Uz pomoć ličnog brendinga, lakše do novih poslovnih prilika

Lični brending je naša "valuta". Pomaže nam da našu ekspertizu povežemo sa ličnošću i ličnim pristupom, koji nas razlikuje od konkurencije i koji će nam omogućiti da lakše dođemo do novih poslovnih prilika, pojasnila je Dženeta Šhiton pravna analitičarka i digital marketing/brending savetnica.
Lični brending je itekako značajan za vlasnike kompanija, a posebno je važan za vlasnike novih kompanija.
Udarne vesti

Ubedljiva pobeda SNS u Zaječaru, tesna u Kosjeriću: Blokaderi divljali, pa se zavukli u mišju rupu (FOTO/VIDEO)

NAROD JE IZABRAO DRŽAVU: Vučić objavio pobedu u Zaječaru i Kosjeriću: Srbiju volimo više od bilo čega

Dekan Medicinskog fakulteta u Nišu: Od sutra normalan režim rada
"Ovo se posebno odnosi na primere, kada je vlasnik stručnjak na području kojim se kompanija bavi. Na taj način promocijom i dokazivanjem svog kredibiliteta kao stručnjaka na tom području pomaže da se deo te percepcije prenese i na kompaniju. Bez obzira o kakvoj vrsti biznisa se radi, ljudi uvek radije veruju ljudima nego kompanijama. Ljudska potreba je da saznamo ko stoji iza kompanije i kojim "setom" sposobnosti raspolaže. U slučaju novih biznisa ovo se rasteže i na neke karakterne osobine vlasnika kompanija, pa se tu osim stručnog u obzir uzima i moralni element. Uz dobar brending kompanije, njenih proizvoda usluga stvara se odličan sinergijski učinak sa ličnim brendingom vlasnika, što uvek ima pozitivan uticaj na poslovne razultate", rekla je Dženeta.
U današnjem kontekstu digitalizacije pažnju treba obratiti i na digitalni brending.
"Digitalni breding predstavlja gradnju prepoznavnosti na digitalnim medijima. Ovaj oblik brendinga postaje dominantan i zapravo kada govorimo o ličnom brendingu podrazumijeva se da je to i digitalni brending", naglasila je branding savetnica.
Gradnja ličnog brenda je sistematičan i strukturiran pristup koji možemo pratiti kroz odgovore na nekoliko pitanja.
"Za primer možemo uzeti lični profesionalni brending - izgradnju brenda na određenom stručnom području".
Odluka kojim aspektom svoje struke želimo da se bavimo traženje niže ili uže specijalnosti odgovor na pitanje ŠTA?
"Određivanje vaše uže specijalnosti ili odluka za neku tržišnu nišu je jedna od najvažnijih kada se radi o osobnom profesionalnom brendingu. Posebno ukoliko se radi o područjima koja su raširena i time konkurentna kao što je naprimer savetovanje na području poslovnih usluga, marketinga i sl. Kod ovih je oblasti preporučljivo je specijaliziranje za određeno područje".
Definisanje celine publike, odnosno kategorija kojima će vaše znanje iz ove oblasti biti korisno - odgovor na pitanje ZAŠTO ili KOME?
"Uvek kada se spremamo za plasiranje nekog sadržaja na svom području i komuniciranje dodatne vrednosti, moramo se pitati kome će to pomoći? Moramo zamisliti našeg idealnog konzumenta odnosno korisnika našeg sadržaja i probleme koje on ima, a mi ih rešavamo. Tada naš sadržaj postaje "problem solving oriented". Momenat kada naš sadržaj za nekoga dostavi dodanu vrednost je presudan za to da ljudi zapamte nas i područje kojim se bavimo".
"Ukoliko naprimjer ovaj članak bude koristan za vas, vi ćete moje ime kada ga sledeći put vidite povezati sa područjem ličnog profesionalnog brendinga", ističe Dženeta.
Lociranje vaše ciljane publike - GDE se ona nalazi?
"Ovisno čime se bavite, odlučićete i gde plasirati vaš sadržaj. Ako bi na primer u kontekstu društvenih mreža odlučivali o tome, onda bi razmišljali gde se naša publika nalazi - da li su nam cilj konačni korisnici ili kompanije u kojima oni rade? Da li su to B2B ili B2C mreže? U okviru toga, koja je demografska struktura naše ciljne grupe i na kojoj društvenoj mreži se najviše zadržava".
Odluka KAKO ćete komunicirati dodatnu vrednost za vašu publiku?
Ovde je bitan aspekt društvene mreže na kojoj plasirate sadržaj, ali i koja vrsta (digitalnog) sadržaja najviše vama kao pojedincu odgovara. Ukoliko smo neko kome je ugodno da se eksponira putem videa imaćemo dosta drugačiji pristup od nekoga ko preferira pisanje dužih tekstova i obratno. Digitalni mediji nam nude jako puno opcija i postoji mogućnost da nadjemo optimalan spoj između onoga što je interesantno našoj ciljnog grupi i onoga što nama "leži", objasnila je Dženeta.
Sve manji broj poslodavaca i klijenta pregledava klasični CV i portofolio
"Sve više poslodavaca traži dokaz o stručnim kompetencijama koje se plasiraju preko ličnog brendinga, posebno otkako je Linkedin dobio na važnosti, koji sve više zamjenjuje klasični CV pri zapošljavanju.", istakla je branding savetnica.
Mnogo je svetskih lidera i kompanija prepoznalo vrednost ličnog brendinga i iskoristili njegov potencijal.
"U svetu su, mada svako drugačijom metodom, Elon Musk i Ričard Branson postigli da njihove kompanije postanu prepoznatljivije, dok bih kod nas izdvojila braću Rešada i Farisa Zečina koji svakodnevno dokazuju i pokazuju da su bez imalo sumnje njihovo znanje i iskustvo odigrali presudnu ulogu u uspehu kompanije Ministry of Programming", zaključila je Dženeta.
BONUS VIDEO