PANEL "BUDUĆNOST NAUKE" ODRŽAN U NOVOM SADU Veštačka inteligencija neće zameniti nastavnike!
Među govornicima su se našli stručnjaci iz oblasti nauke i tehnologije, kao što su prof dr Boris Dumnić, dekan Fakulteta tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, prof dr Danimir Mandić, dekan Fakulteta za obrazovanje učitelja i vaspitača Univerziteta u Beogradu, kao i Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Profesor Dumnić u svom izlaganju istakao je značaj primene veštačke inteligencije u obrazovanju, posebno na Fakultetu tehničkih nauka.
Međutim, ključno pitanje koje postavljamo jeste: ko ima pristup ovim alatima i ko upravlja mašinama?“, upitao je Dumnić i dodao da su mnogi stručnjaci u oblasti veštačke inteligencije u Srbiji obrazovani upravo na ovom fakultetu, što ukazuje na njegovu ključnu ulogu u budućnosti razvoja ove tehnologije.
U tradicionalnoj nastavi baziranoj na paradigmi Komenskog u kojoj se dominantno koristi frontalni oblik rada sa učenicima teško je pripremiti nastavni sadržaj u skladu sa njihovim individualnim sposobnostima, interesovanjima i predznanjima, objasnio je profesor Mandić, koji je u jednom trenutku prezentacije imao i razgovor uživo o veštačkoj inteligenciji sa avatarom na velikom platnu.
"Osnovna ideja upotrebe veštačke inteligencije u obrazovanju jeste da se poveća aktivnost učenika i individualizacija nastave u procesu sticanja novih znanja. Poenta je da učenici nakon samostalnog istraživanja saopštavaju određene činjenice, da ih između sebe komentarišu, razvijaju kritičko mišljenje i dobiju povratnu informaciju od nastavnika. Takav model bi omogućio da učenik zavoli školu, a ne da je izbegava.
Istovremeno, jasno je da veštačka inteligencija neće zameniti nastavnike, već će ih podržati u unapređivanju obrazovnog procesa, jer može da automatizuje administrativne zadatke, personalizuje učenje, analizira učeničke performanse i pruža individualizovane povratne informacije. Pritom, ključne uloge nastavnika kao što su razvijanje kritičkog mišljenja, emocionalna inteligencija i etičko obrazovanje ostaju izvan domašaja trenutne tehnologije".
Ministar Goran Vesić je kroz više zanimljivih primera istakao upotrebu modernih tehnologija u građevinarstvu i saobraćaju.
„Integracija inovacija u građevinske i saobraćajne sisteme postaje imperativ svakog modernog društva. Naučna istraživanja su ključna za rešavanje globalnih izazova, a Srbija, kroz projekte koji integrišu najnovije inovacije, gradi budućnost prilagođenu izazovima 21. veka", poručio je Vesić koji je studentima govorio o revolucionarnim tehnologijama poput 3D štampanja u građevinarstvu, novim materijalima kao što je samozarastajući beton, bioplastika ili transparentno drvo, zatim o korišćenju robota u izvođenju radova, o pametnim autoputevima, električnim automobilima i drugim aspektima svakodnevnog rada ministarstva.
Studenti su postavljali različita pitanja, a kako su poručili, panel koji je organizovala Fondacija “Za srpski narod i državu” im je pružio uvid u ključne promene koje veštačka inteligencija donosi u nauci i obrazovanju u našoj državi, kao i njen uticaj na industrijske sektore i društvo u celini.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)