Rafali
Foto: Shutterstock/Foto: VanderWolf Images / Shutterstock.com

Postali smo deo „rafal“ kluba! Srbija je od Francuske kupila 12 potpuno novih borbenih aviona koji će uz 14 ruskih aviona „mig-29“ koje imamo čuvati naše nebo!

Borbena moć naše avijacije, ugovorima koji su sklopljeni tokom prvog dana boravka predsednika Francuske Emanuela Makrona u Beogradu, znatno je uvećana, s obzirom na to da se francuski „rafal“ smatra se jednom od najboljih višenamenskih borbenih letelica na svetu. Primera radi, neuporedivo je bolji od američkog lovca f-16, oko kojeg je toliko pregovarano s Ukrajinom.

- Po prvi put u istoriji ćemo imati lovce zapadne proizvodnje koji će štititi nebo Srbije i mislim da je to dobar put u odnosima Srbije i Francuske - rekao je Vučić na zajedničkoj konferenciji sa francuskim predsednikom Emanuelom Makronom u Palati Srbija.

„Rafal“ može da služi i kao lovac-presretač, odnosno da vrši dejstva po ciljevima u vazduhu, može da vrši dejstva po ciljevima na zemlji i na moru. Takođe, može da nosi krstareće rakete, nuklearno oružje.

Jedan je od retkih aviona u toj kategoriji koja može da ima ulogu aviotankera.

Sem toga, „rafal“ ima izuzetno naprednu avioniku, izuzetno napredan sistem spektra, zaštite samog aviona, podršku nekih analognih sistema, pomoćnih sistema, u slučaju otkaza glavnih sistema.

Takođe, ima širok spektar senzora koji prati sve najvažnije parametre leta i omogućava pilotu da, zadržavanjem ruku na komandama, putem glasa izdaje određene naredbe.

Vojni analitičar Vlade Radulović na pitanje o poređenju aviona „mig-29“, koje Srbija već ima, i „rafala“, rekao je da je jako teško napraviti paralelu jer se ti avioni po skoro svemu razlikuju i generacijski, i po potencijalu naoružanja, i po ulozi, odnosno zadacima koje mogu da ispunjavaju.

Jedina zajednička osobina im je što imaju dva motora, koji su izdržljiviji od jednomotoraca kao što je to recimo F-16, rekao je Radulović.

Dodao je da je životni vek motora na „migu-29“ oko 4.000 sati naleta, a na „rafalu“ 6.000 sati naleta.

Performanse rafala

Proizvođač „Marsel Daso“

Prvi let 1986.

Početak proizvodnje 2. maj 2001.

Dužina 15,3 m

Raspon krila 10,9 m

Visina 5,34 m

Masa (prazan) 9,06 t

Masa poletna 23.700 kg

Motor turbo-mlazni 2 × M88-2 snekma

Maks. brzina 2.390 km/h

Domet visine 16.800 m

Brzina penjanja 18.600 m/min

Ugovor vredan 2,7 milijardi evra

Predsednik Aleksandar Vučić ocenio je da je za Srbiju velika vest kupovina 12 francuskih višenamenskih aviona „rafal“ i naveo je da je ugovor koji je potpisan s francuskim proizvođačem, a koji uključuje kompletan pomoćni logistički paket, rezervne motore i druge delove, vredan 2,7 milijardi evra.

Ljubomora u komšiluku

Hrvatski, albanski, sarajevski i crnogorski mediji ne prestaju da bruje o velikom uspehu Srbije. Kupovina 12 „rafala“ od Francuske je glavna vest regionalnih medija. A kroz te tekstove provejava i zavist i ljubomora. Da li nas to uopšte iznenađuje? Naravno da ne.

BONUS VIDEO:

 

 

 

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (5)

Loading
Milica

31.08.2024 11:39

Bezbednost i sigurnost naroda je na prvom mestu zato vlast ulaze u odbranu.

Svetlana

31.08.2024 13:15

Sigurnost Srbije i sigurno nebo je najvaznije.

Nikolina

31.08.2024 13:44

Ovaj korak ne samo da poboljšava našu bezbednost, već i osnažuje našu stratešku poziciju u regionu.