Automobil se zapalio tokom vožnje
Foto: Printscreen/Foto: Printscreen/Instagram/nikana.gr

Kako se ispravan auto odjednom zapali i izgori tolikom brzinom, pitanje je koje se nakon ove potresne ispovesti najčešće moglo pročitati.  

"Redovno proveravajte nivo i stanje ulja u svom automobilu. Nivo ulja sami utvrđujete sajlom za proveru ulja, na kojoj se nalaze oznake za minimum i maksimum. Što se tiče kilometraže nakon koje se ulje menja, zavisi od starosti i stanja automobile. Kod starih bi trebalo raditi na svakih 5.000 km, a kod novijih na 10.000 – 12.000 km", rekao je beogradski mehaničar.

Objasnio nam je da je uz ulje obavezno promeniti i filter ulja jer se u motor tokom vremena i vožnje uvlači vazduh sa svim prljavštinama i nečistoćama. Zato je filter ulja neophodan deo za ispravno funkcionisanje motora.

Kočiona tečnost, prema preporukama, mora se menjati na dve godine, a na poklopcu možete videte koja je potrebna – nikako se ne smeju mešati različite vrste.

Tečnost za hladnjak (Antifriz) takođe je obavezno proveriti, ali tek dvadesetak minuta pošto se ohladi. Provera se vrši tako što se odvrne poklopac i proveri da li je hladnjak pun. Neophodna je provera i dodatne posude, koju je neophodno napuniti ukoliko je nivo tečnosti ispod označenog.

Zakonski obavezna oprema

Prema zakonu u kolima od opreme morate imati prvu pomoć, sigurnosni prsluk, trougao, ključ za skidanje točkova, rezervne sijalice, sajlu ili uže za vuču i rezervni točak.

Količina tečnosti za klima uređaj može napraviti veliku razliku u performansama samog uređaja. Nije jednostavno utvrditi potreban nivo tečnosti, ali dobar pokazatelj je rashladna moć klime. Ako dobro hladi, onda nije potrebno dodavati.

Pritisak u pneumaticima je takođe neophodno redovno proveravati, navode iz Auto-moto saveza, i objašnjavaju da nepoštovanje ovih propisa direktno utiče na bezbednost, a onda i na potrošnju goriva.

"Obično se podatak o propisanom pritisku nalazi na ležaju vrata vozača, a svakako i u uputstvu. Vazduh možete lako dodati na benzinskoj pumpi ili kod vulkanizera. Nemojte stvarati veći pritisak od propisanog", navode iz AMSS.

(Espreso)

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading