Autoput
Tanjug/Dušan Aničić
Autoput

Tanjug/Dušan Aničić

Foto: Tanjug/Dušan Aničić

Na brzom testu testirani su VW Passat 1.6 TDI, VW Golf 1.6 TDI, Opel Insignia 2.0 CDTI ST, KiA Optima 1.7 CRDi, Audi A5 Sportback 2.0 TDI i Renault Clio 0.9 TCE, a sva navedena vozila su dizelaši, osim Renault Clia koji je benzinac.

Vožnjom u identičnim uslovima Kia je najbrže stala, odnosno uspela je da odvozi ukupno 28 kilometara, i to od trenutka kada je pokazivač prestao da pokazuje koliko kilometara još može da vozi. Renault Clio je vozio 30 kilometara od trenutka kada je sa gorivom bio na nuli.

VW Passat u ovoj situaciji prevalio je još 49 kilometara, a samo kilometar više prešla je Opel Insignia. Zapaženo dobru kilometražu postigao je i VW Golf, koji je vozio još 54 kilometra, dok je najbolji rezultat imao Audi sa 60 pređenih kilometara na "nuli".

audi

Shutterstock

Foto: Shutterstock

Koliko ćete kilometara preći na rezervi, zavisi i od starosti automobila, o tome koliko je putnika u automobilu, kolika je prosečna potrošnja automobila i nizu drugih faktora.

Mehaničari i stručnjaci često napominju kako nije dobro da se vozimo na rezervi jer bi to moglo imati štetan uticaj na vozilo.

Kada ste pri kraju sa gorivom i nastavljate vožnju, dovodite svoje vozilo u rizik. Naime, pumpa u takvoj situaciji može u motor uvući nečistoće koje se talože na dnu rezervoara. Tako ste sigurno naštetili motoru i svakako vas čeka menjanje pumpe goriva, čija cena opet zavisi od modela automobila.

Gorivo

AP Photo/Dolores Ochoa)

Gorivo, Foto: AP Photo/Dolores Ochoa)

Uz to, u nekim modelima automobila gorivo hladi pumpu za gorivo, a kada se količina goriva spusti ispod četvrtine, dolazi do pregrevanja i opasnosti da sve zakaže, što znači da ćete sigurno morati da zovete pomoć i šlep-službu da odveze vaš automobil.

Upravo zbog ovakvih situacija preporučuje se da vam barem četvrtina rezervoara bude puna.