policija hitna pomoć
Foto: Alo/Masanori Jošida

Još uvek nije zvanično potvrđeno kako je do trovanja došlo, a iz Zavoda za javno zdravlje Šabac kažu da su neka deca imala tegobe i pre dolaska u hotel.

Međutim, roditelji masovno tvrde da su deca simptome dobila u subotu, dan pošto su stigla u Krupanj. Iz hotela s druge strane tvrde da se deca nisu otrovala u njihovom hotelu, ali i da čekaju zvanične analize nadležnih državnih institucija.

Ipak, majka dvojice dečaka od 9 i 13 godina koji su hospitalizovani zbog tegoba navodi da su se kod njene dece prvi simptomi pojavili u subotu uveče, dan pošto su deca stigla u Krupanj, i da su, jedno za drugim, počela da povraćaju.

Ubrzo, prema njenim rečima, treneri su razvozili decu do bolnice, a roditelji su brže bolje krenuli po mališane da ih vraćaju kući.

Kako opisuje, decu su ispratili u petak u 9 sati iz Opova. U popodnevnim satima stigli su u smeštaj u Krupnju, a tvrdi da je kod roditelja odmah proradila sumnja.

- Ja sam po slikama koje nam je trener slao videla da je smeštaj katastrofa. Deca spavaju u bračnim krevetima. Sin (13) mi je rekao da je hrana bila katastrofa. U subotu ujutru su ustali da idu na trčanje na trening, onda su popodne imali ručak, neki krompir, paprikaš koji je bio užasan i smrdeo je. Posle toga su imali plivanje u bazenu unutar hotela. Uveče su dobili neku picu i kažu da je salama smrdela i bila zelena. To sam čula i od ostale dece koja su bila hospitalizovana - tvrdi ona za "Blic".

Pošto je moj sin bio među prvima sa simptomima, njega i nekolicinu dece odveli su u Dom zdravlja Krupanj. Moj stariji sin je morao da krene kao pratnja pošto je mlađi vrištao. Tada je i stariji rekao da ga je malo bolelo, ali kada je stigao u Dom zdravlja, počeo je da povraća. Obojica su bili u jako lošem stanju. Iz Doma zdravlja nisu imali sanitet i poslali su decu sa trenerima u Loznicu. Tamo su hospitalizovani u 2 ujutru, da bi me trener ujutru zvao i rekao da su deca u bolnici da ne brinemo, da sačekamo, da ne paničimo i da će oko 9 biti vizita", pojašnjava majka dvojice dečaka.

Ipak, nije htela da čeka do ujutru, te se sa suprugom zaputila odmah iz Padinske skele za Loznicu. Tamo ih je dočekala doktorka i rekla da je mlađi sin bolje, dok je stariji u lošijem stanju i da mora da ostane u bolnici.

Kolena su mu bila savijena do brade od bolova

- Starijem sinu su kolena bila savijena do brade od bolova. Kada smo ušli tamo bilo je još dece, nekoliko njih iz našeg kampa, plus deca iz stonoteniserskog kampa koji su bili u jako lošem stanju. Moj mlađi sin dobio je 5 boca infuzije išao 2 puta u toalet. Trener je celu noć proveo s njima. Majke koje su išle direktno u Krupanj ispričale su mi da su deca zapomagala. Verovatno bi bilo više hospitalizovane dece, ali nije imao ko da ih zbrine - tvrdi ova majka.

Kada su stigli u bolnicu doktorka je navela da će stariji sin moći da krene kući u roku od 2 do 3 sata. Ipak, morali su da ostanu do 9 uveče, s obzirom na to da je ceo dan bio vitalno slab za put.

- Prošli su golgotu. Kada smo krenuli kući dvoje dece je ostalo u bolnici sa izrazito visokim temperaturama i CRP-om. Stanje im se pogoršavalo. Kako su roditelji dolazili po decu i razvozili ih, počele su da stižu poruke u našu Viber grupu kako je deci loše, povraćaju, ljudi su stajali u putu da deca povraćaju. Ovo nije virus, ovo se odjednom desilo. Virus ide postepeno. Deca su obavila sve lekarske preglede pred dolazak. To je strašno - pojašnjava majka.

Ona dodaje da je hotel u kom su deca odsela izgledao veoma loše.

- Dobila sam pune crne džakove ispovraćane garderobe. Roditelji su došli i pokupili decu sa izrazito visokim temperaturama sa velikim nagonom za povraćanje, neka deca su završila u Tiršovoj, neki u Pančevu, neka u Opovu...- priča uznemireno.

Kako navodi, svoj deci su uzeti uzorci stolice i poslati su na laboratoriju. Majka dvojice hospitalizovanih dečaka želela je javno da pohvali odeljenje pedijatrije u lozničkoj bolnici, s obzirom na to da su brzo reagovali i uspeli da zbrinu veliki broj maloletne dece.

- Doktora su budili da bi došao, glavna sestra je došla sa odmora da bi lečili decu. Neke majke su celu noć provele u Tiršovoj - dodaje ona i zaključuje da je plan bio da se deca vrate autobusom, ali se situacija otela kontroli, te su mnoge porodice prošle pravi pakao.

Još dve majke preživele istu situaciju

Pored nje, dve majke oglasile su se za "Blic" sa svojim svedočenjima. Jedna kaže da je po svoje dete došla i vratila ga kući, dok su sinovi druge majke takođe završili u lozničkoj bolnici.

- Moja dva sina bila su na pripremama u Krupnju. U subotu su za večeru u hotelu imali picu i svi su to jeli. Nakon par sati od toga, mlađi sin je prvi osetio simptome. Jako ga je zaboleo stomak, nakon čega je počeo da povraća, a zatim je usledila dijareja. Povratio je više puta uzastopno i nekoliko puta dozivao trenera. Pošto se trener jako uplašio kada ga je video kako izgleda, a za njim su krenuli simptomi i kod druge dece u istoj sobi, uzeo je njih nekoliko iscrpljenih i prevezao u bolnicu u Loznicu. Tamo su ga primili i priključili na infuziju, kao i ostalu decu koja su tada došla - pojašnjava jedna od majki za "Blic".

Ipak, ona tvrdi da su deca nakon infuzije vraćena sa trenerom u hotel, ali su tamo zatekli "katastrofu". Naime, sve više i više dece je povraćalo, nisu stizali ni do kupatila. Sledećeg jutra i stariji sin je osetio prve simptome.

- Starijeg sina je to sve zadesilo u nedelju u jutarnjim časovima. Više puta je povraćao i imao dijareju. Kada sam došla po njih, na poziv trenera u hotel, ceo sprat gde su deca bila smeštena mirisao je na domestos i hemiju, sobe koje su bile oslobođene već su bile sa zamenjenom posteljinom. Moji dečaci su u tom trenutku bili malaksali skroz i pod temperaturom. Stariji je u roku od jednog minuta popio litar vode,a mlađi je rekao da ne može ništa. Pokupila sam njihove stvari i gledala da što pre napustimo hotel. Jutros smo odneli stolice na pregled pa ćemo sačekati rezultate - pojašnjava ova majka.

"Verujem da je u pitanju trovanje hranom"

Druga sagovornica, takođe majka jednog od dečaka sa fudbalskih priprema, kaže da je njeno dete osetilo prve simptome tokom noći. Povraćao je više od 10 puta, a prema njenim rečima u 2 ujutru primljen je u bolnicu u Loznici.

- Tamo je primio 5 infuzija i otpušten je tek juče u 20.30. Bio je na fudbalskim pripremama u hotelu Grand. Zaista verujem da je u pitanju trovanje hranom jer je jako puno dece za kratko vreme imalo iste simptome (povraćanje i dijareja). Samo bih želela da pohvalim svo osoblje na pedijatriji u lozničkoj bolnici, i sestre i doktorku i tetkicu, na izuzetnoj ljubaznosti - poručuje naša sagovornica.

"Krvna slika ukazuje na bakteriju"

. Svih pet tvrde da deca imaju iste simptome - dijareju, povraćanje, opštu malaksalost i povišenu temperaturu.

Jedna od majki kaže da su stigli rezultati krvne slike njenog deteta i da je u pitanju bakterija.

- Po krvnoj slici su nam rekli da je bakterija, čekamo analizu stolice, nije ni u jednom momentu pričano da je virus - pojašnjava ona za naš portal.

Direktorka Hotela "Grand": "Ne sumnjam u kvalitet hrane"

Povodom situacije u Krupnju, za "Blic" se oglasila i direktorka Hotela "Grand" Milena Knežević, koja kaže da ne želi da prenagljuje sa zaključcima pre nego što rezultati analiza budu gotovi, ali ne sumnja u kvalitet hrane u smeštaju u kom su boravila deca.

- Ja uopšte ne sumnjam u kvalitet hrane, naši dobavljači su najbolji na tržištu. Analiza će pokazati uzrok stomačnih tegoba kod dece. Razumem roditelje da misle da je hrana, ali kada je u pitanju kolektivni smeštaj, nema šanse da bude tako. 35 odsto dece je imalo tegobe i nisu svi imali odjednom u isto vreme. Kada je u pitanju trovanje hranom, onda tegobe budu ispoljene kod svih u isto vreme. Neću napamet ništa da pričam, čekamo rezultate analize. Uzete su analize svega sa čim su deca došla u kontakt u hotelu. Da li su konzumirali nešto van hotela, ja to zaista ne znam - poručila je ona.

Oglasio se i Gradski zavod za javno zdravlje

Dragana Radojičić, epidemiolog i pomoćnih direktora Gradskog zavoda za javno zdravlje Šabac navodi da su iz Zdravstvenog centra Loznica dobili prvu informaciju da je primljeno šestoro dece na opservaciju. Kaže da deca tada nisu bila hospitalizovana, već u dnevnoj bolnici.

- Sva deca su bila iz hotela "Grand" u Krupnju. Mi smo normalno po tome odmah zajedno sa Republičkom sanitarnom inspekcijom izašli na teren. Rečeno nam je samo da su imali stomačne tegobe, bolove u stomaku sa dijarejom i povraćanjem. Nije tada niko još uvek imao temperaturu. Tamo smo otišli, zatekli smo jedan deo dece. To su deca od 6 do 13 godina. Ukupno je tu boravilo 73 dece zajedno sa svojim trenerima, 11 njih. Oni su došli organizovano, bilo ih je i sa Malte iz Rumunije, Republike Srpske i većeg broja gradova iz Srbije - objasnila je naša sagovornica.

Ona dodaje da su na terenu saznali da su tegobe krenule prvo kod stonotenisera, tj. kod njihovog trenera, već u toku jutra.

"Uzeli smo uzorke, imamo informaciju da su neka deca osetila tegobe još kod kuće"

- Oni su došli u petak, u subotu su bile stomačne tegobe sa dijarejom i u toku dana su krenule naizmenične tegobe još kod dece i trenera kod njih, da bi se uveče tegobe razvile i kod dece fudbalskog kluba Spartanac iz Opova. Mi smo zajedno sa sanitarnom inspekcijom uzeli uzorke od osoblja koje je zaposleno tu, briseve, vratne površine i sve što je neophodno u takvim situacijama. Angažovana je i veterinarska inspekcija da uzme uzorke namirnica. Mi smo takođe uzeli uzorke vode i to što su koristili. U tom trenutku kada smo mi bili, tegobe kod dece su polako prestajale - pojašnjava dr Radojičić.

Kako kaže, niko ko je ostao u hotelu nema tegobe, niti su prijavljeni novooboleli, a dvoje dece je ostalo na hospitalizaciji u Loznici. U pitanju su dvojica dečaka iz fudbalskog kluba koja su dobila temperaturu.

- Uspeli su da uzmu stolice na viruse i koprokulturu, pa se očekuju i ti rezultati da bi mogli bilo što o tome dalje da pričamo. Imamo informaciju da su neka deca još kod kuće imala tegobe, tako da je sasvim moguće da se radi o virusu koji kontaktom može da se prenese na drugu decu. Naloženo je da se uradi vanredni sanitarni pregled, da se uradi generalno čišćenje objekta zajedno sa kuhinjskim i restoranskim prostorom i da se uradi dezinfekcija celog hotela od renomirane kuće koja ima dozvolu za rad od Ministarstva zdravlja. To su za sada mere, pre nego što dobijemo rezultate za dalje - zaključuje dr Radojičić.