DJB: Fejsbuk nam je pokrao glasove!
Ana Stevanović, poslanica DJB tvrdi da je Fejsbuk kriv za njihov izborni krah!
- Samo jedan dan nakon beogradskih izbora, Fejsbuk je ukinuo „njuz fid“ za Srbiju i vratio sve kao što je bilo ranije. Najveći broj apstinenata je na FB-u, a mesecima pre izbora do njih nisu stizali politički postovi tim putem. I posle mi paranoični - napisala je Stevanovićeva na Tviteru. Iako su mnogi u prvi mah pomislili da ona ne misli ozbiljno, već da se šali, narednim tvitom je otklonila sve sumnje i pokazala da za neprelaženje cenzusa stvarno krivi Fejsbuk.
- Nije ovde reč o nama. Najviše apstinenata je na FB-u, a onakva izmena je onemogućavala da bilo koja politička objava ma koje stranke dođe do njih. I vraćeno sve na staro samo dan nakon izbora. Prevelika slučajnost je sve to - nastavila je poslanica, koja je postala poznata nakon što je sočno psovala u skupštinskoj sali.
Bojan Šoškić, stručnjak za društvene mreže, za „Alo!“ kaže da bi bilo malo suludo da je tako nešto uopšte moguće.
- Taj test period sa „Eksplor fidom“ počeo je još pre nekoliko meseci i najavljeno je da će trajati upravo u narednim mesecima, te je faktički i došlo vreme da prekinu taj test-period. Sam kraj tog test-perioda najavljen je još pre nekog vremena, a druga stvar, šta je sa ostalih pet zemalja koje su bile u test-fazi kao i Srbija? Nešto mi se čini da u njima nije bilo izbora. Još jedan argument koji bi išao, da kažemo, protiv njene izjave, odnosno argument da Fejsbuk baš i ne zanimaju države kao države već tržište kao tržište je to da Srbija učestvuje u onlajn transakcijama sa veoma malo procenata, te smo mi kao neka mala fleka na tom globalnom tržištu, te sumnjam da ih uopšte zanimamo - naveo je on, pa je posavetovao političare:
- Ukoliko očekujete neke efekte društvenih mreža, onda se malo ozbiljnije pozabavite kampanjama na njima i po potrebi angažujte ljude koji se time bave kako bi vam na vreme skrenuli pažnju na promene koje se dešavaju na Fejsbuku i kako njima pristupiti, a da se ne odrazi na vaše prisustvo na Fejsbuku.