Neće više biti "bus plus" kartica, planira se novi sistem naplate karata u gradskom prevozu
Sekretarijat za javni prevoz doneo je odluku da ugovor nakon sprovedenog tendera poveri ovoj kompaniji i to poslednjeg dana pre isteka roka od 30 dana.
Ponudu je dostavio i konzorcijum kompanija Bus Logic Požarevac i "Penta" iz Pule u Hrvatskoj, a ona je bila vredna 10,6 milijardi dinara. Ponuda ovog konzorcijuma odbijena je jer "ponuđač nije u skladu sa zahtevima iz konkursne dokumentacije u ponudi dostavio sredstvo obezbeđenja za ozbiljnost ponude - bankarsku garanciju - original".
- Ponuđač ne ispunjava finansijski i ekonomski kapacitet, jer nije u poslednje dve finansijske godine (2018. i 2019) ostvario ukupni prihod u zbirnom iznosu od najmanje 1.000.000.000 dinara. Ponuđač, takođe ne ispunjava tehnički i stručni kapacitet - navodi se u odluci o dodeli ugovora.
Da jednu od referenti tendera nisu ispunili u startu, kazao je Ivan Kočev, predstavnik drugog konzorcijuma. Naime, oni imaju sistem naplate u 3.000 vozila u Srbiji, a referenta na tenderu bila je u jednom gradu.
"Apeks", odnosno beogradski Kentkart ponudio je da procenat koji bi dobijali za svoje usluge od Grada bude 7,79 odsto, što je manje od onoga što je Grad odredio tenderom, a to je 7,92 odsto. Prosečni mesečni prihod Grada od prodaje karata u 2019. bio je 621 milion dinara, pa je "Apeks" na osnovu procenta po važećem ugovoru od 8,53 mesečno zarađivao 50 miliona dinara. Sa procentom koji su sada ponudili, u proseku će zarađivati dva miliona dinara manje. U slučaju da se poveća naplata karata za 50 odsto, od sadašnjih 600 na 900 miliona dinara, tada će tiketing kompanija od ukupne zarade od prodaje karata dobijati samo tri odsto po novoj odredbi ugovora.
Nastavak saradnje sa "Bus plusom" trebalo bi da bude ozvaničen prvih dana aprila.
Sugrađani nastavljaju da uplaćuju markice kao i do sada, a sa masovnom zamenom "bus plus" kartica sa najavljenom "beogradskom karticom" neće početi odmah.