Telekomunikaciona firma obmanjuje građane Srbije, ukoliko ste njihov korisnik očekujte IZVRŠITELJA
Pojedine telekomunikacione firme uporno varaju i obmanjuju građane, ubeđujući ih da je po zakonu da im račune šalju i nakon prekida ugovora, odnosno produžavaju ugovor na svoju ruku, povećavaju takse i druge stavke računa.
Posebno se u ovakvom postupanju ističe, kako ga potrošači nazivaju, „kaubojski“ SBB i firma „Ekse net“ iz Niša, na koje se potrošači redovno žale zbog neprekidne pljačke.
Prvo računi, a onda i izvršitelji
Naime, potrošači se redovno žale nadležnim organima da SBB nastavlja da im šalje račune i čak šalje izvršitelje za naplatu istih, mesecima nakon što je ugovor istekao, a sve obaveze prema kompaniji izmirene!
- Ovi kauboji iz SBB-a nisu normalni! Dođe mi da odem da im izlupam celu ekspozituru! Ponašaju se prema narodu kao prema nepismenoj stoci! Ugovor mi je istekao prošlog meseca, sve sam vratio i rekao da mi više ne trebaju njihove usluge, a oni su mi poslali račun, još i zovu da mi zaprete da moram to da platim! Poludeo sam, tužiću ih - napisao je jedan od oštećenih korisnika na društvenoj mreži Fejsbuk.
Nema neta, ali dugovi se nižu
Oni se, naime, pozivaju na prećutno produžavanje ugovora, koje je postalo pravilo kod ovakvih ugovora, pa dok čovek ne ode direktno kod njih u ekspozituru i ne potpiše ugovor o raskidu, oni nastavljaju da mu naplaćuju uslugu, iako je ne koriste.
SBB nije jedini
Nedavno su građani zbog sličnog postupanja na sudu dobili kompaniju „Ekse net“ iz Niša. Kako kaže Stefan Kocić, koji je bio uključen u ovaj slučaj, ta firma je pre oko godinu dana povisila pretplatu, a da o tome nije ni obavestila svoje korisnike.
- „Ekse net“ je pre oko godinu dana svim korisnicima bez prethodnog informisanja na adekvatan način povećao cenu pretplate za oko 250 dinara mesečno. Razlog je što su njima povećani nameti EPS-a za korišćenje bandera. Oni su to samo napisali na svom sajtu, a korisnicima nije bilo omogućeno da momentalno i bez penala raskinu ugovor - kaže on.
Klasično kršenje prava
Iz Udruženja potrošača „Efektiva“ poručuju da je u pitanju klasično kršenje prava.
- Nema prećutnog produžavanja pretplatničkog ugovora sa telekomunikacionim operatorom. Članom 105 Zakona o elektronskim komunikacijama imperativno je propisana pisana forma ugovora između kompanije i potrošača. Pisani oblik je dakle obavezan kod interneta, kablovske televizije, mobilne i fiksne telefonije - kažu iz „Efektive“.
Oni dodaju da to znači da je svaka naknadna izmena i dopuna ugovora, čije je zaključenje obavezno u pisanoj formi, mora biti učinjena u istoj toj formi.
- Da bi ugovor bio produžen, mora postojati izričita saglasnost u vidu potpisanog aneksa ugovora. Taj stav je zauzelo i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, koje je utvrdilo da je, sada bivši, internet operater „Ekse net“ iz Niša povredio kolektivni interes potrošača - kažu oni.
Obaveštenje bar mesec dana unapred!
Iz UP „Efektiva“ dodaju da je obaveza operatera da o ovakvim promenama upozori korisnika mesec dana unapred.
- Moraju obavestiti potrošače mesec dana pre stupanja promena na snagu. Što će reći - ako potrošač u tom periodu ne raskine ugovor, stupaju na snagu izmenjene cene i smatra se da se on sa time složio. To objavljivanje promene cene mora biti urađeno na podesan način, tako da potrošači lako mogu saznati za nju - kažu iz „Efektive“.
Nelegalni čak i kablovi
Pre nešto više od godinu dana zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić optužio je SBB, čiji je suvlasnik Dragan Šolak, da nelegalno postavlja svoju mrežu koristeći mrežu gradskih komunalnih preduzeća i to je pokazao javnosti na primeru JKP „Beogradske elektrane“.
On je novinarima pokazao dva šahta na teritoriji Novog Beograda, u Bulevaru Milutina Milankovića i na uglu Bulevara Mihajla Pupina i Trešnjinog cveta, u kojima je, kako tvrdi, SBB nelegalno postavio optičke kablove na gradsku mrežu, „bez ijednog dinara nadoknade“.