Metro
Foto: Alo/Alo

Prezentaciju je organizovao JKP "Beogradski metro i voz" u saradnji sa Saobraćajnim fakultetom, u cilju unapređenja struke, inovacija i tehnološkog razvoja, kao i većeg uključivanja akademske zajednice u projekat izgradnje metroa. "Beogradski metro i voz" su na ovaj način nastavili uspešnu saradnju sa fakultetima jer je izgradnja metroa kompleksan i dugoročan projekat koji je nemoguć bez podrške saradnika, stručnjaka, konsultanata i izvođača.

Metro

Alo

 


- Beogradski metro je naš najzahtevniji i najkompleksni objekat saobraćajne infrastrukture - izjavio je Vesić. - Prvi put je u Beogradu najavljen 4. decembra 1970. godine, kada je tadašnji gradonačelnik Branko Pešić najavio metro i železničku stanicu, i prošlo je više od 50 godine pa smo u fazi realizacije projekta. 


- Beogradu već odavno nedostaje metro, i on je jedini grad u Evropi te veličine i broja stanovnike bez metroa - nastavio je ministar. - Ali takođe je dobro što imamo priliku da učimo na greškama drugih. Sa izgradnjom ovakvog projekta, naši profesori, asistenti i studenti koji postaju inžinjeri mogu da rade na izgradnji velikih svetskih projekata i to je najveći dobitak.

Metro

Alo

 

 

Vesić je rekao da ono što je najvažnije za grad Beograd jeste što ćemo 2030. godine kada budu završene prve linije metroa, uz izgradnju voza, koji treba da spoji beogradski metro sa Lazarevcem, Mladenovcem, Barajevom, Sopotom, Obrenovcem, Surčinom već od 2026. godine, imati preko 75 a možda i 80 % javnog saobraćaja u Beogradu koji će biti šinski ako tome dodamo i tramvaj. 


- To znači da će Beograd imati visoko kapacitivan šinski prevoz koji je autonoman u odnosu na druge vidove prevoza On je i ekološki prihvatljiv jer ne zagađuje životnu sredini što znači mnogo manje autobusa i automobila. To je uz onaj sabraćajni dobitak, možda najvažniji dobitak koji dobijamo izgradnjom metroa - zaključuje Vesić.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading