ZAŠTO SE AUTOMOBIL ZAPALI TOKOM VOŽNJE? Automehaničar objasnio - deluje da je sve ispravno, ali to može biti varka
Kako se ispravan auto odjednom zapali i izgori tolikom brzinom, pitanje je koje se nakon ove potresne ispovesti najčešće moglo pročitati.
"Redovno proveravajte nivo i stanje ulja u svom automobilu. Nivo ulja sami utvrđujete sajlom za proveru ulja, na kojoj se nalaze oznake za minimum i maksimum. Što se tiče kilometraže nakon koje se ulje menja, zavisi od starosti i stanja automobile. Kod starih bi trebalo raditi na svakih 5.000 km, a kod novijih na 10.000 – 12.000 km", rekao je beogradski mehaničar.
Objasnio nam je da je uz ulje obavezno promeniti i filter ulja jer se u motor tokom vremena i vožnje uvlači vazduh sa svim prljavštinama i nečistoćama. Zato je filter ulja neophodan deo za ispravno funkcionisanje motora.
Kočiona tečnost, prema preporukama, mora se menjati na dve godine, a na poklopcu možete videte koja je potrebna – nikako se ne smeju mešati različite vrste.
Tečnost za hladnjak (Antifriz) takođe je obavezno proveriti, ali tek dvadesetak minuta pošto se ohladi. Provera se vrši tako što se odvrne poklopac i proveri da li je hladnjak pun. Neophodna je provera i dodatne posude, koju je neophodno napuniti ukoliko je nivo tečnosti ispod označenog.
Zakonski obavezna oprema
Prema zakonu u kolima od opreme morate imati prvu pomoć, sigurnosni prsluk, trougao, ključ za skidanje točkova, rezervne sijalice, sajlu ili uže za vuču i rezervni točak.
Količina tečnosti za klima uređaj može napraviti veliku razliku u performansama samog uređaja. Nije jednostavno utvrditi potreban nivo tečnosti, ali dobar pokazatelj je rashladna moć klime. Ako dobro hladi, onda nije potrebno dodavati.
Pritisak u pneumaticima je takođe neophodno redovno proveravati, navode iz Auto-moto saveza, i objašnjavaju da nepoštovanje ovih propisa direktno utiče na bezbednost, a onda i na potrošnju goriva.
"Obično se podatak o propisanom pritisku nalazi na ležaju vrata vozača, a svakako i u uputstvu. Vazduh možete lako dodati na benzinskoj pumpi ili kod vulkanizera. Nemojte stvarati veći pritisak od propisanog", navode iz AMSS.
(Espreso)
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)