VESIĆ SA KAMIONDŽIJAMA "Srbija postaje logistički centar ovog dela Evrope"
Sastanak u Čačku održan je na inicijativu gradonačenika tog grada i autoprevoznika, kako bi kroz razgovor, u kojem su učestvovali i predstavnici Saobraćajne i Granične policije, te Uprave carine, čuli o svim problemima te branše.
Ministar je istakao da u oblasti transporta u Srbiji radi više od 120.000 ljudi.
"Želeo sam da čujem sa kakvim se konkretnim problemima suočavaju, kako bismo im omogućili da rade bolje i uspešnije", rekao je Vesić.
Ukazao je da je dobra vest za autoprevoznike činjenica da Srbija postaje logistički centar ovog dela Evrope, i da sve više logističkih kompanija dolazi u našu zemlju.
Podsetio je da se završava intermodalni terminar u Batajnici, dok će se jedan takav graditi i u Makišu.
"Za autoprevoznike će u budućnosti biti sve više i više posla", poručio je ministar.
On je rekao da su mu se autoprevoznici požalili na konkretne probleme, poput čekanje na granici, nedostatka parkigna, dugog čekanja na "belu" dozvolu, potrebu da državne ustanove koriste iste podatke kako ne bi svakom organu davali iste podatke.
"Uvek je dobro pričati sa ljudima, jer smo čuli dosta konkretnih predoga. Meni je sastanak bio koristan", rekao je Vesić.Dogovor je da se formira Radna grupa na nivou Vlade Srbije, koju će činiti predstavnici nekoliko ministarstava, a koja će se baviti pitanjem kako da se procedure prelaska granice pojednostave i ubrzaju.
Vesić je dodao da u Ministarstvu saobraćaja već postoji Radna grupa u koju su uključeni i predstavnici autoprevoznika, sa kojima će se razgovarati o tome šta je još potrebno da se uradi u uzmenama zakonskih propisa.
"Od toga da se spusti starosna granica za vozače kamiona, kako da im pomognemo da zanove svoje kamione, vozila, i da onda o svim tim predlozima razgovaramo i sa drugim nadležnim ministarstvima i vidimo šta možemo da uradimo kada je u pitanju ova branša", rekao je Vesić.
Ministar je najavio da će u prvoj polovini naredne godine, nakon što uskoro bude raspisana i javna nabavk, biti postavljeni portali sa kamerama na svim putevima prvog reda, sa čime su se prevoznicima saglasili.
"Uvešćemo i obavezu da strani kamioni u tranzitu imaju tačno određene rute kojima mogu da idu i oni će tim putevima morati da idu. Znaće se kojim će putem ući, a kojim izaći iz zemlje, i na taj način ćemo zaštititi domaće puteve.
Uvešćemo i osovinske vage za merenje težine kamiona u asfaltu, i time će se kontrolisati opterećenje kamiona. To je važno jer se tako čuvaju putevi, a i kontroliše se njihovo korišćenje. To je dobro za našu putnu infrastrukturu i prevoznike", rekao je Vesić.
Razgovori nadležnih i autoprevoznika biće nastavljeni, a dogovor je da se za nekoliko meseci ponovo sastanu, kako bi se napravio presek stanja.
"Ne kažem da možemo da rešimo sve probleme, ali jedan deo možemo, na njihovu, ali i korist države", rekao je ministar.
Vesić je naveo i da sektor transporta ima značajan udeo u BDP-u, a njihova branša ima budućnost i biće sve jača.
"Obavestio sam ih i da je država pokrenula inicijativu da se ukinu tranzitne dozvole, kao relikt prošlosti. Sa devet zemalja Evropske unije već smo ukinuli dozvole, a zvanične inicijative pokrenute su prema Austriji, Španiji, Grčkoj, Nemačkoj i Italiji.
Nadam se da ćemo početi da potpisujemo sprazume sa tim državama, da naši autoprevoznici rade svuda slobodno i da se duga i nepotrebna procedura ukine", rekao je Vesić.
Predstavnik autoprevoznika Vladimir Lužanin, vlasnik DSD Euroline, zahvalio je ministru Vesiću što je saslušao njihove probeme i što je odlučan u nameri da im pomogne da posluju još bolje.
Pratite najnovije VESTI SA FRONTA
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)