Spora vožanja IZLUĐUJE SRBE, a evo i zašto je ona opasna!


Alo!/Masanori Jošida
I nepoštovanje tuđeg vremena u saobraćaju je postala tema, pored nezabilaznih scena dok vozač gleda u telefon više nego u kolovoz.
PROČITAJ JOŠ:
Direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović je za Espreso govorio o gradskoj vožnji koja nas ovih dana iritira što zbog onih koji nemaju brze reakcije, što zbog gužvi koje stvaraju radovi.
On je i istakao da nije toliko problem spora ili brza vožnja koliko spora reakcija vozača u saobraćaju.
Naime, Okanović podseća da u zakonu postoji odredba da ako se vozilo kreće tako sporo, pa se stvaraju kolone iz tog vozila, onda je vozač dužan da se s vremena na vreme isključi na pogodno mesto kako bi ga ostali pretekli.
- Ako pričamo o vožnji u gradu, zna se da ljudi ponekad sporo voze, jer drže telefon u ruci, pa malo čitaju novine, malo su na društvenim mrežama, malo gledaju ispred sebe, pa voze polako i ne obaziru se na druge što nije fer - kaže on.

Alo!/Masanori Jošida
- Dakle, imamo crvenu na semaforu, onaj koji je prvi na semaforu - e on će lagano. Upali se zeleno, dok on ubaci u prvu, dok on krene, onda drugi u koloni dok takođe krene i tu se gubi vreme. Imate primer saobraćajnog policajca koji reaguliše saobraćaj i daje komandu vozaču da krene, pa mu maše zove ga da krene, a vozač gleda u njega i ne reaguje, i tu se gubi vreme. Dakle, nije ni toliko problem spora ili brza vožnja koliko sporo reagovanje vozača na zeleno svetlo- rekao je Okanović.
On je podsetio da, očiglednom omaškom, u Srbiji nije propisna najmanja dozvoljena brzina, već samo najveća.
Spora vožnja je problem kada vozite sporo na određenim deonicama gde su dozvoljene veće brzine recimo auto-put i magistralni put. Može se samo saobraćajnim znakom upozoriti, ali pravilo u zakonu ne postiji. Tako da vi po slovu zakona možete da vozite i 40 km na sat autoputem i da vas niko zbog toga ne kazni - rekao nam je Damir Okanović direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju.

Alo!/Masanori Jošida
Prema Članu 42 Zakona o bezbednosti saobraćaja "vozač je dužan da brzinu kretanja prilagodi osobinama i stanju puta, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta, gustini saobraćaja i drugim saobraćajnim uslovima". U daljem tekstu istog člana dalje piše da ako vozač vozi sporo u meri da ometa normalan saobraćaj, dužan je na prvom odgovorajućem mestu da omogući da ga drugo vozilo pretekne, obiđe ili prođe. Novčana kazna za nepoštovanje ovog propisa je 5.000 dinara.