Peronsku kartu naplaćuju 180 dinara!
Beogradska autobuska stanica, najprometnija autobuska stanica u Srbiji, putnicima naplaćuje najskuplju peronsku kartu.
Osim toga, putnicima koji iz nekog razloga ne mogu da otputuju, pa vrate kartu, ne vraćaju novac za tu „uslugu“, a kako saznajemo, pojedini autoprevoznici su na BAS-ovoj „crnoj listi“, pa iako su im autobusi na peronima, na šalterima se ne mogu kupiti karte niti dobiti obaveštenja o njihovim polascima.
Svi putnici koji polaze sa BAS-a uz redovnu kartu plaćaju i peronsku, i to čak 180 dinara. No, šta putnici tačno za taj novac dobijaju, već godinama je nepoznanica. Iako su ranije u BAS-u tu naplatu pokušavali da opravdaju time da u cenu peronske karte ulazi žeton za prolazak na perone, zatim rezervacija mesta, ali i briga o bezbednosti putnika (?!), ta priča baš i ne pije vodu, s obzirom na to da gotovo nikada nema čak ni dovoljno mesta da svi putnici koji čekaju polazak autobusa sednu, a stanični prostor ne može se baš pohvaliti dobrim higijenskim uslovima. Odlazak u toalet putnik takođe plaća, pa je jasno da se za dati novac ne dobijaju ni najosnovniji uslovi boravka na stanici.
700 polazaka ima svakog dana sa BAS
30 putnika u proseku ima svaki autobus
3,7 miliona dinara prosečno dnevno prihoduje BAS od prodaje peronskih karata
Osim onih koji putuju, peronsku kartu moraju kupiti i oni koji prate putnika.
Možda i najspornije od svega je da u slučaju da putnik odustane od puta i vrati kartu, ne dobija nazad novac za peronsku kartu, koju zapravo nije ni koristio. To potvrđuje i naša sagovornica, Beograđanka Svetlana Đ.
- Znala sam da u cenu karte uračunavaju i tu peronsku, iako sam se iznenadila kada sam videla da u Beogradu staje čak 180 dinara, jer sam mislila da je reč o znatno manjem iznosu. Kako mi je pak u poslednjem momentu iskrsla mogućnost da me prijatelj poveze autom do Novog Sada, kuda je trebalo da otputujem, otišla sam u BAS da vratim kartu. Bez problema su mi vratili novac za kartu, međutim, 180 dinara, koliko košta peronska karta, nisam dobila. Kada sam pitala ženu na šalteru zašto mi i taj novac nije vraćen kada nisam ni ušla na peron jer, jelte, nisam ni otputovala, samo mi je rekla da se za to ne pita ona i da pišem direkciji - priča Svetlana.
Šta tačno putnici dobijaju za 180 dinara, da li su obavezni da plate peronsku kartu i zašto se novac ne vraća onima koji odustanu od putovanja, pokušali smo da saznamo rukovodstva BAS-a, međutim, ni posle četiri dana nismo dobili odgovor.
Škripi u BAS
Da u BAS-u dosta toga ne štima, pokazuje i činjenica da na njihovim šalterima ne daju potpune informacije o pojedinim prevoznicima. Tako nam se nekoliko građana požalilo da im prilikom kupovine karte nisu date informacije o polascima „Lastinih“ autobusa. U BAS-u nam ni ovim povodom nisu odgovorili, dok su u „Lasti“ poručili da su ugovorom o pružanju staničnih usluga definisani odnosi između autobuskih stanica i prevoznika.
- Autobuske stanice su dužne da putniku daju informacije o polascima svih prevoznika i da mu omoguće kupovinu karte za traženu relaciju ukoliko neko od prevoznika saobraća na toj relaciji - istakli su u „Lasti“.