GUME, VOZAČKE DOZVOLE, RAČUNANJE VREMENA Od 1. oktobra u Nemačkoj se uvode velike promene
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Vozačke dozvole

Svake godine 1. aprila i 1. oktobra ažurira se lista pitanja za teorijski test za dobijanje vozačke dozvole u Nemačkoj. U oktobru se priprema 57 novih ili prerađenih pitanja za teorijski ispit. To su, na primer, ispravljena pitanja koja su preformulisana ili je dodat drugi odgovor. Ponekad se uvode potpuno nova pitanja, prenosi portal fahr-lernen.de. Izmene se odnose na sve klase vozačkih dozvola, ali prvenstveno na klasu A sa 39 pitanja.

Promene u nemačkim železnicama

Aplikacija DB Bauarbeiter će biti ukinuta 1. oktobra, a veb-lokacija bauinfos.deutschebahn.com će biti premeštena na bahn.de/bauarbeiter.

Informacije o gradilištima, izveštaji o saobraćaju i trenutne i buduće izmene redova vožnje nemačke železnice će uskoro morati da se ponovo kreiraju sa prethodnim pretplatama za određena gradilišta prikazana na interaktivnoj mapi.

U početku će izveštaji o regionalnom i S-Bahn saobraćaju biti dostupni na novoj stranici; Kako navodi DB, informacije o gradilištima u međugradskom saobraćaju verovatno će uslediti u prvom kvartalu 2025. godine. Gradilišta sa manjim uticajima, kao što je petominutno povećanje vremena putovanja, više se ne prikazuju.

Putnike u oktobru očekuju sledeća ograničenja na rutama

Zbog velikih građevinskih radova u Kelnu, linija ICE Frankfurt - Keln - Ahen - Brisel je preusmerena između Kelna i Ahena, što će povećati vreme putovanja za dva sata. Osim toga, ukidaju se pojedinačni vozovi na vezi.

Od 19. oktobra do 14. decembra, ICE Sprinter Bon – Keln – Berlin biće otkazan. U istom periodu manje je međugradskih saobraćajnih veza u Vupertalu i Hagenu.

Noćni vozovi iz Berlina za Pariz i Brisel ponovo će saobraćati od 28. oktobra. Zbog građevinskih radova veza je u prekidu od 12. avgusta.

Više BAfoG za studente

Sa početkom zimskog semestra, biće više BAfoG za studente koji ispunjavaju uslove. Takozvana stopa „osnovnih potreba” (BAfoG) raste za pet odsto na 475 evra. Za studente koji više ne žive kod kuće, paušal za troškove stanovanja se povećava na 380 evra. Maksimalni iznos finansiranja se povećava za 58 evra sa 934 evra na 992 evra. Pravo na jednokratnu podršku za pokretanje biznisa u iznosu od 1.000 evra imaju i novi studenti do 25 godina iz siromašnijih domaćinstava.

Inače, skraćenica BAfoG označava Federalni zakon o podršci obrazovanju, koji pruža finansijsku podršku studentima. Više od 50 godina BAfoG pruža jednake mogućnosti, jer u Nemačkoj ne odlučuju finansijske mogućnosti u roditeljskom domu da li će neko ići na studije ili školovanje, već talenat i motivacija.

Gume na vozilima

Od 1. oktobra u Nemačkoj će važiti nova saobraćajna pravila. Ubuduće će biti dozvoljene samo zimske gume sa alpskim simbolom (planina sa pahuljom).

Ako na gumama imate samo oznaku M+S „blato+sneg” (blato i sneg), a vozite se po putevima u zimskim uslovima, to bi moglo da vas košta kazne od 60 do 100 evra.

Ako se uznemiravaju drugi učesnici u saobraćaju, kazna se povećava na 80 evra, a možete dobiti i kazneni poen, ako postoji opasnost kazna se povećava na 100 evra, a u slučaju nezgode vozač će biti kažnjen do 120 evra. evra.

Takođe možete imati problema sa osiguranjem u slučaju sudara. U Austriji se gume sa M+S logom i dalje smatraju odgovarajućim zimskim gumama. Naime, ovaj simbol nikada nije bio zakonski zaštićen i stoga nikada nisu rađeni posebni testovi da bi se utvrdila stvarna podobnost ovih vrsta guma za zimu i karakteristike koje moraju imati.

Zimsko računanje vremena 2024.

Zimsko računanje vremena u većem delu Evrope počinje 27. oktobra 2024. godine, od subote do nedelje, kada će se kazaljke pomeriti na 3 sata ujutro po lokalnom vremenu i vratiti na 2 sata posle ponoći. To znači da se ujutru bude rano, ali i uveče ranije pada mrak

U zimskom vremenu, sat se pomera jedan sat unazad, odnosno vraća se na standardno lokalno vreme, nakon što je u proleće pomeren unapred radi uštede energije.

Termin „zimsko računanje vremena” u svojoj suštini ne bi trebalo da postoji, jer postoji standardno vreme i „letnje računanje vremena” koje je veštački stvoreno da štedi energiju u večernjim satima tokom leta. Pošto sunce u letnjim mesecima izlazi veoma rano, taj svetao deo dana sa mnogo svetlosti bi ostao neiskorišćen, a uveče bi se moralo potrošiti mnogo više energije da bi svetlio sat duže, a za to razlog zašto je stvoreno letnje računanje vremena. Povratkom na „zimsko računanje vremena“ mi se zapravo vraćamo u realno vreme.

(Feniks magazin)

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading