VESIĆ: Zajedničke železničke stanice sa Severnom Makedonijom, Crnom Gorom i Mađarskom
Foto: Tanjug/Tanjug

“Imaćemo zajedničku teretnu železničku stanicu tako da vozovi više neće stajati na granici već će se pregledi vršiti u Tabanovcima. Sredinom maja u Bijelom Polju otvorićemo zajedničku železničku stanicu sa Crnom Gorom tako da vozovi više neće stajati na granici već ćemo u Bijelom Polju imati carinu i policiju, i srpsku i crnogorsku i sve će se obavljati na jednom mestu”, rekao je Vesić.

On je, gostujući na “Juronjuzu”, rekao da je na sličan način sa Mađarskom dogovoreno da zajednička železnička stanica bude u Segedinu za voz Segedin-Subotica koji, kako kaže, kreće u oktobru. U Segedinu će se vršiti carinska i pasoška kontrola te će odatle voz bez stajanja ulaziti na teritoriju Srbije.

Vesić je naveo da će brza pruga između Beograda i Budimpešte biti završena 2025. godine i dodao da ćemo mi naš deo te pruge završiti do 2024. godine.

“Uradili smo 75 kilometara do Novog Sada, a sada radimo 108 kilometara između Novog Sada i Subotice. Kada budemo završili naš deo brze pruge, Mađari završavaju svojih oko 150 kilometara u 2025. godini, probni period traje šest meseci i počeće da radi brza pruga između Beograda i Budimpešte”, rekao je Vesić.

Naveo je da se od Beograda do Novog Sada sada stiže za 35 minuta, da će se do Subotice stizati za sat i 12 minuta, a do Budimpešte za oko tri sata, te da je sa mađarskom stranom dogovorio da granični prelazi budu na železničkim stanicama.

“Biće u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti što znači da kada voz krene iz Beograda nema pasoške kontrole i ulazite pravo u centar Budimpešte”, rekao je Vesić.

Izmedju ostalog, rekao je da očekuje da ćemo već od jula imati integrisanu naplatu putarine sa Severnom Makedonijom, a vrlo brzo i sa Hrvatskom.

“To znači da ćete, ako koristite elektronsku naplatu putarine, morati da tag uređaj vežete za platnu karticu i moći ćete potpuno slobodno da idete sa srpskim tagom kroz Severnu Makedoniju koji će vam na svakoj naplatnoj rampi raditi, a putarina će se naplaćivati sa platne kartice i nećete imati nigde stajanje”, objasnio je Vesić i dodao da će oni koji imaju tag Severne Makedonije na isti način moći da putuju kroz Srbiju.

Vesić je rekao da se o tome vode pregovori i sa Hrvatskom, da će se u to uključiti i Albanija, te da se razgovara i sa Grčkom.

Govoreći o izmenama Zakona o planiranju i izgradnji, naveo je da je javna rasprava.

Naveo je da će tim izmenama, između ostalog, biti obavezno da na određen broj parking mesta u zgradi mora da bude parking mesto sa električnim punjačem, dok će u poslovnim objektima biti više takvih parking mesta.

“Kroz javnu raspravu, dobili smo predlog koji smo prihvatili, a to je da uvodimo obavezu da sve pumpe na određenom broju mesta za točenje imaju tačan broj električnih punjača”, rekao je Vesić.

Istakao je da je cilj da na putevima do kraja godine bude najmanje  sto novih punjača jer, kako kaže, Srbija mora da se prilagodi trendovima koji postoje u svetu.

Ministar se osvrnuo i na nacionalnu avio kompaniju “Er Srbija” i rekao da ta kompanija prošle godine nije dobila nijedan dinar subvencija, a da ne postoji skoro nijedna zemlja koja ne subvencioniše svog avio prevoznika.

Naveo je da je o poslovanju “Er Srbije” razgovarao i sa ministarkom infrastrukture Slovenije Alenkom Bratušek, tokom posete toj državi ove sedmice.

“Koleginica Bratušek mi je rekla da pitam ‘Er Srbiju’ da se javi na tender koji Slovenija daje pošto je slovenački avio prevoznik bankrotirao i oni sada subvencionišu strane avio prevoznike da voze iz Ljubljane prema drugim zemljama. To znači da ‘Er Srbija’ može da se javi da na primer ima liniju Ljubljana-Pariz i da dobije subvenciju od Slovenije", rekao je Vesić i zaključio:

“Znači u Sloveniji je u redu davati subvenciju, ali nije u redu u Srbiji i onda vam neko kaže dajete subvenciju ‘Er Srbiji’. Davali smo je dokle je trebalo kao i skoro sve zemlje sveta. Prošle godine 'Er Srbija' nije dobila nijedan jedini dinar subvencija iz budžeta”, rekao je Vesić i pitao gde su sada oni kritičati tadašnjeg premijera Vučića koji su ga napadali zbog gašenja gubitaša JAT Ervejs i stvaranja nove aviokompanije Er Srbija. “Bilo bi lepo da sada kada je Er Srbija jedna od najuspešnijih evropskih regionalnih kompanija kažu da je Vučić bio u pravu”, zaključio je Vesić.

Pratite najnovije VESTI SA FRONTA

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading