Popularni majstor savetuje kako da vas drugi ne nasamare kada menjate JEDAN DEO na automobilu


Alo / Ognjen Radošević
Odmah, svi pomislimo na upravljački mehanizam, kočnice, pa i gume, a retko ko na neispravan amortizer. Ovaj deo priznaćete, retko kada prekontrolišemo, ako baš nije vidljivo da je "stradao".
Iskusniji vozači lako ustanove da nešto sa amortizerima nije u redu, oni manje iskusni "lutaju" misle da nešto nije u redu sa gumama, kočnicama. Na sreću, dobar majstor će i prilikom rutinske kontrole, "malog servisa" na primer, videti da nešto "ne štima".
- Amortizeri su veoma važan deo automobila. Njihova kontrola je jako bitna jer utiču na sve ostale delove trapa, spone, kugle, viljuške - kaže nam popularni majstor Nuca iz jednog zemunskog auto-servisa - Amortizeri bitno utiču na geometriju trapa vozila tako da se to direktno odražava na stabilnost vozila na putu, a to je jasno, veoma opasno.
Povezane teme:
Naravno preporuka je da se amortizeri s veremena na vreme prekontrolišu kod majstora, ali da li ima načina da i sami vozači uoče da su im amortizeri neispravni?
- Po pravilu amortizeri se menjaju na 70-80.000 pređenih kilometara, ali sve to zavisi i od načina vožnje, puteva - objašnjava naš majstor.
- Loše amortizere uočavate tako što je vozilo nestabilno u krivinama, prilikom kočenja vozilo poskakuje, čuje se i lupanje u toku vožnje, automobil je nestabilan u kolotracima na putu, prilikom udara bočnog vetra. Sve su to signali da je vreme da posetite majstora.
Šta je bitno znati prilikom zamene amortizera?
- Veoma je važno da se amortizeri menjaju uvek u paru. Preporuka svih proizvođača je i da se menjaju šolje amortizera zajedno sa amortizerima, odbojne gume i opruge ako se proceni prilikom zamene amortizera da su i one dotrajale, oštećene - savetuje majstor Nuca.
Preporučujemo: