Goran Vesić
Foto: Alo/Foto: ALO! / Aleksandar Nalbantjan

Piše: Tanja Kovačević

Vučić je istakao da vam se nastup promenio, da ste dosta sazreli, šta se to tačno promenilo, koje novine ste uveli, šta ste izbacili?

- Jako je teško dobiti pohvale od Aleksandra. Znam ga duže od 30 godina, i on nije čovek koji olako pohvali bilo koga, što ne znači da nema dobro mišljenje o nekome. On se ne hvali, a kamoli da često pohvali nekog drugog. Meni zaista imponuju te pohvale, i ja sam zahvalan na tome. One su potvrda da je njegov izbor bio dobar, ja sam postao ministar na njegov predlog. A šta se promenilo? Promenio se posao. Ja sam proveo skoro devet godina u Beogradu i kada radite u lokalnoj samoupravi, vi dnevno imate mnogo kriznih situacija jer u velikom gradu kakav je Beograd vi ne znate kada krenete na posao šta će se dogoditi. Ovde su u pitanju projekti koji su infrastrukturni, koji su na duži rok i koji se ne rade na dnevnoj bazi. Tako da je u tom smislu posao drugačiji, nemam dnevni pritisak, već mogu dugoročnije da radim. Verovatno je to uticalo na to da drugačije radim. Očigledno je novi posao koji sam dobio pre godinu i po dana povoljno uticao na mene u smislu da su više došle do izražaja moje organizacione sposobnosti i želja da radim velike projekte. Volim svoj posao, to je najbolji posao u Vladi, da se ne ljute drugi ministri, verovatno i drugi misle da imaju dobre resore, ali ja ovaj posao zaista volim. Volim da planiram infrastrukturne projekte, da učestvujem u njihovoj izradi, da rešavam probleme prilikom izgradnje jer je to i najvažnije što se dešava u Srbiji, s obzirom na to da je politika predsednika Vučića da se Srbija razvija i da naš privredni rast bude zasnovan na infrastrukturnim projektima i saobraćajnoj infrastrukturi, i sve ono što uradimo pokaže se u rastu BDP-a.

Možete li ukratko da nam nabrojite šta je to promenilo lice Srbije od 2012. do danas, a pogotovo u poslednjih godinu i po dana, od kada ste vi preuzeli taj resor?

- Najveće promene ćete videti na prugama. Zaista se mali broj ljudi vozio vozom jer voz nije bio konkurentan sa drugim prevoznim sredstvima. Izgradnjom brze pruge do Novog Sada, a sada do Subotice, ugovorili smo brzu prugu do Niša i rekonstrukcijom postojećih pruga železnica od prevoznog sredstva iz 19. veka postaje prevozno sredstvo 21. veka. Druga stvar koja je veoma važna je izgradnja puteva, auto-puteva i brzih saobraćajnica. Imam 54 godine i otkad znam za sebe svi pričaju o decentralizaciji, to je omiljena tema političara, ali se nikada decentralizacija nije dogodila, jer se ona dogodi samo ako u praksi učinite nešto da ljudima život u tim gradovima u kojima žive bude dobar. Dobar život dobijete kada prvo uradite put. Sada imate povezane gradove sa Beogradom, danas od Čačka stižete za sat i nešto do Beograda, za nekih dvadesetak dana će biti povezan Kruševac sa auto-putem, već imamo povezan Šabac, sledeće godine će biti povezan Požarevac, radimo i Fruškogorski koridor... To znači bolju saobraćajnu povezanost, ljudi brže dolaze u druga mesta, mogu da žive u jednom mestu a da rade u drugom, dolazak investitora, što znači više radnih mesta i bolji životni standard. Zato je odluka Vučića da Srbiju razvija kroz izgradnju saobraćajne infrastrukture važna za decentralizaciju. Razvijaju se ravnomerno svi delovi Srbije.

Goran Vesić

Foto: ALO! / Aleksandar Nalbantjan

 

Važno je što u tim projektima učestvuju i neke druge države.

- Mi smo verovatno jedna od retkih zemalja gde rade i kineske kompanije, i američke, i turske, te Izraelci, Arapi... Malo je, nažalost, u svetu takvih zemalja. Zato što je politika predsednika Vučića da održavamo dobre odnose sa svima. Zato na predstojećim izborima pobeda Vučića i liste „Srbija ne sme da stane“ garantuje da će u Srbiji biti sačuvan mir. Imate u opoziciji one snage koje misle da treba da uđemo u rat na strani Ukrajine i one koji misle da treba da uđemo na strani Rusije. Mi ne treba da budemo u ratu ni na jednoj strani. Ne treba da se svrstavamo ni kod rata na Bliskom istoku. Mi želimo da našu zemlju razvijamo i da ovde svi mogu da rade, jer to znači napredak Srbije. I zato je pobeda naše liste garancija da Srbija neće biti u ratu i da će nastaviti da se razvija.

Vidimo vas jedan dan na Goliji, drugi na Paliću, celu Srbiju obilazite, da li vam je to teško?

- Nije, zato što ja volim da razgovaram sa ljudima. To sam naučio radeći u lokalnoj samoupravi, ako želite dobro da radite svoj posao, onda morate da imate komunikaciju sa ljudima i da razumeju da postoji neko kome mogu da se obrate za rešavanje problema. Mislim da je teško ovaj posao raditi uspešno ako niste prošli lokalnu samoupravu, ona vas nauči da dnevno rešavate probleme i da ih brzo rešavate i, ono što je najvažnije, da slušate ljude.

Šta možemo da očekujemo kada je reč o početku izgradnje, koji su to projekti?

- Počinje izgradnja tri velika infrastrukturna projekta. U narednih desetak dana počinje da se gradi saobraćajnica „Osmeh Srbije“ koja počinje kod Bačkog Brega, pa ide preko Sombora, Kule, Vrbasa Srbobrana, Novog Bečaja, Kikinde i Srpske Crnje, povezuje Rumuniju, Mađarsku kroz Srbiju. Mađari grade svoj deo auto-puta prema Bačkom Bregu, to će biti veliki granični prelaz, Rumuni prema Temišvaru svoj deo puta prema Srpskoj Crnji. To će biti najbliža veza ako želite da idete iz Rumunije prema zapadnoj Evropi. Počinje da se gradi auto-put Beograd-Zrenjanin, koji će biti dužine 105 kilometara, ići će Beograd, Zrenjanin do Novog Sada, imaćemo vezu između Novog Bečeja i Zrenjanina, povezaćemo te dve saobraćajnice. Takođe, počeće da se gradi brza pruga prema Nišu, to radimo sa našim prijateljima iz EU i iz Niša do Beograda stizaće se za 100 minuta, što u ovom momentu izgleda nemoguće. To će promeniti život svim tim mestima koja se nalaze uz tu prugu. Kada sam bio u Velikoj Plani, rekao sam im vi ćete stizati brzim vozom do Beograda za 20 minuta, možete da živite u Velikoj Plani i da radite u Beogradu. Kasnije nastavljamo tu prugu prema Skoplju, idemo onda i prema Sofiji. Sledeće godine ćemo završiti Moravski koridor do Kraljeva. Ja sam iz Kraljeva, drugari iz osnovne škole će me ubiti ako ne završim taj auto-put, reći će ’svima možeš da završiš, a nama ne možeš, baš si se pokazao’. Najteže je proći test kod drugara iz osnovne pošto vas oni znaju najbolje. Tako da biće do Kraljeva, ali biće i do Vrnjačke Banje, Trstenika. Biće završena i brza saobraćajnica do Loznice, Dunavski koridor do Požarevca, do Požege...

Nastaviću da govorim:
Srbija ne sme da stane

Politiku i neke projekte ne prepoznajemo, ali prepoznajemo medijske napade, uglavnom na Vučića, ali niste ni vi pošteđeni toga. Nova S bi da vam zabrani da govorite da Srbija ne sme da stane. Hoće li oni uspeti u tome?

- Neće uspeti pošto ja sigurno neću prestati to da govorim. Ali to je neverovatno, ta Šolakova mašinerija, oni su organizovano pisali prijave protiv mene kao ministra Agenciji za borbu protiv korupcije i tražili da mi se zabrani da kao ministar kažem rečenicu „Srbija ne sme da stane“. Prvo, ja nisam kandidat na izborima, ni za poslanika ni za odbornika, samo kao član predsedništva SNS podržavam svoju stranku. Posle radnog vremena odlazim na političke skupove i vrlo jasno, kao član predsedništva, pozivam da se glasa za listu „Aleksandar Vučić - Srbija ne sme da stane“, ali nikada nisam kao ministar na svojim redovnim aktivnostima rekao za koga treba da se glasa.

Goran Vesić

Foto: ALO! / Aleksandar Nalbantjan

 

Čuli ste opoziciju koja kaže da nama metro ne treba, da im se ne sviđa projekat. Šta mislite, ukoliko oni dođu na vlast, je l’ moguće da stopiraju takav projekat ili bilo koji veliki projekat?

- Metro je republički projekat, kao što se svi veliki projekti u Beogradu finansiraju iz republičkog budžeta. I metro i obilaznica oko Beograda i pruga između Zemun polja i novog Nacionalnog stadiona i EXPO-a i Fabrika za preradu otpadnih voda u Velikom Selu. Tako da ti što se takmiče u Beogradu i kažu da bi zaustavili metro, treba prvo da pogledaju ko gradi metro. Takođe, mene ne bi začudilo ako bi oni pokušali da zaustave sve projekte zato što kada su bili na vlasti nikada nijedan od tih projekata nisu radili. Nije bilo zabranjeno da se gradi metro i pre 2012. godine, nije bilo zabranjeno da se gradi brza pruga, pa što nisu gradili? Đilas je imao priliku kada je bio gradonačelnik da gradi metro, pa što ga nije gradio? Mogao je i Prokop da se završi, ali ga nisu završavali. Izmeštanje Železničke stanice je u svim urbanističkim planovima Beograda od 1971. godine, samo što to niko nije radio. Nije bilo zabranjeno ni da se grade auto-putevi samo što to nisu radili. Zato mene ne čudi što oni žele to sve da zaustave. Zato je 17. decembar toliko važan, zato je glas za listu „Aleksandar Vučić - Srbija ne sme da stane“ glas za razvoj Srbije i glas da se nastave svi ovi projekti. Zaista je glasanje 17. decembra glasanje za i protiv Srbije. Ko glasa za listu „Aleksandar Vučić - Srbija ne sme da stane“ glasa za Srbiju, oni koji glasaju za opozicione stranke glasaju protiv Srbije. To, naravno, ne znači da ti ljudi koji su glasali protiv nas neće uživati u tim projektima, oni će koristiti te auto-puteve i pruge, ja se nadam da će posle toga razumeti zašto je bilo važno podržati našu listu i da će nas na nekim narednim izborima i oni podržati.

Vi poznajete Dragana Đilasa, ne čujemo neke velike projekte koje bi oni pravili, ali čujemo šta bi zaustavili i koje spomenike bi izmeštali, pa da li možete da zamislite u kom pravcu bi se Srbija razvijala ako bi, recimo, ta lista došla na vlast?

- Nema šta da zamišljate, samo se setite kako je Srbija izgledala do 2012. Na izborima su kandidati Boris Tadić, Dragan Đilas, Vuk Jeremić, Zoran Lutovac i svi oni koji su bili na vlasti do 2012. i jasno vam je šta bi radili i šta ne bi radili pošto ništa ne bi radili. Tako da je to jasan odgovor.

BONUS VIDEO:

 

@alo_portal OVACIJE VUČIĆU KAD JE IZAŠAO NA BINU Desetine hiljada ljudi u Areni jednoglasno uzvikuje: “Aco Srbine” #alo #alonovine #alodnevnenovine #aleksandarvucic #srbija #foryou #fypシ #viral ♬ original sound - Alo_portal

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading