Kako putovati u inostranstvo?
U ovom trenutku, kako je podvukla, nigde u Evropi nema redovnih linija, niti jasno definisanih procedura.
Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da su „Er Srbija“ i Aerodrom „Nikola Tesla“ spremni da pokrenu letove, ali da će to zavisiti od dogovora sa evropskim državama i njihovim vazduhoplovnim vlastima.
U ovom trenutku, kako je podvukla, nigde u Evropi nema redovnih linija, niti jasno definisanih procedura.
Ona je dodala da je avio-saobraćaj nešto sasvim drugačije u odnosu na drumski, te da očekuje da lekari daju preporuke kako bi se, pre svega, ispoštovalo pitanje bezbednosti putnika u avionu.
Prema njenim rečima, kada je u pitanju redovan avio-saobraćaj ni Evropa još uvek nema sve procedure – još nije tačno definisano da li će biti potreban PCR test ili samoizolacija.
Od 18. maja ćemo početi sa letovima iz četiri grada – Londona, Beča, Frankfurta i Ciriha, jer još ima naših građana koji žele da se vrate u Srbiju, najavila je Mihajlović.
Svakako, kako je ukazala, treba da budemo ponosni na „Er Srbiju“, bez koje ništa ne bismo mogli da realizujemo u vreme vanrednog stanja, a država je sada na potezu da pomogne važnim preduzećima, kao što je naša nacionalna avio-kompanija.
Istovremeno, ona je napomenula da građevinarstvo i veliki infrastrukturni projekti u Srbiji nisu stali nijednog trenutka u toku krize zbog koronavirusa, što će nam mnogo pomoći kada govorimo o bruto društvenom proizvodu i privrednom rastu zemlje.
Prema njenim rečima, sve države sveta trpe posledice pandemije koronavirusa i po svim procenama u pitanju je najveća ekonomska kriza.
S druge strane, kako je navela, beleži se pad svih gasova staklene bašte, a emisije ugljen-dioksida smanjene su za 8 do 10 odsto i danas mnoge države sveta gledaju kako da ulažu u životnu sredinu i obnovljive izvore energije, jer će to podići ekonomiju.
Ekološka infrastruktura postaje sve aktuelnija i u tome treba tražiti ključ za oporavak privrede, ocenila je potpredsednica Vlade.
Mihajlović je dodala da se u Srbiji radi na 520 kilometara novih auto-puteva, te da zbog spremnosti projekata i stabilnog budžeta nijednog trenutka nije bilo zastoja.
I u vreme najveće krize imali smo 2.500 do 3.000 radnika na gradilištima, sada ih ima više od 4.000. Rade se svi veliki projekti, od Moravskog koridora, auto-puteva od Preljine do Požege i Sremske Rače do Kuzmina, do brze pruge od Beograda do Budimpešte. Naš cilj je da Srbiju premrežimo putevima i povežemo naše gradove, objasnila je ona.
Prema njenim rečima, u martu i aprilu je 4,8 miliona automobila prošlo Koridorom 10 i auto-putem „Miloš Veliki“, što je za četiri miliona manje u odnosu na prošlu godinu.