I DŽAMIJE U KAMPANJI BOJKOTA ROBE Posle poziva albanske grupe "Besa bese" da se ne kupuju proizvodi iz centralne Srbije
U petak je, kako su to objavili mnogobrojni mediji na KiM, usledio i poziv predsednika Saveta islamske zajednice u Prištini Hetema Spjanija koji je poručio građanima da kupuju i jedu isključivo domaće proizvode i izbegavaju one koji dolaze iz centralne Srbije.
Predavanja na temu "štetnosti" srpskih proizvoda održana su čak i u svim džamijama, gde je vernicima savetovano da bojkotuju srpsku robu.
Ovaj direktan govor mržnje uperen protiv čitavog srpskog naroda na KiM započeo je objavljivanjem spota autora Burima Piraje i grupe "Besa bese" pre nekoliko dana, a koji se sada "vrti" po televizijama i drugim medijima. U njemu devojčica ocu u radnji, koji kupuje srpske proizvode, doslovce kaže:
- Zar nam nije baka rekla da ne kupujemo srpske proizvode? Zar hoćeš da nas potruješ? Zar nisu baki pobili celu familiju i ona je ostala sama?
Reči devojčice sluša i žena koja je takođe napunila kolica srpskim proizvodima, a koja nakon toga baca korpu suznih očiju.
Kako objašnjavaju sagovornici "Novosti", ova kampanja odavno je prevazišla ekonomski bojkot i ozbiljno ugrožava ne samo prava, već i bezbednost Srba na Kosmetu.
- Bojim se da pojačana negativna retorika prema srpskoj robi može dovesti do pogoršanja bezbednosne situacije - ističe Gordana Đorić iz srpskog nevladinog sektora na KiM.
Ukazujući da spot koji se protiv kupovine srpskih proizvoda na Kosovu emituje sadrži govor mržnje, Đorićeva opominje na izostanak reakcije kako kosovskih tako i međunarodnih institucija, pre svega UNHCR, jer se devojčica u spotu zloupotrebljava u političke svrhe.
- Zloupotreba dece nije ništa što već nije primenjeno i viđeno na Kosovu. Treba se podsetiti na demonstracije u Prištini devedesetih godina kada su hteli da pokažu da im Srbija ugrožava egzistenciju i kada su demonstrirale žene sa hlebom u jednoj ruci, dok su drugom rukom držale decu. Setimo se i navodnog masovnog trovanja u školama kada su navodno srpske vlasti trovale samo albanske srednjoškolce - ističe Ivan Miljković, novinar iz Gračanice.
Dodaje da su poruke iz spota kod većeg dela Albanaca uobičajen obrazac vaspitanja dece, koja se od malih nogu uče da mrze Srbe jer su "njihovi arhetipski neprijatelji".
Godinama ista priča
Predstavnici srpskog civilnog sektora na KiM opominju da kampanja protiv srpskih proizvoda traje godinama. Podsećaju na prevrtanje kamiona sa srpskom robom, pozive na bojkot "plazme" i spaljivanje srpskih proizvoda u centru Prištine, uvođenje taksa....
U svim tim kampanjama osim građana učestvuju i prištinske institucije.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)