PREDSEDNIK VUČIĆ NA OTVARANJU AERODROMA ROSULJE "Naš put jeste evropski, ali se pre svega uzdam u naše snage" (FOTO/VIDEO)
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas obi[ao je radove na Moravskom koridoru, u okviru posete Rasinskom okrugu, nakon čega je u 11 časova prisustvovao ceremoniji svečanog otvaranja aerodroma Rosulje.
Otvaranje aerodroma Rosulje
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje ceremoniji svečanog otvaranja aerodroma Rosulje kod Kruševca.
– Biznis avijacija najbrže raste u svetu. Znam ja ove iz Kruševca već sutra će da mi traže produženje piste... tražiće mi i kosmodrom - kazao je Vučić na šta se nasmejala i gradonačelnica Kruševca Jasmina Palurović koja uz predsednika prisustvuje svečanosti. - rekao je Vučić kroz smeh.
Intoniranjem himne Republike Srbije Bože pravde počela je svečana ceremonija.
Aleksandar Đorđević, predsednik aero kluba "Mihajlo Živić" iz Kruševca je rekao da je prekretnica u izgradnji aerodroma nastupila 2020. godine, kada su dobili podršku države.
- Nadam se da ćemo imati podršku države i za proširenje aerodroma. Završetak ovog kapitalnog projekta značajno će uticati na dalji razvoj srpskog vazduhoplovstva. Aero klub i grad Kruševac dobili su jedan od najlepših aerodroma zahvaljujući našem predsedniku Aleksandru Vučiću. Želim vam svima vedro nebo - rekao je Đorđević.
- Ovo je veliki početak i velika stvar. Nisam znao da je u Rosuljama ovako pogodan prostor za aerodrom. Divno izgleda. Moraćemo u budućnosti da osposobimo ovaj aerodrom da može da se sleti malim avionima i iz inostranstva.
On je dodao da bi mogao dugo da priča o tome, i da je to najveća ljudska fascinacija još od Dedala i Ikara.
- Pa ipak, u moru citata i knjiga, najlepšu metaforu o letenju ostavio nam je Džejms Metju Beru u Petru Panu. On je rekao da onda kada posumnjate da možete da letite zauvek gubite moć da to možete da uradite. Osnovali smo preduzeće Aerodromi Srbije. Neki su govorili da su to megalomanski snovi. Doduše pričali su i da neće postojati novi putevi, pruge, bolnice i fabrike. A ima ih zato što smo bezuslovno verovali u letenje i u svoje snove, u vredan i marljiv rad, koji je ideju srpskog sna pretvorio u viziju - rekao je predsednik.
Vučić podseća da je u ovaj aerodrom uloženo 478 miliona dinara, i istakao je da je to novac građana Srbije.
- Cela Srbija gleda i želi razvijeniji Kruševac. Samo još čekam da izađete sa idejom da izgradite kosmodrom u Kruševcu - rekao je predsednik kroz smeh.
Verujem da će ovo doprineti daljem razvoju sveukupnog turizma, sve do Naupare i LJubostinje, rekao je predsednik.
- Želim vam srećan rad, vedro i mirno nebo, hvala vam na ovom veličanstvenom dočeku. Živela Srbija - zaključio je on.
Posle obraćanja predsednika usledili su padobranski skokovi, koji su izazvali pažnju okupljenih.
Zastave su tokom padobranskih skokova nosili pripadnici Vojske Srbije - zastavu Republike Srbije Todorović Milan, Miladin Gojković je nosio znamenje vojske Srbije, dok je Dalibor Simić nosio zastavu Grada Kruševca.
Na aerodrom je potom sleteo avion marke Pajper Seneka, čime je vazdušna luka Rosulje i zvanično otvorena.
"Pajperom" je pilotirao nastavnik letenja Goran Bošković iz Trstenika, a kada se letelica zaustavila na pisti usledio je vodeni pozdrav - prolazak aviona kroz lukove od mlazova vode iz šmrkova.
Sa pilotom Boškovićem se srdačno rukovao i pozdravio predsednik Aleksandar Vučić.
Na aerodrom su potom sletele i "Cesne" i domaća "Lasta".
Aleksandar Đorđević, predsednik Aero kluba "Mihajlo Živić", je predsedniku Vučiću uručio plaketu zahvalnosti za sve što je uradio kako bi pomogao izgradnju aerodroma "Rosulje".
Dolazak MiG-ova
Nad aerodromom su zatim nadletali lovački avioni MiG-29 Vojske Srbije.
Pitanja novinara
Predsednik se potom obratio novinarima i odgovarao na njihova pitanja.
Ulazak u EU
Odgovarajući na pitanje medija o ulasku Srbije u EU, Vučić kaže da je uvek realista, ali da naš ulazak u EU zavisi od geopolitičke situacije. Kada je u interesu EU, kako kaže, zemlja može da dobije kandidaturu za članstvo, iako ništa nije uradila, i obratno.
- Nisam optimista. Naš put jeste evropski, ali se pre svega uzdam u naše snage i najvažnije mi je da smo pokazali da svojim radom možemo da unapredimo zemlju do neprepoznatljivosti - rekao je Vučić.
On je rekao da moramo da verujemo u sebe, i da nam niko drugi neće pokloniti ništa.
- Mi hoćemo da radimo i da se borimo, ne čekamo ničiju pomoć - kazao je on.
Zabrana abortusa
Vučić je govorio i o zabrani abortusa, o čemu je odluku doneo američki Vrhovni sud, i istakao je da je to pitanje u Srbiji uređeno, i da nikada ne bi podržao zabranu.
- Ja razumem potrebu pojedinih političara, čak i iz moje stranke. Razumem i potrebu nekih medijskih kuća. Razumem i potrebu nekih medijskih kuća da guraju tu priču. Razumem ja to, šta ćete da me pitate o aerodromu Rosulje, ili o prečistivaču vode u Kruševcu. Srećom N1 ne može da se meša u moje misli i reči. Ja nikada ne bih podržao tako nešto, abortus je pravo žene da odlučuje. Da li mi se sviđa ili ne to je nešto drugo. Mi imamo prava i zakone koji to regulišu, i nismo planirali bilo šta da menjamo po tom pitanju - kazao je on.
- Kada neko protestuje, u našoj zemlji su svi nefer, pa i mediji, svi su uvek na strani svakoga ko demonstrira. Nisu važni povod i razlog, svi kažu ispunite im zahteve, vidite da su nezadovoljni ljudi. A kada ispunimo zahteve onda kažu pa to su naše pare. A mi i dalje razgovaramo sa "Stelantisom" da oni pokriju najveći deo. Šta god da uradite, nekima neće da valja - kazao je on, i dodao:
- Ali da se vratim na ono što je izazvalo nervozu kod N1. Ne možete da promenite činjenicu da smo imali nula MiG-29, a sada imamo 14. Ne možete da promenite činjenicu da nije bilo prečistivača vode u Kruševcu, a sada ga ima.
Razgovori sa radnicima "Fijata"
Predsednik je rekao da je, po pitanju razgovora sa radnicima "Fijata", za njega problematična činjenica da obuka treba da traje 24 meseca.
- Ne možete da me ubedite da nisu mogli da obuče naše radnike za 12 meseci. Nego im je verovatno nedostajalo radne snage, pa su hteli našu obučenu. I moram da kažem da su Francuzi ispali više fer od Italijana. Ja sam sa jedne strani navijao za njih apsolutno, za radnike, ali sa druge strane moramo da čuvamo državni novac, i mislim da smo doneli najbolje odluke. Iako nisu presrećni ni prezadovoljni, mislim da radnici razumeju poziciju države - izjavio je Vučić.
Obilazak Moravskog koridora
Predsednik Vučić je u razgovoru sa Aleksandrom Antićem istakao da je eksproprijacija 100 odsto završena, i da radovi napreduju odlično.
- Za Novu Godinu, kada ljudi budu dolazili u Kruševac, svi će imati auto-put.
Izvođači radova i Antić su predsednika upoznali sa detaljima radova, a Vučića je posebno zanimalo koliko ljudi radi na Moravskom koridoru.
- Mnogo je važno za ljude u Trsteniku, trebalo bi između Kruševca i Trstenika da uradimo industrijsku zonu, da time podignemo dodatno oba grada. I jedna industrijska zona nam je potrebna između Čačka i Kraljeva, tri ili četiri velike fabrike bi bile spas - rekao je predsednik Vučić.
On je istakao da je deonica Čačak-Kraljevo izuzetno važna, i rekao da je neophodno i da se Kragujevac dobro poveže sa auto-putevima.
- Mora da bude bolje, moramo još da uradimo. Ali ja hoću da kažem da sam ponosan, i želim da čestitam izvođačima radova, koji su uradili mnogo. Imamo 3.600 ljudi koji rade na samo jednom projektu, a samo 1.700 građana Srbije od toga. Sve ostalo su Indijci i Turci - kazao je predsednik.
Vučić ističe da je saobraćajnica do Temišvara takođe strašno važna, ali je i podsetio da tek kreće izgradnja puta Beograd-Zrenjanin.
- Kada spojimo sve ovo, uradimo obilaznicu oko Kragujevca, onda smo stvarno premrežili Srbiju. Gradi se i Dunavska magistrala, a sa auto-putem prema Vršcu mnogo ćemo pomoći i Pančevu. To je grad budućnosti, najbrže će rasti zbog broja fabrika i kvaliteta investitora. Ali će rasti i Alibunar, i ceo vršački kraj - dodao je on.
Predsednik ističe da Kruševac danas izgleda sjajno u odnosu na period od pre 10 godina.
- I ja znam da će tražiti uskoro da se proširi pista u Rosuljama, da mogu da sleću i veliki avioni, to sve možemo kad imamo rast. Hoću da kažem da "Behtel-Enka" radi izuzetan posao, kao i Amerikanci i Turci - rekao je Vučić.
"Najsavremeniji auto-put u Srbiji"
On dodaje da su Amerikanci pokazali neverovatnu ekspeditivnost, i da je sve prošlo glatko.
- Zahvaljujući njima smo finansirali ovaj projekat, i zato ide brzo. Ovo će biti najsavremeniji auto-put u Srbiji. Mnogo sam srećan kada dođem ovde i vidim da napreduje. Nadam se da će biti završen put do 1. decembra, da ljudi koji se vraćaju za praznike mogu da koriste put i budu ponosni na svoju državu, i da nam se vrate - rekao je predsednik.
Vučić kaže da "Behtel Enka" radi korektno, i da je to izuzetno važno. On je američkom ambasadoru Kristoferu Hilu rekao da će ovaj auto-put biti najširi u Srbiji, ali i da će ljudi moći da uživaju u divnim predelima.
- Hvala vam što ste nas podržali - kazao je Vučić, a onda je u šali zamolio britansku ambasadorku Šon Meklaud da nađe još novca kako bi Srbija nastavila da gradi puteve, ali i eventualno nuklearnu elektranu.
"Habek je rekao istinu"
Predsednik je rekao, povodom izjave nemačkog ministra Habeka, da se mnogi smeju njegovim rečima, ali da je on ozbiljan političar koji je rekao istinu svom narodu.
- On ne laže nikoga, tako se ponaša neko ko je odgovoran i pametan. A onaj ko ne vidi šta se dešava oko njih, pa zapitajte ko tu treba da se smeje. Habek je sa takvim izjavama skočio u mojim očima. Ja ne smem to da kažem zato što bi mene u Srbiji ubili da to kažem. Ljudi moraju da znaju da vremena nisu laka, iako ćemo se mi boriti na svaki način. Ako se sukob na istoku ne završi, situacija će biti još teža - rekao je on.
Vučić je pitao direktora Koridora Srbije Aleksandra Antića kada će biti završena deonica od Kraljeva do Čačka i dobio odgovor da će to biti početkom 2024. godine, a da će onda biti spojeni gradovi Kruševac i Kraljevo, što se očekuje početkom 2025.
Predsednik je pričao i sa jednim od radnika, Edinom iz Novog Pazara, kome je obećao da će nakon završetka radova auto-put biti produžen ka njegovom gradu.
- Posle ćemo da vidimo da napravimo brzu saobraćajnicu do Novog Pazara, dodao je Vučić.
- Video sam da imamo mnogo radnika iz Indije i na putu Ruma-Šabac. Strašno vredni ljudi, rade i na najvećim vrućinama, ali i kada je bilo najhladnije. Mi imamo u pet meseci ove godine više ljudi iz inostranstva koji su tražili boravišnu i radnu dozvolu nego cele prethodne godine - kazao je Vučić.
On je rekao da će ovaj auto-put najviše značiti za industriju, ali će pomoći i srpskom turizmu.
- Mnogo mesta imate da posetite, od manastira Ljubostinje, Naupara. O Vrnjačkoj banji da ne govorim. Mi uvek mislimo da su Kopaonik i Zlatibor glavni, a Vrnjačka banja je ustvari broj 1 po broju noćenja. Od Čačka do Banje će se ići za pola sata, iz Beograda do Banje za sat i 20 minuta. To je velika stvar - istakao je predsednik.
Aerodrom Rosulje kod Kruševca će biti otvoren nakon dve godine izgradnje u koju je Vlada Srbije uložila 342 miliona dinara.
Aerodrom se prostire na površini od 40 hektara i uz aerodromsku zgradu i hangar poseduje rulnu stazu i pistu dužine 820 metara.
Nosiće kodnu oznaku 2B, što znači da će na njega moći da sleću avioni s rasponom krila do 24 metra, u šta spadaju sportski i manji avioni poput pajpera, cesne, manjeg lir džeta, laste i sličnih letelica koje imaju do 10 sedišta.
Direktor Javnog preduzeća Aerodromi Srbije Mihajlo Zdravković izjavio je da su Rosulje pravljene po standardima za avione ATR, što znači da će u budućnosti, sa produženjem piste, moći da se koristi za regionalni saobraćaj.
Najavio je da će za svečano otvaranje biti priređen aero-šou u kome će učestvovati nekoliko aviona i helikoptera kao i padobranci.
Aerodrom “Rosulje” nalazi se na 5,5 kilometara od centra Kruševca, na visoravni Jasikovica, na kojoj ima magle samo pet dana u godini i to tokom januara meseca.
Predsednik Vučić će na Moravskom koridoru obići radove na izgradnji mosta preko Zapadne Morave koji se nalazi na deonici 1 budućeg auto-puta, od Pojata do Kruševca.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Izgradnja ovog objekta, čija je dužina oko 500 metara, počela je krajem prošle godine i do sada je završeno više od polovine planiranih radova.
Dužina Moravskog koridora je 112 kilometara, na njemu se gradi 88 mostova i nadvožnjaka, 29 podvožnjaka i 11 petlji, a biće i uređen tok Zapadne Morave.
Radove izvodi tursko-američki konzorcijum Behtel Enka, a vrednost radova je 745 miliona evra.
Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto-put.
Kada bude završen spajaće auto-put Beograd-Niš sa autoputom “Miloš Veliki” i povezaće veći broj lokalnih samouprava u centralnoj Srbiji, a od njega se očekuje da doprinese novim investicijama, zapošljavanju i znatnom povećanju standarda stanovnika ovog dela Srbije.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (1)
Мијо
26.06.2022 07:49
Много тога је Вучић урадио за оба ова округа. Ово што је Вучић урадио ниједан председник никада оволико није урадио за време целог свог мандата. Ја сам Вучићу бескрајно захвалан на свему што је досада урадио у целој нашој држави.