promo
Foto: Promo/Promo

Јака бура тог кобног 9. септембра 1952. године код Ратног острва, на ушћу Саве у Дунав, потопила је брод „Ниш“ који је редовно саобраћао на релацији Београд – Земун. Брод је потонуо одмах након поласка из Београда око 13 часова и 7 минута, захваћен олујним невременом. Захваљујући напорима посаде брода „Соча“ и других, брод је извађен са дна Саве, са дубине 14 метара. Пожртвована екипа састављена од ронилаца и чланова посаде „Соче“, успела је да за врло кратко време да извуче тела утопљеника. Званичан број страдалих био је 63, иако се претпоставља да их је било више.

 

И поред бројних претпоставки о узроку трагедије, званичан извештај је био несрећан случај. Комисија Југословенског државног речног бродарства извршила је истрагу околности под којима се несрећа догодила. Комисија је утврдила су да су постројења брода до последњег тренутка, добро функционисала. „Када се брод налазио на окуци, на брисаном простору близу ушћа Саве у Дунав, Ниш је примио страшан удар ветра у бок. Потрес је био тако снажан да се брод сасвим изврнуо. Путници су од потреса полетели на страну на коју се већ брод био нагнуо и тиме, несвесно и ненамерно убрзали потапање. Никаква грешка од стране капетана није учињена. Брод није био ни претоварен. Путника је овом приликом било више него обичног дана, али далеко мање него што брод може да прими. Конструкција „Ниша“ отпорна је према непогодама; брод је кратак са доста слободног места за струјање ветра. Сви се слажу да је несрећа дошла због изненадне и страшне олује.“ 

 

Председник Градског народног одбора Београда Ђурица Јојкић изјавио је да ће Градски одбор за прву најхитнију помоћ пострадалим издати милион динара ради набавке опреме за погреб и сахрану жртава. Према договору са Државном болницом Градски погребни завод обавио је бесплатно сахрану, док су о трошку Савета за комуналне послове набављена погребна опрема . На Новом гробљу за сва лица која нису имала породичне гробнице и гробове обезбеђена гробна места у парцели 84. Спровод организовао је Погребни завод из капела на Новом Земунском гробљу од 11. до 14. септембра 1952. године. Ово је била прва велика трагедија која је задесила Београд после Другог светског рата и изузетно значајан професионални и хуманитарни подвиг Погребног завода Београда и његових запослених.

 

ЈКП „Погребне услуге“ Београд  ове године обележава осамдесет пет годинаод свог формирања као градског комуналног предузећа и тренутно обавља погребне услуге на десет највећих градских гробаља Основни принципи усвојени приликом оснивања градског Погребног завода да је јавни интерес грађана на првом месту и данас остао мото ЈКП „Погребне услуге“ Београд. Само неке од погодности које нуди ЈКП „Погребне услуге“ су:  уколико је преминула особа била пензионер, ЈКП „Погребне услуге“ Београд одмах умањује трошкове сахране за износ који признаје Фонд ПИО Репулбике Србије; 10% попуста на погребну опрему (сандук, обележје, крст или пирамида, слова за крст или пирамиду, покров или гарнитура, транспортне вреће, урне, парте) приликом плаћања трошкова сахране и попуст од 5 % на израду нових споменика након прве сахране (у року од 6 месеци од дана сахране), уколико је преминуло лице било корисник Београдске сениор картице; затим одложено плаћање рачуна за израду споменика на 6 рата, чековима грађана и корисницима картице Банка Поштанска штедионица; као и 5% попуста на камен за плаћање укупног износа рачуна за израду споменика у целости. ЈКП „Погребне услуге“ Београд  и данас може да понуди широк спектар опреме од наjповољније до најлуксузније, баш како је све и почело пре осамдесет пет година.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading