Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

 

Turbulencije su glavni izvor straha od letenja.

Nastaju kao nagle i nepredvidive promene brzine i smera vazdušnih struja u atmosferi. Savremeni avioni su konstruisani tako da za njih ona ne predstavlja veliku opasnost, međutim, osim nelagodnosti koju izaziva, može predstavljati opasnost za posadu i putnike.

Najčešće nastaje unutar ili u blizini kumulonibusa kao i kada vazdušne struje naiđu na visoke planine i od njih se odbiju praveći talase u atmosferi.

Najopasnije turbulencije nastaju na potpuno čistom nebu, daleko od oblaka i na velikim visinama na kojima lete komercijalni avioni. Teško ih je predvideti i otkriti, jer nisu vidljive za avionske meteorološke radare.

Posade aviona koje na njih naiđu obaveštavaju kontrolu letenja o njenom položaju i jačini a kontrola letenja zatim informiše druge letove koji prolaze u toj zoni.

Šta su blage, a šta jake turbulencije

Tokom turbulencije, avioni mogu doživeti nagle promene visine, ali su one uprkost percepciji putnika relativno male. U većini slučajeva, avioni se pomere gore-dole za nekoliko metara što nazivamo blagom turbulencijom pa do 10 - 30m što klasifikujemo kao umerenu turbulenciju.

U izuzetno retkim slučajevima, promene visine mogu biti od 30 do 60m pa i više što nazivamo teškom ili jakom turbulencijom.

Posle poletanja, signal za vezivanje pojaseva je uglavnom ugašen a piloti ga aktiviraju i tokom leta ukoliko očekuju ili su dobili informaciju od drugih aviona ili kontrole letenja da avion ulazi u zonu turbulencije. Preporuka aviokompanija je da putnici ostanu vezani tokom celog leta kako bi se smanjio rizik od povreda tokom iznenadnih turbulencija.

(Aero.rs)

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading