Stručnjak otkriva zbog čega je ovo nezakonit potez: Ako imate problem, promenite banku
Građani koji su pokrenuli tužbe protiv banaka, potražujući od njih da im vrate nezakonito oduzeti novac, u poslednje vreme suočavaju se sa novim problemom, jer im banke odbijaju korišćenje određenih bankarskih usluga, odnosno odbijaju da im refinansiraju kredite, produže dozvoljeni minus, ili pak ne izdaju im nove kartice.
Nekoliko klijenata banaka žalilo se našem listu da su ih banke odbile za neke od bankarskih proizvoda bez ikakvog zvaničnog objašnjenja, a da im službenici nezvanično objašnjavaju da je to zbog tužbi koje su podneli protiv banaka, kojima potražuju od njih nezakonito oduzet novac.
Kako je za naš list kazao Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja za zaštitu potrošača „Efektiva“, oni imaju podatak da za sada samo tri banke odbijaju ili ne žele da započnu novu saradnju sa svojim klijentima koji su podneli tužbu protiv njih.
- Mi tim građanima savetujemo da jednostavno promene banku jer im takva banka onda ni ne treba. Ima još 25 banaka koje posluju na našem tržištu i sigurno će neka od njih jedva dočekati dobrog klijenata da mu ponudi kompletnu uslugu - kazao je on.
Odbijanje za kreditnu karticu
V. K. navodi da je odbijen u jednoj banci za kreditnu karticu bez ikakvog pismenog obrazloženja, ali, kako ističe, banku je tužio zbog naknade za obračun kredita.
Gavrilović naglašava da banke imaju pravo da izaberu s kim će da sarađuju, ali da im se to ne isplati.
- Mogu da kažu nekome da ne žele da nastave saradnju, ali ako je razlog to što ih je neko tužio, to je onda u principu neki vid osvete, ali pitanje je prema kome, i da li se bankama to isplati, jer klijent može da ode u neku drugu banku da prebaci račun, a to je onda šteta za samu banku, pogotovo ako je reč o dobrim klijentima, koji mogu da plaćaju i servisiraju svoje obaveze.
Prema njegovim rečima, ukoliko je tačna informacija da banke razmenjuju informacije među sobom o tome koji klijenti su tužili banku, to je onda ozbiljno kršenje Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a to bi onda značilo da dolazi do diskriminacije, koja je dogovorena na nekom širem nivou.
- Dužnici su dali saglasnost prilikom podizanja kredita da informacije o svom stanju kredita banka može da šalje samo kreditnom birou i Narodnoj banci Srbije, a to je ono što se vidi kada dužnik traži izveštaj, ali nikako nisu dali saglasnost da banke međusobno razmenjuju informacije da je dužnik podneo tužbu protiv neke banke - objašnjava on.
Gavrilović dodaje da su sve ovo sporadični slučajevi i da ima dosta primera da banke i dalje odobravaju kredite ljudima koji su ih tužili, ali pitanje za klijente je da li im trebaju baš te banke koje su ih, kako oni smatraju, pokrale.
Tužio si banku, ne damo čekove!
I. V. kaže da ga je prvi put, nakon 20 godina korišćenja bankarskih usluga, banka odbila da mu izda čekove i produži dozvoljeni minus bez ikakvog objašnjenja, iako redovno izmiruje svoje obaveze i ima redovna primanja, ali, kako naglašava, sve mu je jasno jer je i on podneo tužbu protiv banke zbog naknade za obradu kredita.
Pročitajte još:
Komentari (1)
deki
09.03.2021 10:13
Koji idioti u bankama su smislili da ne odobravaju minuse,kredite ,kartice itd itd ..kad ista ta banka na taj nacin sece sebi zelenu granu?:) ovo se neko iz banaka nameracio skroz da ih unisti! Nece im biti dosta tuzbe nego ce ih njihovi menadzmenti unistiti :))))