AUTOMOBILI ĆE DA MILE Predloženo novo ograničenje brzine po gradovima
Shutterstock/Lukasz Pawel Szczepanski

Vlada u Berlinu "izbacila" je u javnost ideju da se brzina vožnje u gradovima ograniči na 30 kilometara na sat! Trenutno je limit 50, a mnogi građani traže da se granica podigne, pa je nagoveštaj novog smanjenja brzine izazvao pravu buru reagovanja.

Već decenijama se u Nemačkoj vode rasprave o ograničenju brzine na autoputevima, a brzina van naseljenog mesta, odavno je snižena na 80 kilometara na sat. LJubitelji automobila, u tome vide ograničavanje slobode, piše Dojče vele, dodajući da se, do sada, ni jedna nemačka vlada nije usudila da zakone dodatno pooštri.

Španija, međutim, upravo uvodi ograničenje brzine u gradovima na 30 kilometara na sat. Koristeći i ovaj argument dva meseca uoči parlamentarnih izbora, i u Nemačkoj se ova tema nanovo pokreće.

Novim ograničenjima brzine, do 2034. godine bi emisija štetnog ugljen-dioksida mogla da se smanji i do sto miliona tona, navodi se u saopštenju Saveza ekoloških udruženja i Sindikata policije najmnogoljudnije nemačke pokrajine Severne Rajne-Vestfalije.

Ankete čak pokazuju i da većina članova auto-moto kluba ADAC, najvećeg nemačkog udruženja vozača, više nije protiv novih ograničenja brzine. Taj cilj već je postao deo izbornih programa Socijaldemokrata, Levice i Zelenih.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (1)

Loading
Savo

27.07.2021 17:11

Uparavo je obrnuto. Manja brzina povećava potrošnju goriva i samim tim količinu otrovnih supstanci u izduvnim gasovima motora. Prema tome brzinu u gradovima treba povećati na minimum 60km/čas, kao nekad. I evo dokaza, prosečna potrošnja goriva u gradovima je veća nego na autoputu.