NISTE ZADOVOLJNI VISINOM SVOJE PENZIJE Evo šta treba da uradite, ovo su pet ključnih koraka
Takva situacija se događa jer PIO fond često nema sve dokaze kojima se potvrđuje staž, tj. firme u kojima su osiguranici radili prosto nisu na vreme, ili nisu uopšte, podnele podatke koji dokazuju uplatu doprinosa.
Na tri godine je vremenski ograničeno svako privremeno rešenje o penzionisanju poslednjim izmenama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju. To znači da ukoliko se u tom vremenskom periodu podaci koji nedostaju iz staža ne prikupe, akontativni iznos penzije iz privremenog postaće konačan, a Fond PIO će doneti odgovarajuće rešenje po službenoj dužnosti.
Penzioner može da se žali ukoliko nije zadovoljan obračunom penzije koji mu je uradio PIO fond i to na sledeći način:
Prvi korak - Kada je reč o drugostepenom postupku, ukoliko je podnosilac zahteva nezadovoljan dobijenim rešenjem, ima pravo žalbe u roku od 15 dana od dana prijema rešenja. U svakom rešenju postoji tzv. pouka o pravnom leku.
Drugi korak - Žalba se podnosi u pisanoj formi filijali koja je donela rešenje, i to direktno na šalteru ili poštom kao preporučena pošiljka.
Treći korak - Prvostepeni organ ispituje da li je žalba dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, pa ako utvrdi da nije - odbacuje je. Ukoliko je ona dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, prosleđuje je drugostepenom organu na dalji postupak i odluku.
Četvrti korak - Rešenjem drugostepenog organa žalba može biti odbijena, usvojena ili delimično usvojena. Drugostepeni organ obično nalaže dalje radnje i postupak prvostepenom organu ili, ređe, sam meritorno odlučuje o pravu.
Peti korak - Spisi predmeta žalioca se vraćaju nadležnoj filijali, pri čemu je prvostepeni organ dužan da u skladu sa drugostepenim rešenjem donese odgovarajuće rešenje u prvom stepenu.
BONUS VIDEO:
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)