pošta
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Ukoliko ste dobili ovakvu poruku na mejl ili u SMS formatu, nikako ne pretražujte ili klikćite na linkove koji se navode na kraju poruka, jer je ovo najnovija internet prevara koja kruži Srbijom.

Poruke stižu sa brojeva koji nisu podržani u zemlji, kao i sa linkova koji ne vode ni do kakve postojeće stranice. Pored ovoga, prevara je logična i po lošem prevodu, obično na ćirilici ili mešanju ćirilice i latinice.

Nadležni apeluju da se pažljivo čitaju poruke zbog ovakvih grešaka, jer je veoma lako brzopleto ili sa nepažnjom reagovati — pogotovo u eri internet prodaje.

"Vaša pošiljka još nije isporučena"

Slična prevara je zabeležena i početkom godine, kada su navodno stizali apeli Pošte Srbije, sa istim malverzacijskim linkom, koji vodi do finansijske greške.

- Vaša pošiljka još nije isporučena. Želeli bismo da vam skrenemo pažnju da postoji neizmireni dug za dostavu vašeg paketa. Nažalost, zbog neplaćenih troškova nismo bili u mogućnosti da dovršimo proces dostave. Za pakete težine do 3 kilograma troškovi dostave iznose 760 dinara - glasile su tada poruke, dok su linkovi vodili do lažnih stranica.

Iz JP Pošta Srbije su saopštili da su obavešteni o najnovijem pokušaju zloupotrebe logotipa i imena ovog preduzeća putem lažnih mejlova i podsećaju da da ovaj način nikada ne komuniciraju sa korisnicima niti traže bilo kakva onlajn plaćanja za realizaciju usluga. Slučaj je kao i svi pređašnji, odmah prijavljen Nacionalnom CERT-u.

- U pitanju je fišing prevara - pokušaj krađe podataka građana. Mejlovi i poruke stižu sa adresa i sadrže linkove ka stranicama koje nisu u vlasništvu Pošte Srbije, a na kojima se traži uplata novca putem platnih kartica. Građanima savetujemo da budu oprezni, da ne otvaraju linkove u primljenim mejlovima i da ne unose svoje podatke. Ukoliko ipak otkriju podatke sa platne kartice, neophodno je da se odmah obrate banci kako bi kartica bila blokirana i izdata nova, a ukoliko otkriju korisničko ime i lozinku neophodno je da lozinku u što kraćem vremenskom periodu promene - rekli su u Pošti Srbije.

Šta ako ste prevareni

U slučaju da građani ipak unesu podatke sa kartice na određeni sajt, neophodno je da se bez odlaganja jave svojoj banci i blokiraju dalje korišćenje kartice, a nakon što obaveste banku o zloupotrebi, rizik izvršenja narednih transakcija (nakon blokade kartice) prelazi na banku koja je izdala platni instrument.

- Korisnici se bankama mogu obratiti pisanim prigovorom po uputstvima na internet stranicama svoje banke. Ukoliko ne budu zadovoljni odgovorom banke ili im taj odgovor ne bude dostavljen u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora, korisnici mogu uputiti pritužbu NBS putem sledećeg linka: https://nbs.rs/sr_RS/ciljevi-i-funkcije/zastita-korisnika/prigovor/. Građanima je dostupna i brošura "O čemu treba voditi računa pri korišćenju platnih kartica na internetu", koju je izdala NBS radi informisanja javnosti sa koracima koje građani mogu preduzeti kako bi bezbedno koristili finansijske proizvode i plaćali usluge na internetu – savetuju u NBS.

Kontakt centar Pošte

U Pošti navode da je i ranije bilo pokušaja prevare i da su svi slučajevi prijavljivani nadležnim službama. Građanima je u slučaju bilo kakve nedoumice na raspolaganju stranica Onlajn bezbednost na korporativnom sajtu Pošte Srbije https://posta.rs/cir/online-bezbednost/tipicne-onlajn-prevare.aspx kao i Kontakt centar sa brojevima 0700 100 300 i 011 3607 788, koji je na raspolaganju radnim danima od 8 do 20 časova i subotom i nedeljom od 8 do 15 časova.

(Blic)

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading