NESAGLEDIVE POSLEDICE PO DECU ZBOG GUBLJENJA NASTAVE Profesorka Đokić za Alo!: Moja generacija rasla u vreme ratova, NE PAMTIM kada su škole bile blokirane!

(M.Đ.)
Jelena Đokić od 2005. godine radi u obrazovanju, kao profesor srpskog jezika i književnosti.
Sa obzirom na to da je kao predavač bila zaposlena u srednjoj i u osnovnoj školi, odgovarala je na postavljena pitanja iz ugla predavača učenicima koji srednjoškolsko obrazovanje stiču uz određenu obavezu koju ne uređuje Ministarstvo, već se obrazuju na osnovu postignuća i stečenog znanja koje prilikom upisa ostvaruju nakon završene OŠ.
Ona stoga ističe koliko je važno obrazovanje svakog deteta u osnovnoj školi.
Koje je Vaše mišljenje o blokadama škola koje se trenutno odvijaju u Srbiji?
- Od trenutka kada su počele blokade škola i na taj način i podelile društvo, zaposlene u školama u nekoliko tabora, pored loših međuljudskih odnosa šteta je učinjena učenicima, ovde ću se posebno ograditi i staviti akcenat na učenike osnovnih škola.
Naravno, nisu pošteđeni nastavnici koji rade i obavljaju posao, vrlo često su izloženi pogrdnim rečima.
Ovu izjavu dajem kao roditelj, nastavnik i posebno kao osoba koja se ne bavi samo obrazovnim već i vaspitnim delom oblikovanja jednog deteta. Mišljenja sam da se sve može postići dogovorom, na kraju ono što je najvažnije jeste činjenica da jedna godina učeniku prvog razreda koji je tek ušao u razred, počeo da uči prva slova, brojeve, znači mnogo.
Učenicima osmog razreda koji odlaze iz osnovne škole i upisuju srednju školu ove prilike, blokade, sukobi jako loše utiču pre svega na njihovo opredeljenje, mesto u društvu, profesionalnu orijentaciju.
Apsolutno se ograđujem od studentskih protesta. Ove reči odnose se na ljude koji sakriveni pod plaštom studentskih protesta svoje lično nezadovoljstvo iskazuju na jedan licemeran način - napominje profesorka Đokić.
Koje posledice mogu biti za đake koji trenutno ne idu na nastavu?
- Sve češće dobijam informacije roditelja čija deca ne pohađaju nastavu koji vape za izlazom iz ove situacije da deca pohađaju privatne časove kako bi nadoknadili gradivo koje su propustili. U našoj školi, vrlo konkretno Vam mogu reći da nastavu od skoro pohađa jedna učenica prvog razreda čiji roditelji žive i rade u Vršcu a poreklom su iz Vlasotinca , kao i nekoliko učenika viših razreda.
Roditelji nemaju adekvatno rešenje, a verujem da je rešenje, konkretno kod učenika osnovnoškolskog uzrasta, organizovanje grupnih roditeljskih sastanaka kako bi deca imala redovan tok nastave. Bojim se da će posledice kod njih biti dalekosežnije ukoliko se ne uspostavi kontinuitet u nastavi - upozorava ona.
Šta se dešava sa učenicima nižih razreda, koji tek treba da uče da čitaju i pišu?
- Rad sa decom od prvog do petog razreda ili prvog ciklusa obrazovanja zahteva poseban pristup. U normalnim uslovima oni su uključeni u sve vannastavne aktivnosti kojima upotpunjuju stečeno znanje komparacijom ili poređenjem sa onim što čini svet oko njih. Kakav svet okružuje današnje učenike nižih razreda? Zatvoreni, vrlo često na mobilnim telefonima i aplikacijama koje im mogu doneti toliko lošeg. Deca su slika društva koje se iznova rađa, popravlja ali i čuva svoj identitet.
Šta mislite o studentima koji hoće da uče?
- Sigurna sam da će studenti znati da procene kada je vreme da se okrenu sebi, da im prilike a i ljudi koji su njihova senka oduzimaju onu lepotu njihove mladalačke želje za ostvrenjem uslova koje su zahtevali.
Kakvo je stanje među učiteljima, nastavnicima i profesorima iz Vaše škole koji ne mogu normalno da obavljaju svoj posao?
- U školi u kojoj radim normalno se odvija nastava, nije bilo prekida u radu. Mi smo aktivno učestvovali u svim aktivnostima, organizovali značajne datume poput Nacionalnog dana knjige. Učenici od prvog do petog razreda družili su se sa piscem Vlastom Cenićem.
Koliko će se ova situacija odraziti na buduće generacije?
- Pripadam generaciji koja je rasla u nevreme sukoba, ratova i ne pamtim da smo ikada sedeli u kući a da su nam škole bile blokirane. Misao o tome kako će se ovo odraziti na buduće generacije vodi me ka samo jednom rešenju, škole moraju početi sa radom a deci će biti potrebna nastavna, psihopedagoška podrška svakodnevno.
Koja je Vaša poruka studentima koji hoće da se vrate na univerzitete?
- Pre poruke koju bih uputila studentima, ne mogu a da se ne osvrnem na zahtev da se otkriju vinovnici svih zlodela koja su počinjena. Ne mogu a da ne uputim reči utehe onima koji ostali bez svoji najmilijih u Novom Sadu, Ribnikaru, Duboni. Studenti koji su izašli sa zahtevom da se otkriju počinioci svega lošeg što nam se dešavalo mogu to učiniti samo ukoliko razmišljaju trezveno, bez upliva političkih insinuacija, bez raspirivanja mržnje koja ničemu ne vodi. Verujem da će među njima prevladati bistrina uma koju poseduju kako bi se zaustavilo svako zlo koje nam stoji poput nadstrešnice.
Šta biste poručili roditeljima đaka koji ne mogu trenutno da pohađaju školu?
- Budite hrabri, borite se za prava koja su zagarantovana Vašoj deci. Podsetite svakog nastavnika u blokadi kada se u školi obeležava Dečja nedelja da li se Konvencija o pravima deteta čuje samo tada ili su u obavezi da je primenjuju svakodnevno. Ljubav prema deci je u osnovi naše profesije. Ako izgubimo osećaj koliko smo deci potrebni izgubili smo sebe - poručuje profesorka Jelena Đokić.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)