OPASNA IGRA JUNAJTED GRUPE Šolak hoće da ruši medijske zakone
U kampanji koju Dragan Šolak i Junajted Grupa vode protiv izmena Zakona o elektronskim medijima stiglo se do otvorenih pretnji nasiljem!
Ako se usvoji zakon koji nije u mom interesu zapaliću Srbiju - na ovo se svodi strategija pobesnelog milijardera Dragana Šolaka, dok iz svoje vile na Ženevskom jezeru komanduje operacijom provociranja haosa u našoj zemlji.
Šta toliko smeta Šolaku da se, posle najava dosad neviđenih incidenata u parlamentu, stiglo do pretnji maltretiranjem novinara Javnog servisa i provociranjem sukoba sa policijom?
SBB - zloupotreba moći
U situaciji kada 90 odsto građana Srbije gleda televiziju preko kablovskih i digitalnih sistema, dok su antene okačene po kućama i sobama prisutne još samo u nekim slabo naseljenim i udaljenim seoskim sredinama, ogromna moć je u rukama operatera.
Sve televizije egzistencijalno zavise od provajdera i jedino je normalno da se zakonskim rešenjima limitira da ovi ne mogu da ucenjuju regionalne i lokalne TV ni cenom koju im nude za pravo na emitovanje, ni pozicijom u rasporedu kanala, a sve to je upravo SBB radio i još uvek radi.
Vrlo jednostavno: njegov SBB gubi korisnike i prihode, nema više silnih miliona da se iznose iz Srbije i prebacuju na ofšor račune širom sveta, njegova glavna komercijalna TV Sportklub ostala je bez glavnih sadržaja, znači takođe bez publike i prihoda, N1 je tradicionalno gubitaš po poslovanju, a Nova S nije dobila nacionalnu frekvenciju koja bi ih spasila iz finansijskog “bunara”.
Kada se na ovo dodaju megalomanske političke ambicije Dragana Šolaka, da bude gospodar telekomunikacija, medija i politike u Srbiji, razlozi za ogromnu nervozu usled serije poraza više su nego jasni.
Novim zakonom o elektronskim medijima Šolak bi izgubio još nešto njemu mnogo važno - ne bi više mogao da ucenjuje regionalne i lokalne televizije po kojoj ceni će SBB da ih emituje, ako se dve strane ne dogovore problem bi se rešavao prema Zakonu, a takođe SBB ne bi mogao da sam odlučuje o rasporedu TV kanala u ponudi, već bi prve pozicije bile rezervisane za RTS i ostale nacionalne emitere.
To što će ovakva pravila, ako se zakon usvoji, svakako da se odnose na sve operatere, uključujući Telekom, koji će takođe morati da ih poštuje, pobesnelog Šolaka nije briga. Možda i zato jer se samo on bavi “reketiranjem” televizija, po principu “ili će biti šta vam ja nudim ili vas neće biti u ponudi”.
Posebno je ironično kada se u prilozima N1 i Nove S protiv medijskih zakona govori o “ugroženim pravima nezavisnih provajdera”, a zapravo se radi o jednom jedinom koji se buni - SBB, a koji je punih dvadeset godina rastao tako što je uzurpirao svako pravo ostalima na tržištu da normalno posluju.
U skladu sa ovom praksom, Dragan Šolak i Junajted Grupa su na svaki način pokušavali da uguše i unište najvećeg tržišnog konkurenta - Telekom Srbija, pa kad im to na kraju nije uspelo sada su se dosetili da preko zakona o elektronskim medijima pokušaju da zabrane ovoj kompaniji da posluje.
Prvo su uporno tvrdili da to što Telekom ima status osnivača i suvlasnika u nekim medijima nije po standardima EU, a kada je “crno na belo” dokazano da lažu onda su preko noći promenili ploču, pa je postalo nebitno kako je u EU, jer je Srbija “mnogo specifična” i “ne mora sve sa čime se Brisel saglasi da bude dobro”.
Pa, ljudi, odlučite se - jeste li ili niste za standarde EU?! Da li su evropska pravila važna ili nisu važna? Ili je, zapravo, sve dobro ili loše u zavisnosti od toga kakvi su interesi gazde Šolaka.
Telekom Srbija je, inače, pre svega vlasnik komercijalnih sportskih i filmskih TV kanala poput Arena Sport i Superstar, dok je od informativnih suvlasnik samo u Euronjuz Srbija i Blumberg Adrija, koji su, baš kao N1 i Nova S, isključivo kablovski. Ni jedna TV sa nacionalnom frekvencijom nije u vlasništvu Telekoma.
Pa kakav je onda javni interes sprečiti Telekom da drži sportske i zabavne kanale, i zašto su problem partnerstva te srpske kompanije sa najuglednijim medijskim brendovima iz EU i SAD - na to Šolakovi stručnjaci i političari nemaju odgovor. I ne mogu da ga imaju, jer je cela kampanja za zabranu Telekomu da ima medije isključivo u interesu Junajted Grupe i Dragana Šolaka.
Isto kao što je cela kampanja rušenja novih medijskih zakona, a posebno zakona o elektronskim medijima, jedino u interesu bahatog milijardera Šolaka i njegove grupacije.
Telekom nije sklonio N1, naprotiv!
Direktor TV N1 Igor Božić, u kampanji protiv usvajanja medijskih zakona, gostovao je danas na sopstvenoj televiziji i izrekao, pored brojnih optužbi na račun svih koji su “stali na rep” interesima Junajted Grupe, jednu krupnu neistinu.
“Već znamo šta nam je Telekom uradio kad je kupio manje operatore, kako su nas u roku od nekoliko meseci skinuli sa njih”, izjavio je Božić.
A istina je potpuno drugačija - njegova Junajted Grupa je insistirala da Telekom iz svoje TV ponude izbaci N1, kao i ostale kanale u vlasništvu te grupacije.
Neistina direktora N1 odmah potom je, po običaju, naširoko citirana u ostalim medijima Šolakove grupacije.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)