Popularni majstor savetuje kako da vas drugi ne nasamare kada menjate JEDAN DEO na automobilu
Koliko puta ste čuli da je prilikom neke saobraćajne nesreće "vozač izgubio kontrolu nad vozilom"? Da je vozilo iznenada skrenulo, izletelo iz krivine...
Alo / Ognjen Radošević
Odmah, svi pomislimo na upravljački mehanizam, kočnice, pa i gume, a retko ko na neispravan amortizer. Ovaj deo priznaćete, retko kada prekontrolišemo, ako baš nije vidljivo da je "stradao".
Iskusniji vozači lako ustanove da nešto sa amortizerima nije u redu, oni manje iskusni "lutaju" misle da nešto nije u redu sa gumama, kočnicama. Na sreću, dobar majstor će i prilikom rutinske kontrole, "malog servisa" na primer, videti da nešto "ne štima".
- Amortizeri su veoma važan deo automobila. Njihova kontrola je jako bitna jer utiču na sve ostale delove trapa, spone, kugle, viljuške - kaže nam popularni majstor Nuca iz jednog zemunskog auto-servisa - Amortizeri bitno utiču na geometriju trapa vozila tako da se to direktno odražava na stabilnost vozila na putu, a to je jasno, veoma opasno.
Povezane teme:
Naravno preporuka je da se amortizeri s veremena na vreme prekontrolišu kod majstora, ali da li ima načina da i sami vozači uoče da su im amortizeri neispravni?
- Po pravilu amortizeri se menjaju na 70-80.000 pređenih kilometara, ali sve to zavisi i od načina vožnje, puteva - objašnjava naš majstor.
- Loše amortizere uočavate tako što je vozilo nestabilno u krivinama, prilikom kočenja vozilo poskakuje, čuje se i lupanje u toku vožnje, automobil je nestabilan u kolotracima na putu, prilikom udara bočnog vetra. Sve su to signali da je vreme da posetite majstora.
Šta je bitno znati prilikom zamene amortizera?
- Veoma je važno da se amortizeri menjaju uvek u paru. Preporuka svih proizvođača je i da se menjaju šolje amortizera zajedno sa amortizerima, odbojne gume i opruge ako se proceni prilikom zamene amortizera da su i one dotrajale, oštećene - savetuje majstor Nuca.
Preporučujemo: