Spremite se za prljav veš političara
Porno-sadržaj na sajtu nekadašnjeg predsedničkog kandidata Borisa Tadića je, čini se, vesnik negativne kampanje, koja neće zaobići ni ovu predizbornu trku.
Tadićeva partija se odmah oglasila tvrdnjom da je sve to maslo političkih protivnika. Iznošenje prljavog veša, blaćenje, čak i nasilje, odavno su deo političkog folklora u Srbiji, a političari najčešće jedni druge optužuju za prljavu kampanju. Tako demokrate optužuju naprednjake za nasilje na lokalnim izborima, a naprednjaci uzvraćaju optužbe i ističu da demokrate već mesecima smišljaju lažne afere.
Radoslav Milojičić Kena, šef centralnog izbornog štaba demokrata, najavio je za „Alo!“ da će Demokratska stranka na predstojećim izborima tražiti prisustvo stranih posmatrača.
- Imajući u vidu kako je SNS kršio sve pravne norme u Mionici, Majdanpeku i Vrbasu i dovodio batinaše u džipovima da maltretiraju poštene građane, nadamo se da im ovog puta to neće pasti na pamet. DS će tražiti od međunarodnih institucija strane posmatrače na izborima - kazao je Milojičić i dodao da će demokrate, kao i uvek, imati fer i poštenu predizbornu kampanju protiv najgore vlade u istoriji Srbije.
S druge strane, poslanik naprednjaka Aleksandar Martinović kazao je za „Alo!“ da demokrate već mesecima vode negativnu kampanju.
- DS već mesecima vodi najprljaviju moguću kampanju protiv SNS-a, Aleksandra Vučića i Vlade. Oni izmišljaju jednu aferu za drugom i kada god se neka afera pokaže kao lažna, odmah smisle novu - kazao je on i istakao da misli „da će građani Srbije, a pre svega Vojvodine, umeti to da prepoznaju i kazne na izborima“.
- Ovako razjedinjena Demokratska stranka, u kojoj se više ne zna ko sa kim priča i ko se s kim dogovara, ne nudi nikakvu realnu alternativu. Jedini osnov za njihovo ujedinjavanje je da se udruže protiv Aleksandra Vučića - zaključio je Martinović.
Krstić: Mač sa dve oštrice
Nebojša Krstić, marketinški ekspert i nekadašnji savetnik Borisa Tadića, kazao je za „Alo!“ da je negativna kampanja nešto što se radi svuda u svetu i taj manir nikada ne zaobiđe Srbiju. - To je mač sa dve oštrice. Granica u toj vrsti kampanje mora da postoji. Ne smete pominjati nečiji privatni život i to koristiti u političkoj borbi. S druge strane, sve što je deo nečijeg javnog istupanja se može kritikovati i to je dozvoljeno - kazao je on i istakao da mu se čini da će u aktuelnoj predizbornoj kampanji opozicija biti sklonija negativnoj kampanji. - Opozicija koja se udružuje i u tom udruživanju ima samo negaciju, da su svi oni protiv Aleksandra Vučića, čini se da je sklonija negativnoj kampanji. Preterivanja će svakako biti, ali će se to na kraju okrenuti protiv onog ko preteruje i njemu će naneti štetu - zaključio je Krstić.
Pejić: Može da se vrati kao bumerang
Direktor agencije „Faktor plus“ Vladimir Pejić tvrdi da je kod nas negativna kampanja postala neka vrsta tradicije. - Teško je izbeći. Ne bih to svrstao u nešto nedozvoljeno, jer se to radi svuda u svetu - kazao je on za „Alo!“ i istakao da je bitno da se u takvom vidu kampanje ne preteruje. - Tu vrstu kampanje apsolutno očekujem i na ovim izborima jer više nemate velike ideološke razlike kao što je bilo ranije, na primer po pitanju ulaska u EU. Skloniji sam mišljenju da će se time više baviti opozicija, jer će nekako biti „prinuđena“ da se time bavi. Što se tiče granice u negativnoj kampanji, svakako da se mora obratiti pažnja na granicu dobrog ukusa. Negativna kampanja može lako da vam se vrati kao bumerang jer su ljudi skloni da saosećaju sa nekim za koga misle da je politička žrtva - zaključio je Pejić.
Milivojević: Samo da ne bude nasilja
Politikolog Cvijetin Milivojević rekao je za „Alo!“ da je teško prognozirati kakva će biti predizborna kampanja. - U poslednjih 25 godina je u Srbiji bila zastupljena negativna kampanja i iznošenje prljavog veša. Pretpostavljam da će to biti i ovog puta, ali se nadam da neće prerasti u incidentne situacije - kazao je on.