Brze pruge
Foto: Alo/Foto Tanjug Mgsi Predrag Mitic

Vesić je rekao da će se raditi tri deonice i da će u maju biti raspisana pretkvalifikacija za izvođače za drugu i treću deonicu, a za prvu deonicu najkasnije u novembru.

- Izgradnja pruge od Beograda do Niša trajaće tri i po godine, jer za razliku od brze pruge prema Subotici, gde smo potpuno zatvorili saobraćaj, ovde se saobraćaj neće zatvarati već će se raditi u „prozorima“, odnosno u uslovima periodičnih obustava saobraćaja. Ne možemo da zatvorimo prugu prema Nišu, jedr bi to zaustavilo kompletan železnički saobraćaj cele južne Evrope prema srednjoj Evropi - naveo je Vesić gostujući na televiziji Informer.

Kazao je da će pruga biti gotova do kraja 2028. godine i istakao da će se vozom od Beograda do Niša stizati za sto minuta.

- U međuvremenu, već radimo prugu Niš - Brestovac, 23 kilometara, i ostaje nam 135 kilometara do granice sa Severnom Makedonijom i 50 kilometara kroz tu državu kako bismo povezali Niš i Skoplje - rekao je Vesić.

Brze pruge

Foto Tanjug Mgsi Predrag Mitic

 

Podsetio je da je, kada je premijer Grčke Kirjakos Micotakis nedavno bio u Beogradu, na predlog predsednika Srbije Aleksandra Vučića i Grčka ušla u ovaj projekat brze pruge.

Vesić je rekao da Grčka sada rekonstruiše prugu od Atine do Soluna, a da će raditi i deo do Soluna do Idomenija, dužine 76 kilometara.

- To znači da ostaje samo da se završi deo od Skoplja do Idomenija, a pošto će Mađari do 2026. godine završiti svoj deo pruge od Budimpešte do srpsko-mađarske granice, to znači da ćemo imati 1.512 kilometara pruge između Budimpešte i Atine kroz Suboticu, Novi Sad, Beograd, Niš, Skoplje i Solun - rekao je Vesić.

Podsetio je da je urađeno 76 kilometara brze pruge između Beograda i Novog Sada, a da su u toku radovi na izgradnji 108 kilometara brze pruge između Novog Sada i Subotice što će, dodao je, biti završeno do kraja jula, te da će od 15. septembra početi testiranje koje bi trebalo da traje do tri meseca.

- Očekujemo da između 1. i 15. decembra krene prvi voz između Beograda i Subotice, a putovanje između ta dva grada brzim vozom trajaće sat i 10 minuta - rekao je Vesić.

Istakao je da će brza pruga između Budimpešte i Atine potpuno promeniti način života ljudi u Srbiji, Mađarskoj, Severnoj Makedoniji i Grčkoj jer će to, dodao je, biti izlaz ovog dela Evrope prema srednjoj Evropi.

Istakao je značaj izgradnje i rekonstrukcije železničke mreže i naveo da u Srbiji od 1976. godine, kada je završena pruga Beograd-Bar, do 2012. nije izgrađen nijedan kilometar nove pruge, a da je od 2012. do danas izgrađeno 134, 7 kilometara novih pruga. Kako je dodao, od 1976. do 2012. godine rekonstruisan je 31 kilometar pruga, dok je od 2012. do 2023. rekonstruisano 754, 9 kilometara postojećih pruga.

Minstar je rekao i da se intenzivno radi na uvođenju zajedničkog taga za putovanje između Srbije i Grčke što bi, dodao je, trebalo da bude pušteno do juna. Podsetio je da već funkcioniše integrisan tag sa Severnom Makedonijom, a da se o tome pregovara sa Crnom Gorom, Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i Italijom.

BONUS VIDEO 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading