Beogradska tvrđava spojena sa kejom! (VIDEO)
“Pasarela je završena juče i ovo je prvi put da imamo fizičku vezu između Beogradske tvrđave i Savskog keja, i ovo je, na neki način, pravi silazak Beograda na reku”, naveo je Vesić za Tanjug.
U nastavku pasarele, dodao je, nalazi se rekonstruisani Savski kej kod Beton hale, a sada predstoje radovi na uređenju Savskog keja do Brankovog mosta, odakle se dalje nastavlja Sava promenada u okviru Beograda na vodi.
“U narednih nekoliko meseci imaćemo potpuno uređen Savski kej, rekonstruisan i napravljen po svim svetskim standardima od Beogradske tvrđave pa sve do Gazele”, rekao je Vesić.
Prostor sa druge strane pasarele čini uređeni park sa klupama i fontanom u sredini, koja je, prema rečima zamenika gradonačelnika, jedna od 40 fontana koje je Grad Beograd najavio da će izgraditi.
“Nadam se da će Beograđani i Beograđanke uživati u ovoj pasareli. Mislim da smo dobili jedan pravi objekat koji povećava komfor našeg stanovništva. Naša tendencija je da se povećavaju pešačke zone i biciklističke staze, kako bi građani što više pešačili i uživali u svom gradu, a ovo je još jedan doprinos tome”, naveo je Vesić.
Gradski urbanista Marko Stojičić kaže da je dugogodišnji san povezivanja grada i reke ostvaren otvaranjem pasarele, kao i da je ona primer efikasne saradnje arhitekata, urbaniste i vajara.
“Ovo pasarela je delo velikih svetskih i domaćih umetnika Ričarda Dikona i Mrđana Bajića, oni su zaslužni za ovako lep izgled pasarele, kao i za park, te je u celosti ispoštovano njihovo idejno rešenje”, kaže Stojičić.
Objašnjava da je pasarela kombinacija čelične i armirano-betonske konstrukcije, prilagođena je osobama s posebnim potrebama, sadrži lift i osvetljena je, a povezana je i s garažom na Beton hali.
“Prostor uz pasarelu je potpuno nov i Beograđani ga nikada ranije nisu koristili za rekreaciju ili za bilo šta drugo. Osim toga, ova tačka se nastavlja na budući linijski park koji počinjemo da gradimo u drugoj polovini sledeće godine”, kaže Stojičić.
Dodaje da ceo prostor duž obale Save i Dunava čini ukupno sedam kilometara novog aktraktivnog prosotra, koji, ističe, osim estetike ima važnu funkciju povezivanja urbanog dela grada sa rekama.