EPS vraća pare, kao što ih i uzima!
Još se ne zna na koji će način Elektroprivreda Srbije precizno utvrditi za koliko je više nekome obračunala i naplatila potrošnju struje za poslednji mesec 2016. godine.
Predrag Dedijer
Postoji više varijanti, ali stručnjaci ne odbacuju ni mogućnost odokativnog umanjenja januarskog računa, baš kako su i oni decembarski bili povećani.
Kako objašnjavaju stručnjaci za energetiku, postoje tri načina na koja EPS može, realno, da „ispegla” prekomerno uvećane decembarske račune.
- Mogu da uporede decembarski račun iz 2015. sa ovim iz 2016, pa ako mnogo odudara, da tu razliku računaju kao prekomerno naplaćenu i taj iznos oduzmu od narednog, januarskog računa za ovu godinu. Drugi način je, recimo, ako je neko na samom početku januara sam očitao svoje brojilo, da to pokaže, pa da mu se za to naplati, a da se prilikom sledećeg očitavanja za januarsku potrošnju za taj iznos umanji. Treći način je da se onim građanima kojima je stanje brojila očitano, recimo, 10. januara, ukupni iznos podeli na četiri dela (jer se radi o ukupno 40 dana), pa da se za jednu četvrtinu umanji iznos na januarskom računu - navodi naš sagovornik koji je želeo da ostane anoniman.
Dodaje pak da se može desiti i da, isto kako su pojedini računi odokativno uvećani, po istom principu budu i smanjeni. Inače, kako je juče naveo v. d. direktora EPS-a, to preduzeće je do sada primilo 1.880 reklamacija građana za pogrešne račune za struju.
- To je ispod proseka za isti period u prethodne tri godine - tvrdi Grčić. Dodao je i da je najveći broj pritužbi stigao putem imejla, kao i da će se reklamacije primati do kraja januara.
- Niko od građana neće biti oštećen i sve greške biće ispravljene u računima za januar, koje će građani primiti u februaru - naglasio je Grčić.
S druge strane, iz Pokreta „Dosta je bilo“ Saše Radulovića juče su poručili da je nedopustivo da država, koja treba da bude servis, dodatno maltretira i ponižava pokradene građane da stoje u redovima pred šalterima u neizvesnosti da li će biti pravično obeštećeni.
Grčić smenio osam direktora
Zbog skandala sa decembarskim računima juče je smenjeno osam direktora i šefova elektrodistribucija. Kako je naveo Milorad Grčić, v. d. direktora EPS-a, smenjeni su Sonja Milojević, direktorka sektora za brigu o korisnicima EPS-a, Miomir Papović, direktor odseka za tehničke usluge u Jagodini, kao i Mile Milošević i Vojkan Vučković, rukovodioci sektora za brigu o korisnicima u Kraljevu i Kragujevcu. Smenjeni su i Žarko Šantrić, direktor sektora za podršku tržištu i smanjenje gubitaka u Beogradu, Srđan Đurović i Dobrica Milošević, direktori ogranka Kraljevo i Jagodina, kao i Miloš Petrović, šef službe za kontrolu mernih mesta u Nišu.