Holandski gigant stiže u Srbiju! Cene više neće moći da besne
„Špar“, jedan od najvećih trgovinskih lanaca u Evropi, stiže u Srbiju. Kako „Alo!“ ekskluzivno saznaje, u toku su završni pregovori između čelnika srpskog trgovinskog lanca „Aman“ i holandskog trgovinskog giganta, a kupoprodajni ugovor, tvrde upućeni, trebalo bi da bude potpisan odmah nakon novogodišnjih praznika.
„Špar“ pokušava da uđe na srpsko tržište već 10 godina, a nakon što su prošle godine propali pregovori sa „Merkatorom S“, u čijem sastavu posluju „Idea“ i „Roda“, započeti su pregovori s „Amanom“.
Naime, dobro obavešteni izvor za naš list objašnjava da „Aman“ već godinama jedva sastavlja kraj s krajem, pa je ponuda koju je dobio od holandskog „Špara“ svetlo na kraju tunela.
Spustiće cene za 10 odsto!
Kada se pojavi na srpskom tržištu, „Špar“ će prema prognozama stručnjaka spustiti cene za desetak odsto, a trebalo bi da zauzme tržišni udeo od oko sedam odsto. Od konkurencije najviše treba da strepe manji trgovinski lanci.
- „Aman“ ima veliki problem sa nedostatkom radne snage, a slab promet ne dozvoljava da podigne plate i tom malom broju zaposlenih, koji četo rade i po šest dana u nedelji. „Špar“ je izneo ponudu koja se ne odbija i gotovo je izvesno da će u prvim danima nove godine doći do prodaje - objašnjava naš dobro upućeni sagovornik blizak tom domaćem trgovinskom lancu.
Inače, kad „Špar“ ulazi na neko tržište, uglavnom kupuje preduzeće koje je deo druge kompanije i dopunjava ga onim što mu nedostaje. U pitanju je trgovinski lanac više kategorije sa premijum robom koji se i po ceni i po kvalitetu razlikuje od ostalih sličnih prodavnica.
Prema rečima ekonomiste Ljubomira Madžara, dolazak „Špara“ je dobar znak za Srbiju jer upravo to govori da naš poslovni sistem jača.
- „Špar“ će dodatno obogatiti ponudu i još bolje će snabdeti srpske potrošače. Sigurno će doprineti i kvalitetnijoj usluzi i sporijem rastu cena, koji je uvek neminovan zbog inflacije. Upravo zbog jake konkurencije, cene sigurno više neće moći da besne, a i radnici će imati bolji položaj - kaže Madžar.
Inače, trenutno u Srbiji 30 odsto trgovine čine moderni trgovinski lanci, dok 70 odsto potpada pod tradicionalnu trgovinu, dok je u regionu situacija obrnuta.
Tokom jučerašnjeg dana uputili smo pitanja čelnicima „Amana“, ali do zaključenja ovog broja nismo dobili odgovor. N. Marić
Još nam nedostaju inovativne prodavnice
Željko Rakić, načelnik odeljenja za trgovinu i razvoj konkurencije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, za „Alo!“ navodi da je dolazak modernih internacionalnih trgovinskih lanaca uvek dobrodošao u našoj zemlji.
- Mi smo još umereno koncentrisano tržište, tako da ima prostora za nove igrače. Dolazak novih lanaca podiže nivo konkurencije i snižava cene, na radost domaćih potrošača. Osim toga, novi svetski trgovci uvek donose nešto novo i podižu produktivnost u grani. Pre svega mislim na sam asortiman, ali i na otvaranje novih inovativnih trgovinskih formata, koji nam još nedostaju kada se uporedimo sa zapadnom Evropom - kaže Rakić.