Novi voz
Foto: Tanjug/Tanjug

Novinar je od kompanije China State Railway Group Co., Ltd. (u nastavku Kineske železnice) saznao da je dana 7. juna po lokalnom srpskom vremenu u 12 časova (po pekinškom vremenu 7. juna u 18 časova) po prvi put predstavljen elektromotorni voz iz Kine za brzu prugu Beograd - Budimpešta. Premijera brzog voza se održala u depou u Zemunu, Beograd. Ovo predstavlja još jedno značajno dostignuće u integraciji kineske železničke tehničke opreme i tehničkih specifikacija interoperabilnosti EU (TSI), a ujedno je i prvi put da su kineski elektromotorni vozovi, kao i visokotehnološka kineska oprema za železnicu počeli koristiti u Evropi.

Odgovorno lice u Sektoru za inostrane poslove Kineskih železnica nam je objasnilo da su ovu premijeru elektromotornog voza za brzu prugu Beograd - Budimpešta organizovali China State Railway Group Co., Ltd. i CRRC Changchun Railway Vehicles Co., Ltd. Saradnja između Direkcija za železnicu Kine i Srbije se zasniva na implementaciji moderne i napredne tehnologije standardnih elektromotornih vozova serije Fusing, posebno dizajniranih za brzu prugu Beograd - Budimpešta, uzimajući u obzir lokalno okruženje i operativne uslove u Srbiji. Načinjene su i određene adaptacije i poboljšanja kako bi se zadovoljili uslovi za transport između dve zemlje. Počelo bi se sa upotrebom ovih vozova krajem 2025. godine.

Brzi elektromotorni voz za prugu Beograd - Budimpešta je elektrodistributivna elektromotorna jedinica sa maksimalnom radnom brzinom od 200 kilometara na čas i ukupne dužine od oko 103 metra. Sastoji se iz 4 vagona, predviđeno je da prva klasa bude u prvom vagonu, dok je druga klasa u preostala tri. Ukupan kapacitet putnika je 250, voz je opremljen baterijom za napajanje, ali i dalje ima mogućnost samostalnog rada u beznaponskim zonama.

Konstrukcija voza je aerodinamičnog oblika, ofarbana u "crveno, plavo i belo" predstavljajući boje srpske zastave. Površina crne boje na bočnoj strani lokomotive inspirisana je elementom srpskog državnog grba, odnosno dvoglavim orlom, dok traka sa plavim gradijentom je poput raširenih krila orla. Crvene i plave trake simbolizuju „Novi put svile“ i „Pomorski put svile 21. veka“, odražavajući prelepu viziju Kine i Srbije da zajedno rade na izgradnji visokokvalitetnog Projekta pod nazivom „Pojas i put“ u cilju postizanja obostranog razvoja i prosperiteta. Boja i dizajn enterijera i eksterijera se međusobno dopunjuju, a detalji kao što su ambijentalno osvetljenje i sedišta sa pametnim displejem u potpunosti odražavaju moderan,

pametni i humanizovan koncept dizajna vozne garniture. U vagonima je predviđen prostor za odlaganje invalidskih kolica, bicikala i velikog prtljaga, i svaki je opremljen aparatima za kafu, automatima i drugim uslužnim objektima, kako bi se zadovoljile raznovrsne potrebe putnika.

Brza pruga Beograd - Budimpešta povezuje Beograd, glavni grad Srbije, sa Budimpeštom, glavnim gradom Mađarske, i predstavlja vodeći Projekat u okviru inicijative „Pojas i put“, koji zajednički grade Kina i zemlje Centralne i Istočne Evrope. Predstavlja ujedno i prvi Projekat povezivanja kineske železničke tehnologije i opreme sa EU standardima železničke međuveze.

Ukupna dužina pruge iznosi 341,7 km, uključujući 183,1 km na teritoriji Srbije, sa projektovanom brzinom od 200km/h. Deonica od Beograda do Novog Sada puštena je u saobraćaj 19. marta 2022. godine, a u protekle dve godine prevezeno je preko 7,8 miliona putnika, pružajući visokokvalitetne usluge prevoza srpskom narodu; Izgradnja deonice Novi Sad - Subotica - državna granica granice odvija se nesmetano, a ukupan procenat završenosti radova je preko 80%. Srpska deonica brze pruge Beograd - Budimpešta biće u potpunosti puštena u saobraćaj tokom ove godine.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading