kiosk
Marko Đoković
kiosk

Marko Đoković

kiosk, Foto: Marko Đoković

Na snazi je drugo nacionalno “zaključavanje” (lockdown). Tokom vikenda, Francuska policija je pojačala provere kako bi obezbedili poštovanje propisanih pravila. Zaustavljani su automobili širom zemlje, kako bi se proverila validnost dozvola za kretanja vozača i putnika. Kretanje je ograničeno na kilometar od kućne adrese, sa izuzetkom odlaska na posao koji se ne može obavljati od kuće, hitne porodične obaveze i lekarske posete.

U okviru borbe protiv širenja korona virusa, širom Evrope i regiona se ograničava radno vreme objekata zatvorenog tipa kao što su ugostiteljski objekti, restorani, barovi, klubovi, tržni centri i prodavnice. Izuzetak predstavljaju, neke prodavnice sa prehrambenom robom, apoteke, benzinske stanice, kao i kiosci.

Šta kažu građani Srbije?

Imajući u vidu zabrinjavajuće epidemiološke podatke i u našoj zemlji, obišli smo više maloprodajnih objekata i razgovarali sa kupcima o tome da li su menjali navike u kupovini u prethodnom periodu, kako i gde kupuju ovih dana... Kupci, uglavnom, velike nabavke prehrambenih i trajnih proizvoda i dalje obavljaju u hipermarketima na dvonedeljnom ili mesečnom nivou uz pridržavanje uputstava o zaštiti pri kupovini (zaštitne maske, socijalna distanca, nošenje dezinfekcionih sredstava itd.). Dnevno potrebne prehrambene proizvode, poput hleba, mlečnih proizvoda, povrća i voća, kupuju u lokalnim prodavnicama i piljarama koje poštuju upotrebu maski i ograničenje broja osoba u objektu.

Međutim, većina kupaca sa kojima smo pričali radije se opredeljuje da svakodnevnu kupovinu sitnih potrepština kao što su novine, časopisi, knjige, grickalice i cigarete radije obavlja na kioscima zbog toga što se kupovina obavlja na otvorenom, pa se osećaju bezbednije zbog ograničenog kontakta sa prodavcem i drugim kupcima, a i vreme zadržavanja prilikom kupovine je značajno kraće.

Pročitajte još: