haker
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Broj jedinstvenih korisnika na meti sajber kriminalaca koji koriste popularne dečje igre kao mamac porastao je za 30 odsto tokom prvih šest meseci 2024. godine u poređenju sa drugom polovinom 2023. godine.

Analizirani su rizici koji prate mlade gejmere i otkriveno je da je više od 132.000 korisnika bilo na meti sajber kriminalaca! 

Dečje igre - najčešće zloupotrebljavane 

Sajber kriminalci masovno koriste brendove dečjih igara kao mamac.

Većina napada se odnosila na Minecraft, Roblox i Among Us.

Pokrenuto je više od 3 miliona pokušaja napada pod maskom igre Minecraft.

Pretpostavlja se da su sajber kriminalci verovatno izabrali ovaj metod napada na osnovu popularnosti igara među gejmerima, kao i sposobnosti gejmera da koriste šifre i modove. Pošto se većina modova i šifri distribuira na web lokacijama trećih strana, napadači prikrivaju malver predstavljajući se kao ove aplikacije.

Prateći popularne trendove, sajber kriminalci pokreću lukavije napade, iskorišćavajući trenutnu agendu i kreirajući manje očigledne šeme, umesto da koriste generičke napade.

Mana ovog sajber kriminala je što se sve više koristi eštačka inteligencija da automatizuju i personalizuju fišing napade za koje je veća verovatnoća da će prevariti mlade gejmere. Istovremeno, novi napredni fišing paketi, tj. unapred napravljeni šabloni stranica za fišing koji su kreirani pomoću automatizovanih alata, dosledno se pojavljuju na dark webu, omogućavajući sve većem broju napadača da primene veoma efikasne sajtove za fišing koji oponašaju popularne platforme za igranje.

Prevare u omiljenim dečjim igrama

Ono na šta sigurno nikada niste obratili pažnju, a verovali, ili ne, jedna od najčešćih prevara u igrama je ponuda za nove skinove, tj. odeća ili oklop za vašeg heroja koji mu poboljšavaju veštine. Neki skinovi su uobičajeni, dok su drugi izuzetno retki i, samim tim, poželjniji.

Fotografija Mr. Beasta se koristi za privlačenje dece

Takože je zastupljen i ozbiljan vid prevare u kojoj je iskorišćena nadaleko poznata igra Valorant i ime svetski poznatog jutjubera Mr. Beast-a.

Odabirom ovog blogera i upotrebom njegove fotografije, prevaranti imaju za cilj da privuku pažnju dece i uvuku ih u svoju prevaru. Da bi dobili željeni Mr. Beast skin, od mladih korisnika se traži da unesu podatke za prijavu i lozinku za svoj nalog za igre, što omogućava prevarantima da potencijalno ukradu njihove akreditive.

Primanje valute - popularna zamka 

Još jedna popularna zamka je primanje valute u igri. U jednoj od otkrivenih prevara koja zloupotrebljava brend Pokemon GO, od korisnika se traži da unesu korisničko ime za svoj nalog za igre. Zatim se od njih traži da urade anketu kako bi dokazali da nisu bot.

Kada završe anketu, oni bivaju preusmereni na lažnu web stranicu, obično na onu koja obećava besplatne nagrade ili poklone i tu počinje prava prevara.

Prevaranti, zapravo, ne traže lične podatke kao što su podaci o kreditnoj kartici; oni se kriju iza gejminga kako bi namamili korisnike u još jednu prevaru koja uključuje lažna preuzimanja, osvajanje nagrada ili druge obmanjujuće ponude.

Ceo proces je pametno osmišljen način da se korisnici preusmere na drugu, opasniju prevaru pod izgovorom legitimnog koraka verifikacije.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading