Radimo po 100 dana bez slobodnog dana!

Ivana Žigić | vesti 2016-08-17 21:43:51 2016-08-17 21:43:51

Otvorili Pandorinu kutiju! Nakon što je bivša radnica marketa „Sunce“ ispričala za „Alo!“ kakvu je torturu i maltene reketiranje trpela mesecima od poslovodstva tog trgovinskog lanca, našoj redakciji juče se javilo još nekoliko bivših radnika te firme, koji su opisali kako se sa njima nekorektno postupalo.

Radimo po 100 dana bez slobodnog dana!

shutterstock

Kako tvrde, na jedan slobodan dan su ponekad čekali i po tri i po meseca, a šefovi su im plate isplaćivali u manjem iznosu od predviđenog!

Zbog trudničkog kažnjena sa 15.000

S redakcijom „Alo!“ kontaktirala je i jedna od bivših rukovodećih osoba u „Suncu“, koja je, kako kaže, provela šest godina u toj kompaniji. - Ne možete ni zamisliti šta se tamo dešava, ja sam sedam meseci radila bez slobodnog dana i, naravno, nisam dobila veću platu za to, ali sam zato svakog meseca bila kažnjena zbog manjkova. Kada sam otišla na trudničko bolovanje, bila sam kažnjena sa 15.000 i šest meseci sam čekala overu papira za banku, za kredit. Takođe, neki rukovodioci zaposlene ponižavaju do te mere da ih nazivaju teletabisima - prenosi naša sagovornica.

Beograđanka Tatjana Vasiljević, samohrana majka sedmogodišnje devojčice, koja je radila u novobeogradskom objektu „Sunca“ u Vojvođanskoj ulici, kaže za „Alo!“ da joj je šefica u tom marketu otvoreno rekla da na slobodne dane može da zaboravi.

- Čitava tri i po meseca sam radila bez slobodnog dana, a kada sam pokušala da se pobunim, šefica mi je samo odbrusila da to što mi je menadžer rekao da ću imati bar jedan slobodan nedeljno ne znači ništa i da na to mogu da zaboravim. Naravno, to što sam radila prekovremeno, po sedam dana u nedelji, nije mi dodatno plaćeno. Naprotiv, dešavalo se da mi umesto 6.779 dinara daju u koverti 5.000, pa se onda preganjam sa njima za ostatak i na kraju mi ipak ostanu dužni 779 dinara - navodi Tatjana, koja je i poslednju isplatu dobila za 4.800 dinara manju, te i dalje čeka ostatak svog novca.

Kako dodaje, zaposleni plate dobijaju na ruke.
- Svaku platu sam dobila u koverti. I u inspekciji rada su mi, kada sam otišla da ih prijavim, rekli da je problem što mi plata nije išla na račun. Zato ne znam ni kako da dokažem da mi je šefica svakog meseca čim mi da kovertu sa platom tražila da joj istog momenta dam 1.000 dinara na osnovu navodnih manjaka u kasu za ubuduće. Tražila mi je i novac da bi mi zdravstvena knjižica bila overena - kaže Tatjana, koja ima i SMS prepisku kojom to potkrepljuje.

S druge strane, nastavlja, višak novca radnici ostavljaju u kasi.
Da u lancu marketa „Sunce“ definitivno nisu čista posla, bar kada je u pitanju tretiranje radnika, potvrdili su i u Ministarstvu za rad, ističući da poslodavac ne sme zaposlenima da traži novac radi eventualnih budućih manjkova u kasi, te da zaposleni imaju pravo da im se plati prekovremeni rad, kao i da koriste dane godišnjeg odmora nakon mesec dana neprekidnog rada od momenta kada su započeli radni odnos.

Takođe, kako „Alo!“ nezvanično saznaje, inspekcija rada Ministarstva rada dobila je dve prijave radnika protiv marketa „Sunce“.

S druge strane, u kompaniji „Qvattro Company“, u okviru koje posluju marketi „Sunce“, za „Alo!“ su poručili da nema nikakvih neregularnosti u njihovom radu, te da su već navikli na prijave nezadovoljnih bivših radnika. Kako su istakli, poslovođe marketa su dužne da na kraju svakog radnog dana šalju izveštaj i prijavljuju probleme ukoliko ih ima.

Klasičan mobing

Da je ponašanje poslovodstva „Sunca“ prema zaposlenima klasičan mobing, smatra Radoslav Topalović, predsednik Samostalnog sindikata trgovine Srbije. - Nažalost, nemamo sindikat u tom lancu, ali to što su bivši zaposleni ispričali je maltretiranje radnika, klasičan mobing. Još da uzimaju ljudima novac za eventualne manjkove, to je zaista krajnost, surova eksploatacija. Čujem da je slično stanje u dobrom delu manjih trgovina, a ljudi ćute i trpe za svojih dvadesetak hiljada dinara - kaže Topalović.

Expand player
Pogledajte više