OVE MARKE KOLA UČESTVUJU U NAJVIŠE SAOBRAĆAJKI: Ne kupujte ih polovne bez temeljne provere! Objavljeno i koja kola se najmanje lupaju
Automobil koji je bio oštećen ne samo da gubi na vrednosti, već može ugroziti i bezbednost vozača. Određena vozila su, ipak, sklonija nesrećama od drugih. Godišnja studija kompanije za podatke o automobilima, carVertical, otkriva marke automobila koje najčešće učestvuju u udesima u Srbiji.
Svake godine srpski vozači provere istoriju na hiljada automobila, tako doprinoseći detaljnom pregledu tržišta polovnih automobila u državi. Među svim vozilima proverenim 2024. godine, BMW modeli su imali najveću stopu oštećenja - čak 68,8% njih je pokazalo istoriju oštećenja.
Nakon BMW vozila, slede Audi (48.4%), Volkswagen (44.7%), Mercedes-Benz (44.4%) i Land Rover (43%). Vozači zainteresovani za ove marke treba da budu posebno pažljivi i da se raspitaju kod prodavca o eventualnim oštećenjima i popravkama iz prošlosti. Bez temeljnih provera, ovi modeli bi mogli postati skupa glavobolja za nove vlasnike.
Podaci o istoriji štete mogu smanjiti vrednost automobila, što otežava kasniju prodaju.
Jeftine ili nestručne popravke mogu vremenom dovesti do većih troškova održavanja. Osim toga, ako je vozilo pretrpelo strukturno oštećenje ili su se vazdušni jastuci aktivirali, njegova bezbednost se dovodi u pitanje.
- Automobil često bude oštećen u jednoj državi, tamo bude jeftino popravljen, a zatim prodat u drugoj. Mnoga vozila koja su učestvovala u velikim nesrećama uvoze se u Evropu iz SAD. Čak i unutar jedne države, vozila imaju tendenciju da učestvuju u nesreći na svakih 5-10 godina. S obzirom na to da je prosečna starost pregledanih automobila u Srbiji 9,3 godine, verovatno je da su ova vozila imala bar jedan udes - kaže Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila i šef komunikacija u kompaniji carVertical.
U Srbiji, najmanju verovatnoću da učestvuju u udesu imaju mali gradski automobili, a marke kao što su Peugeot (23,7%), Citroen (27,4%) i Renault (27,5%) pokazuju najnižu stopu oštećenja.
Cena popravke oštećenog vozila u velikoj meri zavisi od marke. Automobili ekonomske klase su jeftiniji za popravku, tako da su njihovi troškovi izazvani oštećenjima prirodno niži. Međutim, čak i manja nesreća koja uključuje luksuzni automobil može dovesti do računa za popravku u iznosu od par hiljada evra.
U Srbiji je prosečna cena štete na Mercedes-Benz vozilima iznosila 4.018 evra, što je najviše od svih marki koje je carVertical proverio. Mercedes-Benz slede BMW (3.999 evra) i Land Rover (3.656 evra).
Kada se uzmu u obzir kombinovani podaci iz svih zemalja u studiji, BMW je imao najviše zapisa o šteti (66,7%), pa zatim Hyundai (62,1%) i Subaru (59,5%). BMW je takođe na vrhu liste najčešće oštećivanih automobila prošle godine (67,4%), zajedno sa Dodge (67,2%) i Tesla (65,2%) vozilima.
U Srbiji, kao i u drugim zemljama u ovoj studiji, automobili sa većom snagom motora se češće oštećuju, što ukazuje na to da neki vozači možda precenjuju svoje veštine i imaju tendenciju da previše "daju gas do daske".
- Kupci automobila često sanjaju o određenom modelu, pa pokušavaju da uštede novac tako što biraju vozilo koje je pretrpelo štetu u prošlosti. Ne znači svaki zapis o šteti da automobil treba izbegavati, ali uvek je pametno konsultovati mehaničara ako se zapisi o šteti pojavljuju u izveštaju o istoriji - kaže Buzelis.
Alo.rs/CarVertica
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)