Aleksandar Seničić
Foto: Alo/FOTO TANJUG/ JADRANKA ILIC

On je rekao da je oštećenim putnicima „Barcino tursa“ osiguravajuća kuća „Milenijum osiguranje“ poslala obaveštenje da je, u skladu sa odlukom Ministarstva turizma, proglašena insolventnost ove agencije i uputila ih da se jave kako bi bila nadoknađena šteta.

Seničić je naveo da je u pitanju zakonom propisana procedura koja mora da se poštuje u ovakvim slučajevima, koji se dešavaju ne samo u Srbiji, već i svuda u svetu.

- Agencija „Barcino“, gde je proglašena insolventnost ili bankrot, imala je obavezujuću polisu osiguranja koja je neophodna da bi se uopšte bavila ovim poslom. Njena vrednost je, prema saznanjima koje ja imam, daleko veća nego što su zahtevi putnika. Trebalo bi da svi putnici dobiju 100 odsto iznosa koji su uplatili - izjavio je Seničić za Tanjug, i dodao da očekuje da u naredna dva do tri meseca, ukoliko imaju potrebnu dokumentaciju, svi putnici koji budu aplicirali povrate sav novac.

Komentarišući navode druge grupe putnika, koja je za Novu godinu putovala na italijansko jezero Lago di Garda, a potom bila smeštena 130 kilometara dalje, Seničić je istakao da je to česta pojava u vreme praznika kada je velik broj putnika i kada su objekti preopterećeni.

Poziv i uputstvo za naknadu osiguranja

„Milenijum osiguranje“ obavestilo je sva oštećena lica - putnike, da u skladu sa dopisom Ministarstva turizma i omladine, kojim je proglašena insolventnost turističke agencije „Barcino tours”, mogu da podnesu zahtev za isplatu naknade iz osiguranja.

Kompletnu dokumentaciju, uz detaljno popunjen obrazac za prijavu štete i upitnik, potrebno je dostaviti na imejl adresu prijava@milenijum-osiguranje.rs ili putem preporučene pošte na adresu: Bulevar Milutina Milankovića 3b, Novi Beograd.

Spisak dokumentacije koju treba dostaviti uz zahtev:

pisani ugovor o turističkom putovanju,

opšti uslovi putovanja,

program turističkog putovanja,

potvrda o garanciji putovanja,

dokazi o plaćanju ugovorene cene putovanja u celosti ili delimično (fiskalni računi, avansni računi uz fiskalni račun, izvod iz banke),

očitana lična karta,

kopija kartice s tekućim računom oštećenog lica.

Osiguravač zadržava pravo da zatraži i drugu neophodnu dokumentaciju, u zavisnosti od konkretnog slučaja.

Prema njegovoj oceni, putnici imaju pravo da zahtevaju delimično povraćaj novca zbog delimičnog neispunjenja programa putovanja, imajući u vidu da je, kako kaže, našim zakonom jasno precizirano da ukoliko se ide na određenu destinaciju, smeštaj mora da bude upravo na toj destinaciji ili negde u okruženju.

- Savet je da se obrate agenciji po povratku s puta. Imaju rok od osam dana, odnosno 15 dana je najkasniji rok da upute žalbu i da zahtevaju delimično povraćaj novca zato što nije ispunjen program putovanja. Ukoliko to ne bude kako treba, treba da se obrate turističkoj inspekciji s istim zahtevom. Ukoliko je agencija naša članica, mogu da se obrate i nama da sprovedemo proces arbitraže koji je vrlo brz i vrlo je sličan sudskom postupku i da na taj način zaštitimo njihova prava i da dobiju delimično povraćaj novca za neispunjenje programa putovanja - naveo je Seničić.

BONUS VIDEO 

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading