Zoran Đorđević
Foto: Printscreen/Printskrin

 Zoran Đorđević, građevinski inženjer, izjavio je za Novu S: "Prvo, Železnička stanica u Novom Sadu je konstrukcija koju mi zovemo 'single point of failure', što znači da jedna jedina greška ruši celu konstrukciju, a ona je rađena u sistemu u kom se danas ne radi barem jedno 20 godina. Nadstrešnica je visila na 18 žica koje liče na klavirske i one su dugoročno podložne koroziji ako se ne zaliju perfektno u pravom sistemu. Postoji i mnogo dublji problem, a to je da je neko pre 60 godina napravio sistem koji može tako da se raspadne. Dosta stariji objekti nisu rizični, nama su rizični samo komunistički objekti. Oni su rađeni u novih tehnologijama sa komunističkim pristupom bezbednosti, a ovo je slučajno jedan od takvih primera! Naravno da je arhitekta Farkaš, koji je projektovao Železničku stanicu, uradio sve po zakonu, ali možemo da diskutujemo o neopreznosti i duhu vremena. Kad je rađen stari Žeželjev most, koji je rađen u istom sistemu, gospodinu Žeželju su pucali kablovi, to se i tada smatralo rizičnim. U građevinarstvu je nekad teško razdvojiti hrabrost, rizičnost, pamet i mudrost!"

 

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading