Andrej Drobnjaković
Foto: Alo/Alo

Ono što je Novak Đoković u tenisu to je Andrej Drobnjaković u matematici i fizici. Na takmičenju u Singapuru učestvovalo je 12.000 učenika iz više od 45 država. Andrej je sve njih nadmašio, on je apsolutni pobednik! U Srbiju se vratio sa čak pet zlatnih medalja.

Najbolji je u matematici, fizici, hemiji, biologiji i inženjerstvu.

Andrej je bio gost redakcije Alo! i na naše pitanje koja mu je nauka od ovih pomenutih najdraža, učenik drugog razreda Matematičke gimnazije ovako je odgovorio:

- Pa rekao bih fizika i hemija, zato što fiziku i hemiju od svih prirodnih nauka najviše volim. Fizika najbolje opisuje svet oko nas, pojave... Za sve što nam nije jasno možemo upitati fiziku ili hemiju i one će nam dati odgovor koji će nas, siguran sam, zadovoljiti.

Kao Đoković i Andrej je od malih nogu znao put kojim će ići u životu.

- Ljubav prema prirodnim naukama otkrio sam u sedmoj godini. Sekao sam planete i rakete, lepio ih na zid, čitao sam enciklopedije o svemiru... Hteo sam da znam šta se to dešava van naše zemlje i šta je sve to što naše oči ne mogu direktno da vide. Oduvek sam želeo da saznam tajne univerzuma – ispričao je Andrej.

Kaže da su njegovi treninzi slični onim koje ima Đoković:

- Treba uložiti mnogo vremena, truda, potrebno je i odricanje. Ljudi misle da osobe poput mene nemaju mnogo vremena za sebe, nemaju mnogo vremena za odmor, ali odmor je u suštini i ključan za takmičare, za mene isto kao i za sportiste, jer osoba koja je iscrpljena ne može maksimalno da iskoristi svoje potencijale.

Kaže da su mu najveća konkurencija, ali i podrška drugovi iz razreda. Već sada zna da bi vole da nastavi školovanje u Americi, želi da istražuje kvantnu mehaniku i teoriju struna.

- Nadam se da ću imati priliku da otkrijem neke nove tajne i da na neki način doprinesem čovečanstvu. To je ono što bih voleo u budućnosti da radim – otkriva svoje planove dečak kojim se ponosi Srbija.

Ljubav prma nauci ne znači da Andrej nije kao i svi njegovi vršnjaci, voli sport, prati utakmice, a kako nam je otrkio ima i simpatiju. Šta je rekao na tu temu, pogledajte u videu.

Ne odustajte od svojih snova. Nikada!

Medijsku pažnju koju ima posle osvajanja pet zlatnih medalja, Andrej želi da iskoristi kako bi svoje vršnjake motivsao da se dokazuju.

- Želeo bih da im pokažem da sve mogu da urade, mnogi ljudi sumnjaju u sebe. Da sam ja sumnjao u sebi u bilo kom trenutku, ne bih nikada bio ovde gde sam sada. Nikada ne odustajte od svojih snova – poručuje Andrej.

BONUS VIDEO