Opštinari ODREŠILI kesu, pomutiće vam se pamet kad vidite ŠTA VOZE i za koje pare
Samo bahato!
Opštine Rača i Vladičin Han, koje su najnerazvijenije opštine u Srbiji, ali i Bajina Bašta, za nabavku tri službena automobila izdvojile su oko 100.000 evra.
Limuzine koje ne koštaju manje od 30.000 evra izgleda da vrede, što se kaže, svaku paru, jer osim što će se opštinski čelnici voziti u udobnim autima sa kožnim sedištima, biće i prave šmekerice kada u ovim četvorotočkašima zasvetle i „švalerska svetla“.
Šmekerica iz opštine Rača, crna metalik „škoda superb“, koštaće, kako se navodi u odluci o dodeli ugovora - 33.305 evra. A kad stigne „škoda“, čelnici Rače biće glavne baje u svom mestu, a i šire, jer će voziti auto koji ima190 konja, kožna sedišta, ali i unutrašnje ambijentalno osvetljenje, odnosno „seksi svetla“ ili „švalerska svetla“. Opštinski automobil imaće i fabrički zatamnjena zadnja bočna stakla i zadnje staklo.
U toj opštini kažu da im treba brz i siguran auto.
- Imamo auto koji je dosta prešao i nije više siguran za putovanje. Počeli smo da ostajemo na putu zbog kvarova, ne stižemo na sastanke. Jednostavno, treba nam brz i siguran auto - kaže Nenad Savković, predsednik opštine Rača.
On navodi da „možda samo zvuči da se opštinske pare troše kako ne treba“ i kaže da nije tako.
- Automobil u toj klasi svake druge marke je dvostruko skuplji. Da idemo na „audi“, „mercedes“ ili BMW, bilo bi znatno skuplje. Što se tiče i cene i kvaliteta, sigurno je nešto najpovoljnije što može da se pronađe kod nas. S druge strane, taj auto ide na lizing na duži vremenski period, pa i to povećava cenu - kaže on.
Savkovića smo upitali i za „švalerska svetla“ i zatamnjena stakla.
- Moguće je da svi automobili u toj klasi imaju ta ambijentalna svetla. Pretpostavljam, takođe, da se kad se traži automobil uzme katalog i navede onako kako se neki automobil proizvodi za tržište - navodi on.
I u Bajinoj Bašti nabavku automobila pravdaju kao i u Rači. Kažu da im je bilo neophodno bolje vozilo zbog svakodnevnih putovanja do Beograda, kao i da im se dosadašnji automobil za te namene često kvario i da su popravke i odražavanje tog automobila bili preskupi. Opština Bajina Bašta je krajem marta sklopila ugovor o nabavci automobila za gotovo 32.000 evra. Reč je takođe o crnoj „škodi superb“ sa kožnim sedištima i „švalerskim svetlima“, ali njihov ima, između ostalog, i kontrolu pri vožnji u brdima i ventilirajuća sedišta.
Opština Vladičin Han, poput Rače među najnerazvijenijim, krajem prošle godine sklopila je ugovor o nabavci vozila po sistemu zamene staro za novo. Reč je o crnom metalik automobilu „opel insignija inovejšen“ sa kožnim sedištima sa grejačima, čija je cena oko 38.000 evra.
- Pretpostavljam da je moglo i jeftinije i skuplje, ali to je neka optimalna varijanta. Ako vi stari auto zamenite uz doplatu za novi, a to preporučujem svima, to nije trošak, već investicija, i to je pametno ulaganje koje se uvek isplati. Četiri do pet godina je optimalni rok trajanja vozila, nakon toga počinju nabavka delova i popravke, koje su skupe. Kada vam „opel“ ili „škoda“ odu u servis, bez 500.000 dinara ne možete da izađete. Bolje je da se nabavi novi auto nego da se novac troši na delove, održavanje i popravke. Ubeđen sam da ovo nije pogrešan potez - kaže Goran Mladenović, predsednik opštine Vladičin Han.
Bolja „škoda“ nego „fijat“
Radomir Filipović, predsednik opštine Bajina Bašta, upitan da li je mogao biti kupljen neki jeftiniji automobil, kaže da su imali jeftiniju varijantu, ali da je takav auto van upotrebe.
- Pre pet godina, moj prethodnik je uzeo „fijat 500L“. Međutim, taj automobil je van upotrebe, a popravka se ne isplati jer je skupa. Za duži put, a do Beograda nam treba tri sata, ipak treba bolji automobil - navodi Filipović i dodaje da opština u svom voznom parku ima i „punta“ i da automobile koriste opštinske službe.