Gradonačelnik Šapić: Vrtići i udžbenici od septembra besplatni - kao što sam i obećao!
Foto: Alo/Foto: Grad Beograd

– Rekao sam to 100 puta i opet me pitate, samo zato što su, kako kažete, u „nekim školama rekli da će biti, najverovatnije”. Imate saopštenja Sekretarijata za obrazovanje, zvanično upućena pisma svim školama, budžetska sredstva obezbeđena, više puta od svih instanci Grada najavljeno... I vama je sve to jednako, koliko i ono što je izrečeno na nekom roditeljskom sastanku. Da ponovim, svi osnovci i srednjoškolci, kao što sam i obećao, dobiće od svog grada ceo komplet udžbenika u septembru. Kao i vrtići koji će od septembra biti potpuno besplatni, kao što sam i obećao, i od sad će Grad plaćati onu razliku od 5.500 dinara koju su morali roditelji da plaćaju do pune cene. Da me ne biste u sledećem pitanju pitali da ste čuli negde na pijaci da je neko rekao da i to neće biti – naglasio je Šapić.

Govorilo se poslednjih nedelja i o novom sistemu naplate gradskog prevoza. Doneli ste odluku da gradski prevoz pojeftini za sve kategorije stanovništva. Koje su konačne cene?

Konačne cene karata će biti uskoro utvrđene od strane Sekretarijata za javni prevoz, jer smo na poslednjoj sednici Skupštine Grada, odlukama koje smo doneli, omogućili Sekretarijatu da uđe u izmenu celog sistema prevoza. Odluka Skupštine je postala pravosnažna tek pre nekoliko dana, tako da očekujem da posle praznika, najkasnije do sredine maja, budu donete zone, tarife i cene u okviru novog sistema beogradskog javnog prevoza. Očekujem da ćemo do kraja leta, najkasnije, imati potpuno implementiran novi sistem prevoza sa svim njegovim segmentima. U to računam i kupovinu karata na kioscima, jer će nam za to biti potrebno koji mesec više. Mi menjamo sistem koji je funkcionisao skoro 15 godina, a ako neko misli da to za 10 dana može tek tako da se izvede, onda ili je zlonameran ili je potpuni laik.

Kakva je tu računica, isplati li se? Kako će se nadoknaditi to smanjenje u budžetu Gradskog saobraćajnog?

Prvo, ne znam o kom tačno smanjenju pričate, kad je naplata padala godinama i došla do toga da samo 25 odsto onih koji se voze plaćaju prevoz. Drugo, zbog činjenice da će cene biti daleko niže nego do sada očekujemo da naplata poraste, a čak i ako na početku ne bude na nivou koji očekujemo, bar da se rastereti ljudima kućni budžet. Znači, tačno da budemo finansijski na istom nivou, a skoro je nemoguće da bude lošije za Grad nego sada. Biće korist, jer će za građane biti daleko jeftinije.
Još nešto mi je interesantno! Ovo pitanje koje ste mi sada postavili postavljaju najčešće oni koji nikad za ovih15 godina nisu brinuli koliko je Grad na gubitku i kako to nadoknađuje, a u ogromnim je gubicima. Sada, kada mi pokušavamo da to promenimo, odjednom se pojavila „neviđena” briga za budžet Grada. Ali OK, valjda je i to potvrda da menjamo ključne stvari, a ne kozmetičke.

Najavili ste jedne cene karata, pa ste se predomislili i spustili ih. Jeste li videli komentare na društvenim mrežama da ćete „kako ste krenuli, putnicima plaćati da se voze”?

Nisam video na društvenim mrežama, nego je broj ljudi koji nam je sugerisao za tu dnevnu kartu bio toliko veliki, da samo neozbiljna osoba na to ne bi reagovala. Valjda se sve što se u Gradu radi, radi zbog ljudi koji u njemu žive? To doživljavam kao sasvim normalnu stvar, da se reaguje u odnosu na njihove potrebe. 

Zašto ste odlučili da ukinete kontrolore i validatore?

Zato što ni jedno ni drugo nije služilo svrsi. Validator je bio velika obmana koja je trebalo da učini sistem komplikovanim, a samim tim i „izuzetno naprednim”, da ne bi bilo ko do kraja pitao čemu služi. Validator ničemu nije služio! Obrađivao je samo 20 odsto putnika, a to je naplaćivano Gradu kao krucijalna informacija za podizanje kvaliteta prevoza. Kontrolori isto! Usporavali su sistem, zaustavljali vozila kad ljudi nisu hteli da plate kartu, nije ih bilo dovoljno... Sve to menjamo! Nema više zaustavljanja vozila, neće biti izbacivanja putnika, neće biti neprijatnosti. BELI će vam uručiti kaznenu kartu ako vas zateknu bez karte i nastavljate normalno dalje da se vozite.

Imate li procenu koliko je Grad oštećen prethodnih godina?

Ono što imamo evidentirano jeste da je naplata od 2012. do 2022. pala sa devet, na šest milijardi dinara, ali to je samo ono što vidimo! Nadam se da ćemo ono drugo, što ne vidimo, tek otkriti u periodu ispred nas, kad sistem promenimo. Najviše je oštećen time što najveći broj ljudi smatra da je javni prevoz u Beogradu loš.


Kad počinje preseljenje zoo vrta na Adu Safari?

Ima do toga još dosta da se uradi, ali smo i po tom pitanju mi prvi koji smo konačno krenuli u realizaciju ideje o kojoj su mnogi samo pričali. Prvo je neophodno napraviti dobar idejni projekat, u šta smo već krenuli, pa ući u raseljavanje nelegalnog naselja, u šta smo takođe krenuli... Pa onda izrada projekta, pa projekat raseljavanja životinja. Ima tu još mnogo posla, ali smo mi prvi koji smo povukli prve korake u tom pravcu. Dosad je samo bila prazna priča od strane svih drugih, kao što rekoh.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading