Na nekoliko mesta su uvedene žute trake, a u nekim ulicama su ukinute (SPISAK)
Još krajem decembra čelnici grada su najavili promene u saobraćaju kako bi se dala prednost gradskom prevozu, nadležni Sekretarijat za saobraćaj je 24. januara na svojoj zvaničnoj internet stranici objavio spisak novih žutih traka, ali niko nije zvanično izašao u javnost i rekao da su one “stupile na snagu”.
Međutim, Beograđani bi trebalo da budu oprezni jer je kontrola poštovanja žute trake već počela, bez obzira da li ih nadgledaju kamere ili saobraćajni policajci.
- Postavljenjem horizontalne i vertikalne signalizacije, vozači su u obavezi da je poštuju. Saobraćajna policija nastaviće sa kontrolom vezanom za bezbednost u saobraćaju - rekli su za “Blic” iz MUP-a Srbije.
Nove žute trake već su iscrtane u Omladinskih brigada, Jurija Gagarina, Vojvode Stepe, na Bulevaru oslobođenja... dok su najavljene u Radničkoj i Višnjičkoj ulici.
Žute trake - 24h dnevno
Bulevar vojvode Mišića, Nadvožnjak Mosta na Adi, Kirovljeva, Požeška, Visoka, Paštrpvićeva, Kraljice Natalije, Svetogorska, Braće Jugović, Kolarčeva, Terazije, Kralja Milana, Trg Slavija, Bulevar Oslobođenja, Vojvode Stepe, Bebelova, Jug Bogdanova, Brankova, Brankov most, Bulevar Mihajla Pupina, Milentija Popovića.
U špicevima - od 7-9h i od 14-18h
Sarajevska, Hajduk Veljkoj venac, Balkanska, Bulevar despota Stefana, Bulevar Nikole Tesle, Omladinskih brigada, Jurija Gagarina
Ipak, neke su i ukinute.
- U ranijem periodu u Sinđelićevoj ulici je nakon rekonstrukcije uvedeno zonsko parkiranje sa obe strane ulice, tako da nema uslova za označavanje dve saobraćajne trake, što je minimalni uslov za uspostavljanje žute trake. Kako u ulicama Žičkoj, Cara Nikolaja II i Makenzijevoj postoji samo jedna traka po smeru, uvođenje zasebnih saobraćajnih traka za vozila JGP-a nije moguće u Ulici Vojislava Ilića u kojoj je ranije postojala žuta traka - rekli su za “Blic” iz Sekretarijata za saobraćaj.
Na novom spisku pored Sinđelićeve i Vojislava Ilića nedostaje i Beogradska ulica.
- Od Autokomande do Slavije je svakako opravdano uvesti žute trake, dok u Jurija Gagarina nije bilo trake, ali nije bilo ni problema, kao i u Omladinskih brigada. Razumem svako razdvajanje javnog od običnog prevoza, ali mislim da tu nije bilo potrebe - rekao je za "Blic" Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta.
Ono što je bitno za žute trake, priča Vujanić, jeste, da li te ulice imaju kapacitet da, ako im oduzmu jednu traku, mogu da propuštaju ostala vozila.
- Možete uvesti u Bulevaru oslobođenja žutu traku, ali to ne može da izdrži saobraćaj koji se tu odvija - kaže Vujanić.