POČINJE IZGRADNJA PRVE FAZE METROA Vesić potpisao Ugovorni sporazum za prvu liniju beogradskog metroa sa Kinezima
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić potpisao je važan sporazum za prvu liniju izgranje beogradskog metroa sa Radovanom Kremićem iz Sekretarijata za javni prevoz Grada Beograda, direktorom JKP “Beogradski metro i voz“ Andrejom Mladenovićem i predstavnikom kineske kompanije “PowerChina” Jangom Boom - Ugovorni sporazum za Lot 1 prve faze Linije 1 beogradskog metroa predstavlja važan projekat jer on obezbeđuje poslove i za domaću industriju.
Ugovor obuhvata izradu projekata i izvođenje radova, uključujući i pripremne aktivnosti za nabavku TBM mašina (mašine za probijanje tunela).
Ministar Goran Vesić istako je da je beogradski metro najznačajni i najveći infrastrukturni projakat u Srbiji te da će imati najviše korisnika i benefita , kao i da je nedavno raspisan tender za trecu fazu izgradnje.
- Odluka o izgradnji beogradskog metroa doneta je 2015. godine i taj proces traje. Niko do sada nije mogao da izgradi metro, jer nije bilo urbanizma, planova, master plana saobraćaja niti projekata. Sve to je moralo da se uradi prethodnih godina - rekao je Vesić i dodao da ne postoji evropski grad veličine Beograda koji nema metro, kao i da je krajnje vreme bilo da i srpska prestonica dobije svoj.
Linija 1, faza 1 ima 15 kilometara odnosi se na 15 stanica i od Makiškog depoa do Pančevačkog mosta predstavlja početak izgradnje celokupnog sistema izgranje beogradskog metroa koji će imati 3 linije.
- Mi sada gradimo prve dve linije, a nedavno je raspisan tender za projektovanje treće linije. U prvoj liniji, između Železnika i Mirijeva, putovaće se 32 minuta. Tu ćemo imati 41 trodelnu kompoziciju i ukupno 21 stanicu. Između Mirijeva i Bežanije putovaće se 39 minuta sa 40 kompozicija i 24 stanice, a između Bežanije i Banjice, na trećoj liniji, putovaće se 38 minuta sa 27 trodelnih vozova.
Navodi da se metro delom finansira iz budžeta, a delom iz kredita.
- Mi smo sada doneli odluku da jedan deo radova finansiramo direktno iz budžeta da bismo to mogli brže da radimo. Radimo pripremu dokumentacije za prve dve TBM mašine, koje će kopati sam tunel, kako bismo u 2026. godine počeli da kopamo tunele koji su suština samog metroa- kazao je on.
Tamo gde su metro stanice, u tom pravcu se i grad razvija i više se gradi- naveo je Vesić.
- U pitanju je razvojni projekat jer obezbeđuje posao za domaću industriju. Važnost infrastrukturnih projekata je što svaki dinar koji se uloži u infrastrukturu se multiplikuje puta tri u bruto domaćem proizvodu. Srbija će ove godine uložiti četiri milijarde evra u infrastrukturu, što je više od ulaganja svih drugih zemalja Zapadnog Balkana zajedno- rekao je Vesić.
Ministar dodaje da posvećenost izvođača i zaposlenih u JKP "Beogradski metro i voz" pokazuju da zajednički možemo da uradimo dobre stvari, zbog čega je siguran da će se projekat izgradnje metroa završiti u planiranom roku, kao i da je vrednost ugovora je 2,4 milijarde dinara.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)