Apotekarski krstovi opasni po život učesnika u saobraćaju!

Jelena Mitrović | vesti 2018-05-21 17:02:07 2018-05-21 17:02:07

Škripa kočnica, zvučni efekat policijske ili sirene Hitne pomoći u radio-reklamama smetaju tokom vožnje

Shutterstock

Šljašteći bilbordi i radio-reklame ugrožavaju živote vozačima!

Naizgled bezazlene situacije, poput one kada u toku noćne vožnje naiđu na bilbord koji napadno blešti ili ih najednom preseče oštar zvuk škripe guma i sirena koji dolazi sa radija, mogu ozbiljno ugroziti život učesnicima u saobraćaju.

Gotovo 70 odsto vozača u Srbiji imalo je barem jednom u toku vožnje problem sa reklamnim panoima pored puta, pokazuju raniji podaci Komiteta za bezbednost saobraćaja. Istraživanja pokazuju i da je svaka četvrta saobraćajna nesreća izvana upravo bleštavim reklamama.

Vozač Radomir Panić (48) u razgovoru za „Alo!“ kaže da kad prođe pored neonskih bilborda ima utisak kao da mu je neko uperio farove u oči.

- U svetu je drugačije, displeji na bilbordima emituju zagasitožuto osvetljenje, dok je kod nas neko bolesno belo svetlo. I čim prođem bilbord, „oslepim”, pa tačno da mi u susret ide autobus, ne bih ga nakon toga primetio dok mi se oči ne vrate ponovo u normalu - žali se on i dodaje da su mu veoma iritantne reklame na radiju u kojima se pojavljuju zvučni efekti sirena, zvižduka pištaljki i saobraćajnog udesa.

Problematični zvukovi u radio-reklamama

Pištaljka saobraćajca Sirena drugog automobila

Zvuk sirene vozila policije, Hitne pomoći ili vatrogasaca

Turiranje automobila ili motocikla

Škripa kočnica i zvuk udesa

Prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta, učesnici u saobraćaju se često žale na radio-reklame koje započinju škripom kočnica, a kada je reč o svetlećim reklamama, kritični su zeleni apotekarski krstovi i bilbordi koji emituju svetlost izuzetne jačine.

- Svaki put kada se pažnja vozača skrene na samo dve sekunde, pri brzini od 80 kilometara na čas, on nije svestan šta se dešavalo u naredna 44 metra. Građani nam se najčešće žele da je za njih veoma problematično kada neka reklama na radiju počinje škripom kočnica, zapravo, kada najednom usred pesme čuju zvučni efekat policijske ili sirene Hitne pomoći. Takvi efekti vozače dovode u zabludu, pa mogu pomisliti da se oko njih zaista nešto dešava - kaže on.

Možda deluje banalno, ali zapravo nije tako. Naime, ako uzmemo u obzir situacije u kojima se vozač može naći - možda ulazi u kružni tok ili se uključuje sa sporednog puta, kao i činjenicu da džinglovi i reklame sa radija često znaju da grunu znatno glasnije od ostatka programa, jasno je da je dovoljan sekund nepažnje da bi nastala nesreća.

- Vozači nam se posebno žale na zelene apotekarske krstove, jer ih dovode u zabludu da je to zapravo zeleno svetlo semafora. Druga pojava na koju učesnici u saobraćaju imaju primedbu jesu bilbordi koji emituju svetlost velike jačine, na kojima se slike veoma brzo smenjuju, tako da skreću pažnju i zaslepljuju ih.

Građanima posebno smeta bilbord koji se nalazi na početku Južnog bulevara, zatim se žale na jedan pored autoputa na Dušanovcu, u smeru od Niša ka Gazeli, i na bilbord na Mostarskoj petlji pre nailaska na Gazelu - otkrio je Okanović i dodao da je u gradovima za taj problem nadležna inspekcija, a kada je reč o putevima van gradova, nadležna je republička inspekcija.

Reklama mora da privuče pažnju

U jednoj od marketinških agencija objasnili su nam da je osnovni cilj reklame da privuče što veću pažnju.

- Zahtevi klijenta su na prvom mestu, a neki od njih traže, kada je reč o reklamama na radiju, da upotrebimo iritantan ili dramatičan zvuk - naglo kočenje, lomljenje stakla... Na drugoj strani, na tržištu su prisutni bilbordi sa ekranima koji ispunjavaju potrebne norme i imaju kontrolu isijavanja u zavisnosti od ambijenta. Međutim, postoje i oni drugi, koji svojim radom uznemiruju - potvrdili su oni.

 

 

 

Expand player
Pogledajte više