Evo koliko para veša trošimo godišnje


Shutterstock
Prvo zvanično društveno istraživanje o ciklusu kupovanja odevnih predmeta u našoj zemlji, koje je sproveo Centar za unapređenje životne sredine, ukazuje da najviše kupujemo hulahopke i čarape, prosečno 8,3 komada, bokserice i gaćice po 7,6 komada i majice i potkošulje 5,4 komada godišnje.
Ostali odevni komadi, poput košulja, bluza, haljina, pantalona i farmerki, kupuju se nešto ređe, između dva i tri komada godišnje, dok se jakne, kaputi, mantili i namenski komadi (ski-odeća, odela, kravate, bademantili) kupuju najređe.

Shutterstock
Odeću najčešće kupujemo u prodavnicama globalnih brendova (60,5 odsto), prodavnicama polovne odeće (16,2 odsto), prodavnicama domaćih proizvođača (13,4 odsto), a zbirno manje od 10 odsto populacije odevne predmete kupuje putem interneta, na pijacama ili na nekim drugim mestima.
Brojke
80.000 tona odeće proda se svake godine u Srbiji, što je gotovo 12 kilograma po osobi 50 kilograma razne garderobe četvoročlana porodica za jednu godinu strpa u plakare
Kvalitet odeće je presudan za 54,5 odsto ispitanika, dok je za 41,2 odsto najvažniji faktor - cena. Samo njih 4,3 odsto kupuje odeću zbog trenda.
U proseku, najkraće nosimo čarape i gaćice. Čak 73,1 odsto ispitanika čarape nosi manje od godinu dana. Slično je i sa boksericama, ženskim vešom, brushalterima, koje polovina baca i za manje od 12 meseci. Na drugoj strani, najdugovečnija su ski-odela (58 meseci), slede kaputi i bademantili (po 52 meseca). Kada se posmatra šira slika, najveći broj tipova odeće nosi se između 30 i 40 meseci.
Iako se često ponavlja da žene prednjače u kupovini odeće, istraživanje je pokazalo da, osim minimalnih razlika u broju pojedinih kupljenih komada, oba pola beleže isti prosek, čak je vreme nošenja odevnih predmeta kod muškaraca kraće nego kod žena.

Shutterstock
Za jedane farmerke potroši se 10.000 litara vode
Gotovo svaki treći ispitanik nosi pantalone i farmerke, trenerke i majice do 12 meseci.
Za proizvodnju jedne majice potrebno 2.700 litara vode, a za jedan par farmerki vrtoglavih 10.000 litara.
Nešto manje od polovine ispitanika (49 odsto) upoznato je sa nepovoljnim uslovima u kojima se proizvodi odeća, ali tek svaki treći ima određeni uvid u energetsku rasipnost modne industrije.
.