Savski most
Foto: Alo/Alo

- Vrlo rado ću reći jednu dužu priču o mostovima na Savi, to je jedan zanimljiva i kontinualna i oscilatorna priča, ali je treba znati kako ne bismo grizli na sve strane. ova istorija je duga najmanje sto godina, prvio plan Alena Šamblona 1912. godine i jedino je Železnički most spajao strane, nijedan drugi most nije bio planiran. Ali, posle velikog rata 1921/23 prvi generalni urbanistički plan Beograda, naša uprava grada formirale su novi plan, te se pojavljuje most Kralja Aleksandra, današnji Brankov most. 1939. godine, Kovaljevski i Obradović su napravili svežiji plan, isti u suštini, i Beograd na vodi kako se i tada pričalo. To je 1939. godina nije bilo nikakvih mostova samo Brankov i Železnički - pričao je Braca  Ferenček i dodaje:

-  1942. nemačka vlast koristi Železnički most, a ovaj im je falio za drumski transport i oni su ga doneli i to je deo istoričara. Dakle ratne godine, taj  most provodi u ovom obliku, dočekuje ga oslobođenje i priča o njegovom spasavanju, učitelj Zarić i neki ljudi još su spasili most. Nemojmo izmišljati verzije koje nekome odgovaraju, rado smo koristili taj most, išli smo na plažu, jedina veza sa Zemunom je bila ova. Kolege su objasnile, vrlo plastčno, sadašnje plansko stanje situacije, jeste ono što važi i danas. Vrlo je zanimljivo rađanje ideja, nije nikome odjedno sinula ideja za most i tunel, za te stvari su potrebne decenije i dugoročni kontinuitet.

Oslobođenje mosta 

- Taj most je 1983. je bio isključen od urbanista, Branko Pešić je hteo da ga sruši, on nije korišćen, ali imam podatke, nemam konačnu odluku. Dakle, Direkcija za mostove i Urbanistički zavod su imale dokumenta da u Beogradu na Savi ne smemo imati mostove koje imaju stubove u reci i tako je nastala Gazela, kao i Brankov most i tada su to bili najduži most bez stubova, prvo Brankov, pa Gazela, a Brankov most je svetski rekorder. 

Bezbednost Savskom mosta 

- Konstrukcija jeste dotrajala, jer se nismo bavili prostornim planom i predvideli smo planski, mogućnost da se izgradi novi most i proširi regulacioni profil, jer je ovaj nezadovoljavajući. Plan regulacije, prosto logično treba da se nastavi i jako je značajno ovo kompletno plansko rešenje. Svako plansko rešenje koje se realizuje pomaže rasterećenju saobraćaja. Da bi protočnost postojala, mora da bude u kontinuitetu. U svim planskim dokumentima se implementiraju i biciklističke staze. Ovaj most je opstao do sada, zato što nije relizovano predhodno plansko rešenje, a da je realizvano, ne bi on danas bio tu  -  rekla je Ana Šumah.

Uz izgradnju mosta, u planu je i tunel

- Tunel ide od Ekonomskog fakultete, i izlazi u Despota Stefana i nastvljha se prema Pančevačkom mostu i ta deonica predstavlja spoj Novog Beograda i Pančeva, i na taj način će se te saobraćanice spajanjem tačnije, ostvaruje se rasterećenje gradske zone. Mogu se uraditi neke simulacije, ali ne mogu sada konkretno da kažem kakva će biti frekvencija saobraćaja, a moja procena je da 10 do 15 odsto procenata će se smanjiti u gradu, što je dosta. Sličan profil če biti i u tunelu, u toku je izrada dokumentaciju za izradu tnela, koji će imati 4 saobraćajne trake, i samim tim će biti mnogo lakše, tunel i saobraćanice moraju da prate isti profil - rekao je Zoran Vukadinović.

Biciklističke i pešačke staze 

- Pomenula bih, jako je značajno u svim planskim dokumentima, jesu biciklističke staze. Između Gazele i Brankovog mosta je planirana još jedna saobraćajnica, druga trasa je bila planirana. On jeste bio predviđen za uklanjanje decenijama. Kroz urbanizam, kada se svemu poristupi, napravi se paralela kada se pravi nova konstrukcija po pitanju, ekonomskog dela, bezbednosti i svih faktora. Potrebno je da most bude lep, funkcionalan i postoji projektan dokumentacija kako će izgledati. Po planu projekta, most bi trebalo da bude gotov 2026. godine, nadam se da će tako i biti jer sve je urađeno po planu - dodala je Šumah. 

Veliko rasterećenje za Beograd 

- Bezbednost je stvar za stručnajeke, most i kada bi ostao ovde morao bi da prođe ozbiljne analize kako konstrukcije, tako i šipova. Bitno je spomenuti da biciklistički i pešački saobraćaj koji je u ekspanziji, treba da se spoji jedna obala sa drugom, jer znamo kako se grad razvija, tako da taj vid komunikacije mora da se ostvari i da grad ide u pravcu održivog funkcionisanja i rasterećujemo drumski i javni saobraćaj, i time odlaze sva opterećenja sa kojim se Beograd bori - Vukadinović. 

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (89)

Loading
Mare

26.11.2024 14:50

Savski most je nesto sto nije bezbedno. Apsolutno potrebno rusenje sto pre.

Milos

26.11.2024 14:51

Opozicija ne sluša stručna objašnjenja, već samo traže način da zapocnu nasilje

Ana

26.11.2024 14:51

Most mozda ima sentimentalnu vrednost ali nije bezbedan i zato ga je potrebno zameniti novim.

Ana

26.11.2024 14:51

Tajkunska opozicija je kratkog pamcenja kada su oni u pitanju i kada su oni trebali nesto da odrade a nisu

Marija

26.11.2024 14:52

Podrzavam izgradnju novog mosta. Sta bi bilo kad bi bilo iskreno me ne zanima. Ovaj mora da se sto pre ukloni, ugrozava bezbednost svih gradjana

Lazar

26.11.2024 14:52

Most će olakšati saobraćaj u Beogradu!

Rasa

26.11.2024 14:52

Mnogo toga je mogla opozicija ali nike nista uradila

Marija

26.11.2024 14:53

Ovaj most je ruina Beograda. Što pre ga ukloniti!

Olivera

26.11.2024 14:53

Podrška za svaki infrastrukturni projekat koji doprinosi bezbednosti i razvoju grada! Novi most je prava stvar!

Miloš

26.11.2024 14:53

Biće to super most za sve građane Srbije!

Milan Š

26.11.2024 14:53

Stari most nije bezbedan i on mora da se izmesti i na njegovo mesto će se graditi novi most.

Marko

26.11.2024 14:54

Mostovi su simbol povezivanja i napretka. Savski most je zaslužio modernizaciju i bolje rešenje za sve građane!

Ognjen Pajić

26.11.2024 14:54

Razvoj Savskog mosta odražava dugu istoriju urbanističkog planiranja i značaj za povezanost Beograda.

Ana

26.11.2024 14:54

Obnova Savskog mosta je prilika za unapređenje infrastrukture, što je u interesu svih nas.

Miko

26.11.2024 14:54

Jednostavno stari most nije vise za upotrebu

Nemanja

26.11.2024 14:54

Odlično što gradimo i rekonstruišemo stare građevine,samo napred!

Ognjen Pajić

26.11.2024 14:55

Savski most je simbol dugogodišnjeg urbanističkog razvoja i prilagođavanja potrebama grada.

Mirko

26.11.2024 14:55

Dobro ne bi bio sad ce biti i cemo polemika

Mare

26.11.2024 14:55

Taj oronuli most je potrebno sto pre zameniti!

Vanja

26.11.2024 14:55

Vreme je da se stavimo iznad političkih neslaganja i radimo na zajedničkim ciljevima.

Siniša

26.11.2024 14:55

Ovo je dokaz da Beograd raste i razvija se. Novi Savski most donosi bezbedniju i funkcionalniju saobraćajnicu!

Ognjen Pajić

26.11.2024 14:55

Priča o Savskom mostu oslikava istoriju Beograda i njegovih vizionarskih planova za budućnost.

Daca

26.11.2024 14:55

Most niko ne zeli da skloni,samo da se rekonstruise da bude bezbedniji

Uroš

26.11.2024 14:56

Podržavam izgradnju novog mosta! Svaki korak ka modernizaciji i unapređenju infrastrukture je dobrodošao.

Ognjen Pajić

26.11.2024 14:56

Savski most je simbol Beograda, čija istorija i budućnost zaslužuju pažljivo planiranje i poštovanje tradicije.

Branko N

26.11.2024 14:56

Stari most se neće rušiti on će se izmestiti na drugo mesto i biće osposobljen za pešake.

Filip

26.11.2024 14:56

I opozicija zna da savski most mora biti uklonjen ali koriste svaku priliku da prave probleme.

Miloš

26.11.2024 14:57

Gradnja novog mosta na Savi je znak da Beograd misli na budućnost. Ponosan sam na ovakve projekte!

Ognjen Pajić

26.11.2024 14:57

Planovi za Savski most moraju spojiti istorijsko nasleđe i potrebe modernog razvoja grada.

Minja

26.11.2024 14:57

Šta ce nam tu most koji je u raspadu.preko njega izbegavam odavno prelaziti

Nina

26.11.2024 14:57

Savski most treba obnoviti kvalitetno i trajno, bez obzira na političke igre.

Sale

26.11.2024 14:57

Ovaj most sigurno nosi svoju istorisku priču...Ulaganjem u njega pokazujemo da je on od velikog značaja,a važna je i bezbednost.

Ognjen Pajić

26.11.2024 14:57

Razvoj Savskog mosta odražava dugoročnu viziju Beograda kao modernog i povezanog grada.

Jelena

26.11.2024 14:58

Opozicija je godinama kritikovala sve projekte koje je pokrenula aktuelna vlast, pa tako sada i rekonstrukciju Savskog mosta. Međutim, sada kada se jasno vidi da su prethodne vlasti napravile ozbiljne greške u projektovanju, oni i dalje pokušavaju da politizuju ovo pitanje.

Kristina

26.11.2024 14:58

Savski most je deo naše istorije, ali sada je vreme za novo i bezbednije rešenje. Bravo za ovu inicijativu!

Ivan

26.11.2024 14:58

U pitanju je javni interes, i bilo bi dobro da se svi složimo oko ključnih infrastrukturnih projekata.

Ognjen Pajić

26.11.2024 14:58

Istorija Savskog mosta pokazuje kako dugoročni planovi i kontinuirani rad na infrastrukturi oblikuju gradsku dinamiku.

Boka

26.11.2024 14:58

Stari Savski most je dotrajao.Vlast će izgraditi novi radi bezbednosti svojih građana.

Sanja

26.11.2024 14:58

Infrastrukturni projekti poput ovog menjaju kvalitet života svih nas na bolje. Novi most je veliki korak napred!

Јована

26.11.2024 14:58

Ове промене у влади могу утицати на различите политике и стратегије које су до сада примењиване у тим ресорима.

Viktor

26.11.2024 14:59

Biće ovo jedan od lepših mostova u Beogradu.

Dana

26.11.2024 14:59

Sigurnost građana je na prvom mestu, ne sumnjamo da će vlast doneti pravu odluku što se tiče mosta.

Iva

26.11.2024 14:59

Most koji ce se tu izgraditi izgleda fantastican. O ovom nacistickom raspalom mostu nemam reci. Ja bih ga srusila

Jaca

26.11.2024 14:59

Kvalitetna infrastruktura je jedan od ključnih faktora razvoja svake zemlje. Nažalost, prethodne vlasti su godinama zanemarile ovu oblast, što je imalo ozbiljne posljedice po našu privredu i životni standard građana. Predsjednik Vučić je prepoznao važnost ulaganja u infrastrukturu i pokrenuo niz velikih projekata koji će modernizovati našu zemlju i približiti je evropskim standardima.

Gaga

26.11.2024 14:59

Samo lud covek moze da bude protiv izgradnje novog mosta

Ognjen Pajić

26.11.2024 14:59

Gradnja Savskog mosta ima dugu i složenu istoriju, koja ukazuje na važnost strateškog planiranja i prilagođavanja potrebama grada kroz decenije.

Fica

26.11.2024 14:59

Sigurno ce biti bezbedniji kada budu postojale označene pesacka i biciklisticka staza

Dušan

26.11.2024 14:59

Mostovi nisu samo građevine, već simboli napretka. Novi Savski most je upravo ono što Beograd treba!

Dana

26.11.2024 15:00

Ovo je pravo vreme za novi most na Savi – spoj tradicije i modernog urbanizma koji Beograd zaslužuje

Kaja

26.11.2024 15:00

Iskreno , da se ja pitam ja bih srusila ovaj most. Jer je i sam u fazi raspada

Ognjen Pajić

26.11.2024 15:00

Istorija Savskog mosta pokazuje kako su urbanistički planovi evoluirali kroz vreme, a most postao ključna tačka povezanosti Beograda.

Sanja

26.11.2024 15:00

Treba poslušati struku. I po pitanju mosta, ali i svega ostalog stručni ljudi moraju da daju poslednju reč

Olga

26.11.2024 15:00

Umesto politizacije, trebalo bi svi zajedno da se fokusiramo na postizanje najboljeg rešenja za sve građane.

Ivka

26.11.2024 15:00

Novi izgled mosta ce biti ekstrevagantan i sjajan

Ognjen Pajić

26.11.2024 15:01

Priča o Savskom mostu pokazuje kako se dugoročni planovi razvijaju kroz decenije, a most postaje simbol gradskog razvoja i povezivanja.

Milica

26.11.2024 15:01

Davno je Savski most odslužio svoje a protest je samo radi protesta

Bora

26.11.2024 15:02

Ogromna podrska za izgradnju novog zeleznickog mosta

Ognjen Pajić

26.11.2024 15:02

Nova izgradnja Savskog mosta predstavlja značajan korak ka unapređenju saobraćajne infrastrukture u Beogradu i jačanju povezanosti između delova grada.

Mara

26.11.2024 15:02

Stari savski most mora biti srusen prvenstveno zbog toga sto nije bezbedan

Djurdja

26.11.2024 15:03

Svi oni sto protestuju protiv novog mosta, najvise ce ga i hvaliti kad bude gotov, evo videcete

Ognjen Pajić

26.11.2024 15:03

Istorija Savskog mosta pokazuje koliko su dugoročni planovi ključni za razvoj infrastrukture, dok trenutna izgradnja odgovara savremenim potrebama grada.

Vida

26.11.2024 15:03

Bezbednost mora biti na prvom mestu. Odluke donositi u skladu sa tim.

Dragan

26.11.2024 15:03

Novi most ce biti lepsi i imace vecu propusnu moc

Ognjen Pajić

26.11.2024 15:03

Savski most ima bogatu istoriju, a njegova trenutna izgradnja nastavlja tradiciju razvoja Beograda, s naglaskom na dugoročne urbanističke planove.

Danijel

26.11.2024 15:03

Most treba da bude ponos Beograda, simbol koji odražava istoriju Srbije, a ne povezanost sa mračnim periodima prošlosti.

Ivana

26.11.2024 15:03

Savski most je propao i nije trebao da bude tu

Uros

26.11.2024 15:04

Zeleznicki most apsolutno nije siguran za koriscenje

Darko

26.11.2024 15:04

Kvalitetna infrastruktura je temelj svakog razvijenog društva. Nažalost, prethodne vlasti su godinama zanemarile ovu oblast, što je dovelo do brojnih problema. Slučaj Savskog mosta je samo jedan od mnogih primjera njihove bahatosti i neodgovornosti. Predsjednik Vučić je prepoznao važnost ulaganja u infrastrukturu i pokrenuo niz velikih projekata koji će modernizovati našu zemlju.

Ognjen Pajić

26.11.2024 15:04

Izgradnja Savskog mosta predstavlja ključnu tačku u unapređenju infrastrukture Beograda, osiguravajući bolju povezanost i sigurnost za sve građane.

Marina

26.11.2024 15:04

Novi most je nešto što nam je potrebno

Anđa

26.11.2024 15:05

Braniti most koji je rizičan i opasan po okolinu nema nikakvog smisla. Sem što opozicija u tome vidi priliku za teranje kontre i izazivanje haosa!

Gaga

26.11.2024 15:05

Vreme je da se skloni ovaj nebezbedni most

Jana

26.11.2024 15:05

Oni koji treba to da kontrolišu i da skrenu pažnju na to su ljudi koji su stručni u toj oblasti i ako kažu da je to tako sigurno je da će se preuzeti koraci u tom pravcu.

Ivana

26.11.2024 15:05

Nije se postovao stari plan oko Savski most

Ana

26.11.2024 15:05

Moramo biti svesni da su potrebne rekonstrukcuje na raznim projektima. Ali, da znamo i to je bezbednost građana najbitnija.