"NEZRELI SU, LOŠA IM JE MOTORIKA, GLEDAJU U EKRAN" Doktor objašnjava šta ne treba forsirati prvačiće da rade
Profesor Ranko Rajović, tvorac programa za celovit razvoj deteta pod nazivom "Nikola Tesla Centar" (NTC), ističe da deca ne bi trebalo da uče radi ocena, već da stiču trajno i praktično znanje koje će im koristiti u životu. Prema njegovim rečima, svaka ozbiljna država mora se fokusirati na funkcionalno znanje, jer od toga zavisi njena budućnost.
- Učenje napamet nema smisla, jer guši kreativnost. Decu moramo podstaći da razmišljaju - izjavio je Rajović na predavanju "Škola budućnosti", prenosi Yumama.
On je naglasio da je neophodno menjati obrazovne metode, jer se vreme promenilo, a stare metode više ne donose rezultate. Potrebno je da se prilagode novim uslovima, a nastavnici i učitelji moraju to prihvatiti.
- Okruženje se promenilo, ali metode su ostale iste. Ključ je u uvođenju metoda koje podsećaju na igru. Potrebne su korenite promene kako u vrtićima, tako i u školama. Učenje napamet bih potpuno eliminisao. Trebaju nam deca koja će sutra biti produktivna i spremna da rešavaju probleme - naglasio je Rajović.
Takođe, napomenuo je da nije dobro da deca polaze u školu sa šest godina, jer to nije donelo bolji uspeh. Svaka nova generacija pokazuje slabije rezultate, kako u motoričkom, tako i u intelektualnom razvoju.
- Već deset godina primećujemo da deca postaju slabija u pažnji, koncentraciji, vokabularu, pa čak i empatiji. Neophodne su promene - zaključuje Rajović, dodajući da je škola budućnosti zasnovana na empatiji, igri, smehu, timskom radu i učenju kroz igru.
BONUS VIDEO:
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)