Penis muškarac gaće stid sram toalet
Shutterstock
Penis muškarac gaće stid sram toalet

Shutterstock

Foto: Shutterstock

Prvo zvanično društveno istraživanje o ciklusu kupovanja odevnih predmeta u našoj zemlji, koje je sproveo Centar za unapređenje životne sredine, ukazuje da najviše kupujemo hulahopke i čarape, prosečno 8,3 komada, bokserice i gaćice po 7,6 komada i majice i potkošulje 5,4 komada godišnje.

Ostali odevni komadi, poput košulja, bluza, haljina, pantalona i farmerki, kupuju se nešto ređe, između dva i tri komada godišnje, dok se jakne, kaputi, mantili i namenski komadi (ski-odeća, odela, kravate, bademantili) kupuju najređe.

kaput

Shutterstock

Kaput nije nesto sto cesto kupujemo, Foto: Shutterstock

Odeću najčešće kupujemo u prodavnicama globalnih brendova (60,5 odsto), prodavnicama polovne odeće (16,2 odsto), prodavnicama domaćih proizvođača (13,4 odsto), a zbirno manje od 10 odsto populacije odevne predmete kupuje putem interneta, na pijacama ili na nekim drugim mestima.

Brojke

80.000 tona odeće proda se svake godine u Srbiji, što je gotovo 12 kilograma po osobi 50 kilograma razne garderobe četvoročlana porodica za jednu godinu strpa u plakare

Kvalitet odeće je presudan za 54,5 odsto ispitanika, dok je za 41,2 odsto najvažniji faktor - cena. Samo njih 4,3 odsto kupuje odeću zbog trenda.

U proseku, najkraće nosimo čarape i gaćice. Čak 73,1 odsto ispitanika čarape nosi manje od godinu dana. Slično je i sa boksericama, ženskim vešom, brushalterima, koje polovina baca i za manje od 12 meseci. Na drugoj strani, najdugovečnija su ski-odela (58 meseci), slede kaputi i bademantili (po 52 meseca). Kada se posmatra šira slika, najveći broj tipova odeće nosi se između 30 i 40 meseci.
Iako se često ponavlja da žene prednjače u kupovini odeće, istraživanje je pokazalo da, osim minimalnih razlika u broju pojedinih kupljenih komada, oba pola beleže isti prosek, čak je vreme nošenja odevnih predmeta kod muškaraca kraće nego kod žena.

Lopovi ordinirali  po garažama  šoping molova

Shutterstock

Podjednako kupuju i muskarci i zene Foto: Shutterstock

Za jedane farmerke potroši se 10.000 litara vode

Gotovo svaki treći ispitanik nosi pantalone i farmerke, trenerke i majice do 12 meseci. 

Za proizvodnju jedne majice potrebno 2.700 litara vode, a za jedan par farmerki vrtoglavih 10.000 litara. 

Nešto manje od polovine ispitanika (49 odsto) upoznato je sa nepovoljnim uslovima u kojima se proizvodi odeća, ali tek svaki treći ima određeni uvid u energetsku rasipnost modne industrije.

.